Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Vinferno Göteborg i går med bl.a Orpale och Chambertin

Har anteckningarna framför mig men min handstil blandat med morgonförrmiddagströtthet gör att jag lägger till dem senare under dagen.

Staatliche Weinbaudomäne Trier Avelsbacher Hammerstein Riesling Auslese 1990
Ferrari Perle 2006
Selosse Rose (deg nov 2010)
Veuve Clicquot Cave Privee 1990
Bollinger RD 1996 (deg sep 2006)
Clos des Goisses 2000
Philopponnat Royale Réserve
Armand Rousseau Chambertin 1995
Descendientes de José Palacios Bierzo Villa de Corullon 2006
Sadie Family Columella 2005
Lanson Noble Cuvée de Lanson 1980
Comtes de Champagne 1981
Karl Erbes Ürziger Würzgarten Riesling Auslese 1995

Alla utom Chambertin (eftersom han redan hade gått) fick plocka ut de 3 som de tyckte bäst om utan att rangordna dem.
1. Cambertin 6 röster
2. VCP 5 röster
3. Selosse 3 röster
4. Bolly 2 röster
5. Comtes & Palacios 1 röst vardera

Vilka skulle du lagt dina röster på Chambertin?
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Segolas skrev:
Det lät riktigt trevligt!
Hur var Clos des Goisses 2000?

Var nog en flaska som inte var på topp eller så är den väldigt sluten nu. Ställdes mot Royal Reserven och majoriteten fördrog deras enklare NV samt trodde den var äldre. Tog nästan en timme innan CdG verkligen bjöd upp på doften men smaken kom aldrig ikapp.
 
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Vinferno Göteborg i går med bl.a Orpale och Chambertin

Har anteckningarna framför mig men min handstil blandat med morgonförrmiddagströtthet gör att jag lägger till dem senare under dagen.

Staatliche Weinbaudomäne Trier Avelsbacher Hammerstein Riesling Auslese 1990
Ferrari Perle 2006
Selosse Rose (deg nov 2010)
Veuve Clicquot Cave Privee 1990
Bollinger RD 1996 (deg sep 2006)
Clos des Goisses 2000
Philopponnat Royale Réserve
Armand Rousseau Chambertin 1995
Descendientes de José Palacios Bierzo Villa de Corullon 2006
Sadie Family Columella 2005
Lanson Noble Cuvée de Lanson 1980
Comtes de Champagne 1981
Karl Erbes Ürziger Würzgarten Riesling Auslese 1995

Alla utom Chambertin (eftersom han redan hade gått) fick plocka ut de 3 som de tyckte bäst om utan att rangordna dem.
1. Cambertin 6 röster
2. VCP 5 röster
3. Selosse 3 röster
4. Bolly 2 röster
5. Comtes & Palacios 1 röst vardera

Vilka skulle du lagt dina röster på Chambertin?
Trevligt, såg bilden på Rousseaun och det räddade ju min kväll ::)

Intressant att VCP kom så pass högt upp, den vi drack var absolut inte i den klassen överhuvudtaget. Flaskvariation eller provarvariation, det är frågan :). Ser fram emot era anteckningar. Mogen Riesling fick ni i er också. Hur var de? Kan vara tårögt bra om man har tur

Själv var det en mer modest kväll vad gäller vad som dracks. Drack bland annat en Paul Dethune BdN. Ingen hemlighet att jag gillar Dethune och den här gjorde mig inte besviken nu heller. Degad Jan 2012 så borde egentligen fått legat ett tag men det var närmaste lådan. Gillar verkligen Ambonnays lite mineraliga Pinot Noir. Vilda röda bär, hallon, apelsinskal,kanel. bra fyllig kropp med en bra balans. Krämig mousse. Bra avslut. Lite lite kort eftersmak men det hänger ihop med att jag tog den för tidigt tror jag. För pengarna så får man en av de bästa NV BdN som Ambonnay producerar. Drack även 2005 Legras & Hass på magnum Tre olika flaskor och de varierade faktiskt rätt mycket från den krispiga fina LH som jag är van vid till en lite mer fadd obalanserad flaska. Den som var bäst var som vanligt väldigt trevlig.

2008 Bodegas Cepa 21 Modern lite enklare Ribera del Duero. Fruktig med lite jordig, läderorienterad doft. Lite enkel men inte otrevligt smak, saknar den komplexiteten som en riktigt bra Ribera del Duero kan visa men fungerar bra som ett vin om det är ett stort sällskap som ska dricka. Första flaskan var korkad vilket inte alla upptäckte :)

Blev också Pol Roger NV Även om jag tycker Bollinger är ett strå vassare så är den här väldigt trevlig. Konsekvent leverans, bra näsa med fin brödighet och en tydlig pinotton. Dricker väldigt bra med fin mousse och trevlig syra. Inte mycket att klaga på utan en riktigt bra konsekvent standardhampagne. Inget vi normalt sätt skriver om men
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Staatliche Weinbaudomäne Trier Avelsbacher Hammerstein Riesling Auslese 1990
Skön halvsöt början med en rejäl portion av söta rabarber. och tropiska toner. Efterhand mycket koncentrerade äpplen och lite lime. Väldigt bra början som jag lite förvånad lyckades spika på första gissningen. Något jag inte lyckades lika bra med resten av kvällen.

Ferrari Perle 2006
Skulle egentligen inleda kvällen lite som en appertif men rieslingen hann före. Direkt i glaset var den en väldigt ung och brödig med en biton av parfym eller starkt luktande blommor. Grape och ganska tunn i smaken. Skrev till och med citronvatten och hubba bubba.

Selosse Rose (deg nov 2010)
Blodapelsin, fat och mycket tropiska frukter. En påtaglig men bekväm syra med en del gröna äpplen. Med värme kommer sjukt mycket hyacint. Står sig majestätiskt i glaset hela kvällen och blir bara bättre desto närmre rumstempratur den kommer. En av de 3 som fick min röst ikväll.

Veuve Clicquot Cave Privee 1990
Vilken doft direkt ur flaskan. Bra sötma, godis, jordgubbar, lätt krutig och vilken smak den följer upp med! Massor av honung, smörkola och en skön syra. Grym balans och lång lång eftersmak. Den charmade alla i början men med några timmars luft & värme så ramlade den ihop tyvärr. Grymt imponerad oavsett och jag antar att vi hade tur som fick en sådan bra flaska med tanke på hur de andra har recenserat sina.

Bollinger RD 1996 (deg sep 2006)
Här var det ganska delade åsikter. Mycket champinjoner direkt vid hällning som sedan försvann ganska fort. Lite källare och bränt socker, karamell. Stor och charmig i doften men fyller inte på med samma i smaken. En stenhård syra som fullständigt tar över. Var aningens kall när den serverades och med lite värme kommer öven gamla fat och lätt sherry i smaken som även har lite beska i sig och konstigt nog lite sötma precis innan eftersmaken försvinner. Blir bättre allt som kvällen går och vissa har den som kvällen vin. Personligen tyckte jag det var en av de tunnare RD jag provat där 96 syran fullständigt körde över allt.

Clos des Goisses 2000
Hittar nästan ingeting doftmässigt i början. Toksluten och hård men skakta sakta kommer det lite rökighet och frukt men helt intensägande och syrastinn i smaken. Tyvärr en flaska som inte var på topp.

Philopponnat Royale Réserve
Hälldes samtidigt som CdG med ledtråden att de hade något gemensamt. Klart mörkare och mognar i smaken mot CdG. Metallisk med lite madeira och honung. Stor förvåning vid borde när de flesta trodde denna var äldre än CdG och när samma majoritet föredrog denna framför CdG.

Armand Rousseau Chambertin 1995
Med tanke på vem som tog med sig flaskan gissade jag på bourgogne med lite ålder under tiden den hälldes upp. Blev dock lite lurade på doften sedan och var en kort stund inne på bdx men kom snabbt tillbaka till bourgogne. Salmiak, eucalyptus, bränt trä och smutsig på ett sätt som är svårt att förklara. Otroligt trollbindande och det var inte många skrev något om denna utan bara njöt. Stort tack till Chambertin som tog med denna underbara flaskan! Naturligtvis en av dem jag hade som topp 3.

Descendientes de José Palacios Bierzo Villa de Corullon 2006
Nejlika, björnbär och väldigt kryddig med skön syra. Stor diskution om det var Syrah eller Grenache men tyvärr var båda fel. Riktigt bra och en av dem jag hade som topp 3. Inget för shorepower men tror säkert att Jos skulle gilla denna.

Sadie Family Columella 2005
Barnarov! skulle stannat i källaren ett bra tag till. Väldigt mörk ocm massor av just mörka bär. Kryddig med svala och friska toner trots allt. Riktigt bra med massor av potential men faller tyvärr lite i skuggan av de 2 föregående som var fantastiska.

Lanson Noble Cuvée de Lanson 1980
Mycket av allt men på ett kontrollerat sätt. Anis, madeira, kaffe och rostade nötter. Svag mousse och en märkbar syra. Kanske aningen för mogen för min smak men fortfarande väldigt bra.

Comtes de Champagne 1981
Butterscotch så det skricker om det, bränt socker. Massor av frukt med bla. annanas, mango, persika. Jordgubbar kommer väldigt tydligt efter en stund och syran är perfekt. Tyvärr aningens söt men så bra den är. Föll mot Selossen som en av mina topp 3.

Karl Erbes Ürziger Würzgarten Riesling Auslese 1995
Som vi inlede avslutar vi. Denna var mer eller mindre en kopia av kvällens första vin fast med lite märkbart yngre med mera sötma och frukt.

På det hela en väldigt trevlig kväll med många riktigt bra viner.
 
SV: Idag dricker vi

CH, tack för anteckningarna, riktigt skön provning med bra bredd. Alltid kul när man får lite perspektiv på det man dricker. Sedan är jag allmänt väldigt glad att just du fick dricka dessa viner och i synnerhet Armand Rousseau Chambertin 1995.

Verkar som ni inte fick en riktigt dålig flaska utan alla levererade mer eller mindre, kul.

CdG 2000 tror jag ska ligga många år till, får se vad som händer där.
 

Elvis

Medlem
SV: Idag dricker vi

Trevliga anteckningar, CH! Kul att Cave Privéen levererade hos er - då finns det hopp om den jag har.

Hur stod sig Comtes 81:an mot den vi drack på vertikalen för ett par år sedan?
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Elvis skrev:
Trevliga anteckningar, CH! Kul att Cave Privéen levererade hos er - då finns det hopp om den jag har.

Hur stod sig Comtes 81:an mot den vi drack på vertikalen för ett par år sedan?

Den var nästan lika bra. Allt fanns där men den kändes lite för söt. Skönt att jakten på en bra Comtes 81 äntligen är över!
 

chambertin

Medlem
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Staatliche Weinbaudomäne Trier Avelsbacher Hammerstein Riesling Auslese 1990
Skön halvsöt början med en rejäl portion av söta rabarber. och tropiska toner. Efterhand mycket koncentrerade äpplen och lite lime. Väldigt bra början som jag lite förvånad lyckades spika på första gissningen. Något jag inte lyckades lika bra med resten av kvällen.

Ferrari Perle 2006
Skulle egentligen inleda kvällen lite som en appertif men rieslingen hann före. Direkt i glaset var den en väldigt ung och brödig med en biton av parfym eller starkt luktande blommor. Grape och ganska tunn i smaken. Skrev till och med citronvatten och hubba bubba.

Selosse Rose (deg nov 2010)
Blodapelsin, fat och mycket tropiska frukter. En påtaglig men bekväm syra med en del gröna äpplen. Med värme kommer sjukt mycket hyacint. Står sig majestätiskt i glaset hela kvällen och blir bara bättre desto närmre rumstempratur den kommer. En av de 3 som fick min röst ikväll.

Veuve Clicquot Cave Privee 1990
Vilken doft direkt ur flaskan. Bra sötma, godis, jordgubbar, lätt krutig och vilken smak den följer upp med! Massor av honung, smörkola och en skön syra. Grym balans och lång lång eftersmak. Den charmade alla i början men med några timmars luft & värme så ramlade den ihop tyvärr. Grymt imponerad oavsett och jag antar att vi hade tur som fick en sådan bra flaska med tanke på hur de andra har recenserat sina.

Bollinger RD 1996 (deg sep 2006)
Här var det ganska delade åsikter. Mycket champinjoner direkt vid hällning som sedan försvann ganska fort. Lite källare och bränt socker, karamell. Stor och charmig i doften men fyller inte på med samma i smaken. En stenhård syra som fullständigt tar över. Var aningens kall när den serverades och med lite värme kommer öven gamla fat och lätt sherry i smaken som även har lite beska i sig och konstigt nog lite sötma precis innan eftersmaken försvinner. Blir bättre allt som kvällen går och vissa har den som kvällen vin. Personligen tyckte jag det var en av de tunnare RD jag provat där 96 syran fullständigt körde över allt.

Clos des Goisses 2000
Hittar nästan ingeting doftmässigt i början. Toksluten och hård men skakta sakta kommer det lite rökighet och frukt men helt intensägande och syrastinn i smaken. Tyvärr en flaska som inte var på topp.

Philopponnat Royale Réserve
Hälldes samtidigt som CdG med ledtråden att de hade något gemensamt. Klart mörkare och mognar i smaken mot CdG. Metallisk med lite madeira och honung. Stor förvåning vid borde när de flesta trodde denna var äldre än CdG och när samma majoritet föredrog denna framför CdG.

Armand Rousseau Chambertin 1995
Med tanke på vem som tog med sig flaskan gissade jag på bourgogne med lite ålder under tiden den hälldes upp. Blev dock lite lurade på doften sedan och var en kort stund inne på bdx men kom snabbt tillbaka till bourgogne. Salmiak, eucalyptus, bränt trä och smutsig på ett sätt som är svårt att förklara. Otroligt trollbindande och det var inte många skrev något om denna utan bara njöt. Stort tack till Chambertin som tog med denna underbara flaskan! Naturligtvis en av dem jag hade som topp 3.

Descendientes de José Palacios Bierzo Villa de Corullon 2006
Nejlika, björnbär och väldigt kryddig med skön syra. Stor diskution om det var Syrah eller Grenache men tyvärr var båda fel. Riktigt bra och en av dem jag hade som topp 3. Inget för shorepower men tror säkert att Jos skulle gilla denna.

Sadie Family Columella 2005
Barnarov! skulle stannat i källaren ett bra tag till. Väldigt mörk ocm massor av just mörka bär. Kryddig med svala och friska toner trots allt. Riktigt bra med massor av potential men faller tyvärr lite i skuggan av de 2 föregående som var fantastiska.

Lanson Noble Cuvée de Lanson 1980
Mycket av allt men på ett kontrollerat sätt. Anis, madeira, kaffe och rostade nötter. Svag mousse och en märkbar syra. Kanske aningen för mogen för min smak men fortfarande väldigt bra.

Comtes de Champagne 1981
Butterscotch så det skricker om det, bränt socker. Massor av frukt med bla. annanas, mango, persika. Jordgubbar kommer väldigt tydligt efter en stund och syran är perfekt. Tyvärr aningens söt men så bra den är. Föll mot Selossen som en av mina topp 3.

Karl Erbes Ürziger Würzgarten Riesling Auslese 1995
Som vi inlede avslutar vi. Denna var mer eller mindre en kopia av kvällens första vin fast med lite märkbart yngre med mera sötma och frukt.

På det hela en väldigt trevlig kväll med många riktigt bra viner.

Bra anteckningar CH!

Riktigt kul provning och framför allt skönt att slippa dåliga flaskor.

Svårt att kora ngt bästa vin för egen del men Selossen, Veuve-Cliuquot och min egen Bourgogne var nog favoriterna med Bierzon (Menica heter ju druvjäveln som är så svår att få kläm på), Bollyn och Columella strax efter.

Selossens doft var helt makalös efter 30 minuter och jag har nog aldrig förut haft snoken i ngt så hyacintdoftande någonsin. Väldigt annorlunda mot den Selosse Rosé vi hade på Rosé-provningen förra året där fatrostningen var mycket mer märkbar än här.

Columella var som en 50/50-blandning av Hermitage och Barossa. Vansinnigt bra om man gillar Syrah med lite power men inte för mycket. Man slipper dessutom eucalyptusdoften vilket är ett plus.

Tyckte Bollyn visade sin klass när den kommit upp i temperatur ordentlig. Aboslut stålhårda syror dock som tar udden av en del av upplevelsen just nu. Tveksam till om det går att lagra till balans ens men riktig gammal skumpa är inte min bag heller så vem vet.
 
SV: Idag dricker vi

chambertin skrev:
Bra anteckningar CH!

Riktigt kul provning och framför allt skönt att slippa dåliga flaskor.

Svårt att kora ngt bästa vin för egen del men Selossen, Veuve-Cliuquot och min egen Bourgogne var nog favoriterna med Bierzon (Menica heter ju druvjäveln som är så svår att få kläm på), Bollyn och Columella strax efter.

Selossens doft var helt makalös efter 30 minuter och jag har nog aldrig förut haft snoken i ngt så hyacintdoftande någonsin. Väldigt annorlunda mot den Selosse Rosé vi hade på Rosé-provningen förra året där fatrostningen var mycket mer märkbar än här.

Columella var som en 50/50-blandning av Hermitage och Barossa. Vansinnigt bra om man gillar Syrah med lite power men inte för mycket. Man slipper dessutom eucalyptusdoften vilket är ett plus.

Tyckte Bollyn visade sin klass när den kommit upp i temperatur ordentlig. Aboslut stålhårda syror dock som tar udden av en del av upplevelsen just nu. Tveksam till om det går att lagra till balans ens men riktig gammal skumpa är inte min bag heller så vem vet.
"Kul" att ni Göteborgare får dricka lite bättre viner ibland :)

Intressant med Bollinger RD att den var så hård, vi har druckit den ett antal gånger och ofta tar man den initalt som en BdB men den kommer alltid ut som en av toppvinerna. Låter som de flaskor jag har ska ligga i källaren ett antal år till :)

Hur tyckte du Chambertinen var? Som CH kan berätta, att ni korkade upp den förstörde effektivt min kväll :eek:

Hörde förresten att lite folk från Göteborg var upp i Stockholm och besökte ett ställe som jag är till och från på. De läste det här forumet men kände att inte för att skriva då de mest drack tysk riesling, kanske några som var med på er provning? Vore kul om fler riesling , bourgogne och bordeauxfantaster skrev lite på forumet
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

shorepower skrev:
Hörde förresten att lite folk från Göteborg var upp i Stockholm och besökte ett ställe som jag är till och från på. De läste det här forumet men kände att inte för att skriva då de mest drack tysk riesling, kanske några som var med på er provning? Vore kul om fler riesling , bourgogne och bordeauxfantaster skrev lite på forumet

Nope, folk som är med på våra provningar formar vi sakta men säkert om till champagnenördar.
Vet inte vilka det kan tänkas vara som du nämner men hade varit väldigt trevligt om vi fått lite mera bredd på allt som det skrivs om.
 

chambertin

Medlem
SV: Idag dricker vi

shorepower skrev:
"Kul" att ni Göteborgare får dricka lite bättre viner ibland :)

Intressant med Bollinger RD att den var så hård, vi har druckit den ett antal gånger och ofta tar man den initalt som en BdB men den kommer alltid ut som en av toppvinerna. Låter som de flaskor jag har ska ligga i källaren ett antal år till :)

Hur tyckte du Chambertinen var? Som CH kan berätta, att ni korkade upp den förstörde effektivt min kväll :eek:
Ja vi kan ju inte lämna alla godsaker åt er Stockholmare. ;)

Det finns ju mer kvar av Rousseau så det är ju bara att vi ser till att dricka några av dom ihop ngn gång.

Vad gäller Bollinger RD så är det nog bara 3:e gången jag dricker den och första gången som det är 96:an. Som CH skrev så var vi väldigt säkra allra först på att det var en PN-champagne men efter ett tag som du säger så fick mer funderingar åt BdB-hållet. Syran (för mycket vinsyra för min del) är dock störande hård i nuläget och det ihop med en lätt mognadston får mig att undar hur detta skall komma runt till ngn sorts balans men den som lever (och har flaskor) får se.

Rousseaun gjorde mig först lite orolig. Ingen kork eller så men väldigt stallig och lite knuten. Färgen var väldigt tät (för att vara Bourgogne) och det ihop med faten gjorde att flera vandrade iväg till vänstra stranden i Bordeaux. Lugnade man sig lite med gissningarna och lät den öppna upp sig så visade den snart upp alla Pinot-attributen för en bra Gevrey. Allt satt där som en smäck med djup tät frukt (varma jordgubbar/smultron, hallon, lingon) mycket tobak och en hel del fat. Smaken var otroligt tät med underbar fruktsyra och ovanligt stadiga tanniner som skvallrade om ett långt liv. Längden i munnen var sagolikt bra och det är egentligen bara hos bra röd Bourgogne som man får den där sköna mixen av ohemult mycket fruktsyra parat ihop med stor kropp. Det här är mer power-Bourgogne än elegans-Bourgogne och det behöver tid för att utvecklar ordentligt. Med mer luft så blev den bara bättre och bättre och jag tror att rankingen den här kvällen förmodligen kommer på intrycken efter 1-2 timmar snarare än hur den var i början.

Erik och Charles Rousseau själva rekommenderar ett drickfönster på mellan 15-25 år för sina tre toppviner (Chambertin, Clos de Bèze och Clos St. Jacques) sådana här årgångar och det är svårt att inte hålla med efter att ha smakat detta under några timmar.
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

chambertin skrev:
Ja vi kan ju inte lämna alla godsaker åt er Stockholmare. ;)

Det finns ju mer kvar av Rousseau så det är ju bara att vi ser till att dricka några av dom ihop ngn gång.

Tänk dig för nu chambertin, jag tror det finns stor risk att de faktiskt kommer ner och hälsar på om du lockar med Rousseau.

chambertin skrev:
Vad gäller Bollinger RD så är det nog bara 3:e gången jag dricker den och första gången som det är 96:an. Som CH skrev så var vi väldigt säkra allra först på att det var en PN-champagne men efter ett tag som du säger så fick mer funderingar åt BdB-hållet. Syran (för mycket vinsyra för min del) är dock störande hård i nuläget och det ihop med en lätt mognadston får mig att undar hur detta skall komma runt till ngn sorts balans men den som lever (och har flaskor) får se.

Detta var enligt mig en flaska som inte var signifikativ med hur RD -96 har utvecklats de senaste åren. Påminde mera om hur den var precis när den släpptes och just så som denna var är en av orsakerna till min tidigare ogillande (som triggades till ett hat av Krug88) av RD jämfört med GA. Jag har dock ändrat min åsikt efter att blivit överbevisade ett antal gånger av just RD -96.
 
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Tänk dig för nu chambertin, jag tror det finns stor risk att de faktiskt kommer ner och hälsar på om du lockar med Rousseau.

Detta var enligt mig en flaska som inte var signifikativ med hur RD -96 har utvecklats de senaste åren. Påminde mera om hur den var precis när den släpptes och just så som denna var är en av orsakerna till min tidigare ogillande (som triggades till ett hat av Krug88) av RD jämfört med GA. Jag har dock ändrat min åsikt efter att blivit överbevisade ett antal gånger av just RD -96.
Risken ökar ju dramatiskt att man faktiskt chansar och ger sig ner till provinsen.

Skrev ni upp när RDn var degad? Har lite olika datum på de i källaren. Den jag har senast noteringar från var degad juni 2007

2011-11-20: Lite mer mogen än senast, toner av brioche, nötter och lite choklad har börjat komma. Smaken är mer komplex, inte så äpplig utan mer sötma, mognare frukter. Syranär på typiskt 96-vis knivskarp men fortfarande balansera vinet. Denna flaska var degad 2007. Får en svag misstanke att vinet snart kommer gå in i en fas där syran kommer vara för dominerande. Drick nu eller vänta 10 år. Riktigt bra vin med en lång frantid framför sig

PS. Krug88, en flash från forntiden. Svårt att inte minnas hans ödmjuka inställning och vilja att ta in andras synpunkter.
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

shorepower skrev:
Skrev ni upp när RDn var degad? Har lite olika datum på de i källaren. Den jag har senast noteringar från var degad juni 2007

Denna var degad sep 2006 och din misstanke om syrafasen verkade stämma väll med den skumpan vi öppnade.

shorepower skrev:
PS. Krug88, en flash från forntiden. Svårt att inte minnas hans ödmjuka inställning och vilja att ta in andras synpunkter.

Precis, en väldigt öppen människa som ogärna dömde eller raljerade.
 

kayaker

Cyklist
SV: Idag dricker vi

shorepower skrev:
Hörde förresten att lite folk från Göteborg var upp i Stockholm och besökte ett ställe som jag är till och från på. De läste det här forumet men kände att inte för att skriva då de mest drack tysk riesling, kanske några som var med på er provning? Vore kul om fler riesling , bourgogne och bordeauxfantaster skrev lite på forumet
Jag tror jag vet vem som åsyftas men han/de får ge sig tillkänna själv. Det kan ju ha varit fler än vad mina SMS ger vid handen.
Själv badade jag skumbad i Globen.
 
SV: Idag dricker vi

kayaker skrev:
Jag tror jag vet vem som åsyftas men han/de får ge sig tillkänna själv. Det kan ju ha varit fler än vad mina SMS ger vid handen.
Själv badade jag skumbad i Globen.
Skönt att vinsverige är så stort :)

PS: Tänkte fråga om skumbad i Globen men vid närmare eftertanke så väljer jag att avstå :)
 
Toppen