Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Idag dricker vi

Krug skrev:
Inte ett skvatt idag, håller mig lugn i min ensamhet.

Edit: För protokollet: Det är bara kvinnor och godissugna barn som gillar Amarone. ;D
Låter inte vidare kul :-[
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idag dricker vi

Mysonoxen skrev:
"En dag utan vin är som en dag utan solsken."

Det är naturligtvis möjligt, men jag drack ett par alldeles fantastiska Hof tidigare i dag då jag hjälpte några vänner att flytta så, i am set!

I valet mellan en fet Amarone och en elegant och subtil hofsing är valet enkelt, klart och koncist. Hof ftw!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug skrev:
Det är naturligtvis möjligt, men jag drack ett par alldeles fantastiska Hof tidigare i dag då jag ghjälpte några vänner att flytta så, i am set!

I valet mellan en fet Amarone och en elegant och subtil hofsing är valet enkelt, klart och koncist. Hof ftw!

Haha, jag tar nog hellre nåt gott från Romano dal Forno, Quintarelli och Serego Alighieri än fulöl man har en massa råfrukt i, men du är fri att tycka vad du vill.

Har du någon dylik Amarone hemma byter jag gärna mot en platta Hof. :)
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Idag dricker vi

Krug skrev:
Det är naturligtvis möjligt, men jag drack ett par alldeles fantastiska Hof tidigare i dag då jag hjälpte några vänner att flytta så, i am set!

I valet mellan en fet Amarone och en elegant och subtil hofsing är valet enkelt, klart och koncist. Hof ftw!
Ahh en kall Hof är aldrig fel. Min kära hustru är svag för Hof speciellt varma sommar dagar
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Idag dricker vi

Mysonoxen skrev:
Typiskt kvinnor: Hof och Heineken, känner igen det där.
Men dom måste, eller i varje fall bör vara danska. Men finns det Champagne så blir det aldrig aktuellt :D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Idag dricker vi

magnum skrev:
Men dom måste, eller i varje fall bör vara danska. Men finns det Champagne så blir det aldrig aktuellt :D

*Puh* skönt att vi är inne på den kvalitativa linjen.

Men jag förstår att ett lättdrucket öl kan vara toppen om man bubbat flyttkartonger, ville bara retas lite :D
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Idag dricker vi

Mysonoxen skrev:
*Puh* skönt att vi är inne på den kvalitativa linjen.

Men jag förstår att ett lättdrucket öl kan vara toppen om man bubbat flyttkartonger, ville bara retas lite :D
Packade upp lite viner idag som kom förra veckan, bla Climens (min favorit från Sauternes Barsac)89 på halva (silly size :p) tror jag måste kyla en sån ;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Idag dricker vi

magnum skrev:
Packade upp lite viner idag som kom förra veckan, bla Climens (min favorit från Sauternes Barsac)89 på halva (silly size :p) tror jag måste kyla en sån ;D

Mmmm, Climens, en av mina favoriter med. Förutom att de har ett av Bordeaux snyggaste och mest stilfulla provningsrum gör de superba viner. 1989 och 1990 är lysande, liksom 2001. :p

Edit: Undrar om Sauternesviner också går som godis för barn, de är ju söta?
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Idag dricker vi

Mysonoxen skrev:
Mmmm, Climens, en av mina favoriter med. Förutom att de har ett av Bordeaux snyggaste och mest stilfulla provningsrum gör de superba viner. 1989 och 1990 är lysande, liksom 2001. :p
Inte provat 2001 men det fanns med i leveransen oxå ;D gillar 90 och 88 bäst, har inte provat (ägde heller inga) 89 på länge skall bli kul nu.

2001 i Sauternes är ju nåt fullständigt ENORMT, provat Tour Blanche som var Magisk som blev bortblåst av Rieussiec som skall var svagare än Climens (ej provat) :eek:
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Idag dricker vi

magnum skrev:
Inte provat 2001 men det fanns med i leveransen oxå ;D gillar 90 och 88 bäst, har inte provat (ägde heller inga) 89 på länge skall bli kul nu.

2001 i Sauternes är ju nåt fullständigt ENORMT, provat Tour Blanche som var Magisk som blev bortblåst av Rieussiec som skall var svagare än Climens (ej provat) :eek:

O ja, vi var på plats och provade La Tour Blanche, den gamla skolan har spottat upp sig nåt så in i h-e på sistone. Rieussec -01 har jag inte provat.

Sedan har vi ju Yquem som är ett kapitel för sig. Jämrar anåda. :p
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Idag dricker vi

Mysonoxen skrev:
O ja, vi var på plats och provade La Tour Blanche, den gamla skolan har spottat upp sig nåt så in i h-e på sistone. Rieussec -01 har jag inte provat.

Sedan har vi ju Yquem som är ett kapitel för sig. Jämrar anåda. :p
Rieussec är naturligtvis fortfarande ungt, men vilket vin. obeskrivligt MAGIC+ är Yquem bättre, då..........men även Climens skall vara bättre???????
och då provade jag R på halva!!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Idag dricker vi

magnum skrev:
Rieussec är naturligtvis fortfarande ungt, men vilket vin. obeskrivligt MAGIC+ är Yquem bättre, då..........men även Climens skall vara bättre???????
och då provade jag R på halva!!

Kan dock trösta dig med att halvorna funkar bättre på sött vitt än rött.

MEN jag minns 1947 Haut-Brion (den röda) jag drack på halvor. Trodde de skulle vara stendöda, men icke då. Hade verkligen velat prova dem på magnum...
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Idag dricker vi

Mysonoxen skrev:
Kan dock trösta dig med att halvorna funkar bättre på sött vitt än rött.

MEN jag minns 1947 Haut-Brion (den röda) jag drack på halvor. Trodde de skulle vara stendöda, men icke då. Hade verkligen velat prova dem på magnum...
HB 47 på Magnum, borde vara grymt. Men tillbaka lite till 2001 sauternes fullständigt MAGIC, här bör man handla, håller statistiken blir det ingen fler sån årgång så länge vi lever......
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Idag dricker vi

magnum skrev:
HB 47 på Magnum, borde vara grymt. Men tillbaka lite till 2001 sauternes fullständigt MAGIC, här bör man handla, håller statistiken blir det ingen fler sån årgång så länge vi lever......

Sant.

Och ha en trevlig kväll själv!
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Jag känner mig smutsig!
Först tappar jag en Tattinger :mad: precis när det smäller så det finns mera skumpa på väggarna än i glaset. Efter det finns det ingen gräns på hjärnsläppet :-\ så jag syndar och tar fram det "svarta" fåret och öppnar en Freixenet. Blääää!
Frågan är vad som är värst, mitt illamående av smaken eller sällskapet som tycker det är gott?

nu borde man ge sig lite stryk för att över huvudtaget ha en freixenet i kylen och bonus spark för att en gång i tiden tyckt det var bra grejer.
det var inte alltid bättre förr!

resulterar detta i forum portning och landsförvisning?
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Jag känner mig smutsig!
Först tappar jag en Tattinger :mad: precis när det smäller så det finns mera skumpa på väggarna än i glaset. Efter det finns det ingen gräns på hjärnsläppet :-\ så jag syndar och tar fram det "svarta" fåret och öppnar en Freixenet. Blääää!
Frågan är vad som är värst, mitt illamående av smaken eller sällskapet som tycker det är gott?

nu borde man ge sig lite stryk för att över huvudtaget ha en freixenet i kylen och bonus spark för att en gång i tiden tyckt det var bra grejer.
det var inte alltid bättre förr!

resulterar detta i forum portning och landsförvisning?

Nej, du får sona dina synder i form av 5 minuter med de håriga tyskorna i den gemensamma bastun. :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Jag känner mig smutsig!
Först tappar jag en Tattinger :mad: precis när det smäller så det finns mera skumpa på väggarna än i glaset. Efter det finns det ingen gräns på hjärnsläppet :-\ så jag syndar och tar fram det "svarta" fåret och öppnar en Freixenet. Blääää!
Frågan är vad som är värst, mitt illamående av smaken eller sällskapet som tycker det är gott?

nu borde man ge sig lite stryk för att över huvudtaget ha en freixenet i kylen och bonus spark för att en gång i tiden tyckt det var bra grejer.
det var inte alltid bättre förr!

resulterar detta i forum portning och landsförvisning?

Nej, det kommer antagligen att leda till mycken mobbning dock. Vänta bara tills krug88 vaknar och ser detta. han kommer att få en hjärninfarkt och sen skylla allt på dig.
 
Toppen