SV: Idag dricker vi
Årgång?
Krisman skrev:en sväng på sturehof slutade med
Raveneaus 1:er cru Botteaux. Fy f-n vad gott.
Årgång?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Krisman skrev:en sväng på sturehof slutade med
Raveneaus 1:er cru Botteaux. Fy f-n vad gott.
Gustibus skrev:Årgång?
Elvis skrev:En titt i Sturehofs vinlista säger att det bör ha varit 2004:an.
Igår kväll blev det en 10 rätters middag på Franzen Lindeberg.SUPRA skrev:Igår blev det en Palmer & Co. på halvflaska. Smarrigt alltså!
Krug88 skrev:Polaren var förbi Regeringsgatan idag och handlade en Krug 98 vi tänkte dricka ikväll.
Har bara testat den en gång, svårt att bilda en uppfattning av ett sånt vin från 5cl under press...
Så ikväll blir det att avnjuta en halv flaska istället, perfekt fredagsbubbel hoppas jag ;D
Tiden för aprilskämt var i onsdags.CH skrev:Gredos vita igår. Sjukt bakis idag
Oj, spännande med Rousseau 90!chambertin skrev:Igår blev det först Diebolt-Vallois Préstige följt av Chambertin -90 från Armand Rousseau och till sist en flaska Raymond-Lafon -89.
Det är trevligt att fylla år ibland.
Chambertin -90 är ett fantastiskt vin som nu börjar att visa upp sin storhet. Senast jag drack det var för 6-7 år sedan men då var den knuten och fruktsyrorna lite spretiga. Nu däremot så är vinet i perfekt balans och kommer vara på sin topp de närmaste 5 åren tippar jag.Krug88 skrev:Oj, spännande med Rousseau 90!
Hur upplevde du den?