Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag lagar vi...

Daniel A

Administratör
DSC_2442.JPG


Galet bra provning igår fick resultera i bra frukost idag. Bacon på linderödsgris, vaktelägg och vitmögelost.
 

Per Stade

Lege artis
Laga och laga.
Och inte behövs så elegant uppläggning heller.
Det viktiga är rätt råvaror.
2D4B858D-6BD9-48BD-8E88-26C5E7D7863B.jpeg


P.S. Vi köper löjrom till bra pris från en handlare i Kalix.
Ungefär hälften av butikspriset.
Han säljer på 1kgs burkar. De går att tina och frysa om i mindre burkar.
Vi går ihop med ett gäng eftersom frakten är rätt dyr.
Löjrommen skickas i frysbilar.
Eftersom det snart är tid för årets fångst kanske intresserade på FW kan gå ihop för att beställa tillsammans.
 
Last edited:

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Laga och laga.
Och inte behövs så elegant uppläggning heller.
Det viktiga är rätt råvaror.
Visa bifogad bild 24187

P.S. Vi köper löjrom till bra pris från en handlare i Kalix.
Ungefär hälften av butikspriset.
Han säljer på 1kgs burkar. De går att tina och frysa om i mindre burkar.
Vi går ihop med ett gäng eftersom frakten är rätt dyr.
Löjrommen skickas i frysbilar.
Eftersom det snart är tid för årets fångst kanske intresserade på FW kan gå ihop för att beställa tillsammans.
1500,-/kg?
 

grondahl

Medlem
P.S. Vi köper löjrom till bra pris från en handlare i Kalix.
Ungefär hälften av butikspriset.
Han säljer på 1kgs burkar. De går att tina och frysa om i mindre burkar.
Vi går ihop med ett gäng eftersom frakten är rätt dyr.
Löjrommen skickas i frysbilar.
Eftersom det snart är tid för årets fångst kanske intresserade på FW kan gå ihop för att beställa tillsammans.
Det blir väl mer eller mindre inget siklöj-fiske i år.
https://sverigesradio.se/artikel/klart-454-ton-sikloja-far-fiskas
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Vi betalade 1800:-/kg i fjol och förfjol.
Hur det blir i år vet jag inte än.
Mycket bra pris må jag säga. Vill också tillägga att norrlänningar är nyckfulla och säger alltid vid varje år att det blev en så dålig skörd/uttag iår så därför är priset ovanligt högt, så har de låtit nu iaf i fem år känns det som
 

zippan

Medlem
Vi betalade 1800:-/kg i fjol och förfjol.
Hur det blir i år vet jag inte än.
Mycket bra pris må jag säga. Vill också tillägga att norrlänningar är nyckfulla och säger alltid vid varje år att det blev en så dålig skörd/uttag iår så därför är priset ovanligt högt, så har de låtit nu iaf i fem år känns det som
På ämnet Löjrom från Kalix så fick jag dessa priser i December. Var för snål då frakten sved och ingen annan ville köpa med mig...
upload_2021-9-13_16-48-47.png


Edit.
Så är det någon i södra Sverige, jag finns i södra Småland, som vill gå ihop och köpa en laddning så är jag på. Vet inte vad priserna blir men det kan jag ta fram.
 

Per Stade

Lege artis
Mycket bra pris må jag säga. Vill också tillägga att norrlänningar är nyckfulla och säger alltid vid varje år att det blev en så dålig skörd/uttag iår så därför är priset ovanligt högt, så har de låtit nu iaf i fem år känns det som

Tidigare köpte vi från en annan handlare som skickade löjrommen express.
Fryst packat i en frigolitlåda håller sig det ett dygn utan problem.
Den här mannen är bra.
Han vägrar att skicka med PostNord eftersom ingen vet när eller om det kommer fram.
 

grondahl

Medlem
Mycket bra pris må jag säga. Vill också tillägga att norrlänningar är nyckfulla och säger alltid vid varje år att det blev en så dålig skörd/uttag iår så därför är priset ovanligt högt, så har de låtit nu iaf i fem år känns det som
Varför tror du SLU ville ha totalstopp för fisket i år?
 

IsKr

Medlem
Tidigare köpte vi från en annan handlare som skickade löjrommen express.
Fryst packat i en frigolitlåda håller sig det ett dygn utan problem.
Den här mannen är bra.
Han vägrar att skicka med PostNord eftersom ingen vet när eller om det kommer fram.
Är det möjligt att få kontaktuppgifterna till löjromsförsäljaren? Har du några aktuella priser?
 
Toppen