Elvis
Medlem
SV: Idag dricker vi
Oj oj oj... Låter helt underbart!
magnum skrev:Selosse 2002, degorgerad direkt vid provning.
Oj oj oj... Låter helt underbart!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
magnum skrev:Selosse 2002, degorgerad direkt vid provning.
magnum skrev:Selosse 2002, degorgerad direkt vid provning. Vit choklad och aningens champinjon i doften. Enorm smakrikedom, stor oljig kropp så fet att man inte märker bubblorna. Är nog den fylligaste Selosse jag provat. ! Magisk Champagne
Lite info, Veuve Clicquot kommer inte att släppa någon La Grande Dame 2002. Pol Roger släppte Rose 2004 och Winston 2000 i veckan.
På plats hos Selosse då antar jag ?magnum skrev:Selosse 2002, degorgerad direkt vid provning. Vit choklad och aningens champinjon i doften. Enorm smakrikedom, stor oljig kropp så fet att man inte märker bubblorna. Är nog den fylligaste Selosse jag provat. ! Magisk Champagne
Lite info, Veuve Clicquot kommer inte att släppa någon La Grande Dame 2002. Pol Roger släppte Rose 2004 och Winston 2000 i veckan.
Tja manmagnum skrev:Selosse 2002, degorgerad direkt vid provning. Vit choklad och aningens champinjon i doften. Enorm smakrikedom, stor oljig kropp så fet att man inte märker bubblorna. Är nog den fylligaste Selosse jag provat. ! Magisk Champagne
Stämmer bra, du får komma och hälsa på!Krug88 skrev:Tja man
Inte alls avundsjuk... :'(
Ingen LGD 02 forvanar, vet du varfor?
Horde nagot om att du skaffat en lite mer permanent bostad i omradet, stammer det?
Skapligt avismagnum skrev:Selosse 2002, degorgerad direkt vid provning. Vit choklad och aningens champinjon i doften. Enorm smakrikedom, stor oljig kropp så fet att man inte märker bubblorna. Är nog den fylligaste Selosse jag provat. ! Magisk Champagne
Magikern skrev:Moray-Saint-Denis 1997
Smakar som en riktigt intressant blandning av moget burgundvin med jordiga toner och ett riktigt välgjord belgiskt suröl.
Tror det passerat sin topp men de har all den komplexitet man kan förvänta sig av ett vin i denna prisklassen.
Jag har inte smakat något liknande och jag skulle gissa på att de har velat göra ett vin som liknar surölet Liefmans Goudenband .
KimHartman skrev:Jag gissar att du syftar på det vin från Louis Jadot som funnits tillgängligt från SB i omgångar. Jag har provat vinet från totalt 8 flaskor och flaskvariationen är ganska stor. De bästa flaskorna har definitivt inte passerat någon topp, iaf inte för min smak, utan levererat fantastiska upplevelser av mogen Bourgogne (och med en trevlig prislapp dessutom). Några flaskor har å andra sidan kanske gått lite väl långt i sin mognad och har uppfattats som något syrliga och frukttunna, men fortfarande har de varit klart njutbara. Detta känns som en klar överpresterare sett till årgång och appellation.
Håkan skrev:Nu blir jag förmodligen utskrattad och utslängd men ikväll har jag för första gången på flera år druckit Amarone, Luigi Righetti. Den var faktiskt riktigt god, Passade bra till engelsk rostbiff (dock utan Yorkshirepudding). Skall man vara politiskt korrekt kan man ju inte gilla Amarone. ;D
Gurto skrev:Är du sarkastisk med ölet? Det säger väl sig själv att de inte strävat efter att få en röd Bourgogne att påminna om belgisk öl.
Trots jämförelsen med suröl blir jag nyfiken på att prova det måste jag säga.
Magikern skrev:Där finns säkert vinproducenter som gillar belgia sour och vill skapa ett vin som påminner om dem. Dessa öl har ju också en trogen fanbase som säkert uppskattar detta vinet. Den typen av öl är ju svår att para ihop med mat och detta vinet är ju då en klockren ersättare.
De är helt klart värt att prova om man är beredd på syrligheten som nog inte tilltalar alla direkt.