Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag tipsar vi varandra om vinprovningar

Zmirc

Medlem
Funderade på att gå på Barolo and friends men det får bli svenska cupen även för mig (biljetterna slut till provingen också). Malvirá och Diego Conterno skulle jag ha velat prova av. 2005 Mombeltramo riserva var riktigt bra från Malvirá, Conterno hade en lovande Barolo 2012 som jag druckit. Övriga odruckna för mig.
 
Trådskapare
Tomas Lindblom

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
@thunberg kolla bara hur det ser ut när du inte kan närvara och leverera lyxiga protokoll! :(

B5B92717-F3E0-4901-B12D-8A68786BE970.jpeg


Good old fashionable treasure map får sammanfatta vinerna som testades!
 

Fredrik L

Medlem
Tyckte att arrangemanget inte höll. För få producenter i förhållandet till antalet besökare. Dessutom enbart 1,5 timme att gå runt. alldeles för mycket trängsel vid de få borden, vilket jag hörde att även en producent tyckte.

De som stack ut var för mig Grasso Fratelli, som hade riktigt bra instegsviner, och trevliga barbarecos. Deras barbera 2010 var riktigt bra. I övrigt levererade Diego Conterno bra över hela skalan, och Poderi Roset hade en god Pelaverga. I övrigt helt ok viner men inte så mycket som stack ut över det förväntade för piemonteviner.
 
Trådskapare
Tomas Lindblom

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Om man är i huvudstaden utan kvällsplaner finns Portugisiska vindagen från 17.00 för pöbeln. Rätt knapphändig info men det finns en producentlista i FB-eventdiskussionen. Jag tänkte gå dit, utan några egentliga förväntningar.

Det tycker jag du gör helt rätt i! Kommer säkert finnas ca 20 producenter på plats och brukar vara en bra möjlighet att testa allt möjligt. Jag var på Riesling & friends förra måndagen, det var mycket givande. De här typen av provningar är min favorit. :)
 

Zmirc

Medlem
Det tycker jag du gör helt rätt i! Kommer säkert finnas ca 20 producenter på plats och brukar vara en bra möjlighet att testa allt möjligt. Jag var på Riesling & friends förra måndagen, det var mycket givande. De här typen av provningar är min favorit. :)
Vart fick du info om rieslingprovningen? Jag har skrivit upp mig för en massa mejlutskick men ändå är det en del provningar som jag missar. Om den var för allmänheten, förstås.
 
Trådskapare
Tomas Lindblom

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Vart fick du info om rieslingprovningen? Jag har skrivit upp mig för en massa mejlutskick men ändå är det en del provningar som jag missar. Om den var för allmänheten, förstås.

Terrific Wines och Tryffelsvinet mailade några dagar innan provningen och biljetten gick att köpa på https://billetto.se/

Edit: Ledsen att jag inte skrev om det här på forumet.
 

Magikern

Medlem
Vet inte om någon är lite sugen på en Bourgogne prestigeprovning på gröna lyktans butik i Gårda i Göteborg. Det finns tydligen en sista plats kvar iaf till den 30de Maj. 800 kronor *16 deltagare lär ju räcka till rätt bra viner.
 
Toppen