Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa vin via andra källor än Systembolaget: regler, transporter och butiker

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Ah, men då har de väl bara fel lagersaldo. Sker ju varje dag hos monopolet. Börjar bli standard att 2 flaskor = 0 flaskor.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Ah, men då har de väl bara fel lagersaldo. Sker ju varje dag hos monopolet. Börjar bli standard att 2 flaskor = 0 flaskor.

På mitt jobb är det samma sak, fast 5 = 0. Jag gillar inte att saldot visar exakt i antal till kunder! Blir så himla mycket att inventera hela tiden!! :(
 

mattsson

Medlem
Har kikat med samtliga bolag som har artikeln i lager, tyvärr nada och kundtjänsten svarade samma sak, erbjuder att ta in offert från import (EW antar jag)...
 

epeb

Medlem
Verkar som om Caviste ska börja sälja italienska viner. Någon som har insyn i vad det kan tänkas bli?
Kan vara nåt om det.
De har strukit över "franska" på sin hemsida, så det lutar åt att de lämnar Frankrike på sitt nästa släpp.
Blir spännande att se vad de kommer med.
 

Peder

Medlem
Verkar som om Caviste ska börja sälja italienska viner. Någon som har insyn i vad det kan tänkas bli?

Barolo enligt SvD Vin&Mat tidningen där det var en annons för nästa släpp från Caviste. Producenten heter tydligen Ferdinando Principiano.
 

Peder

Medlem
Verkar som om Caviste ska börja sälja italienska viner. Någon som har insyn i vad det kan tänkas bli?

PHOTO_20151015_225901.jpg
 

Byfånen

Leg. byfåne
Farsan och jag besökte Principiano förra hösten, satt och smackade som Carl-Jan i källarn en stund och köpte med några lådor från hans sortiment. Det vin som jag tyckte var en höjdare i förhållande till dess pris var hans Langhe Nebbiolo. (Se hur elegant jag undvek det förbjudna ordet) Barolosarna var ju också toppen såklart, men det är de ju allt som oftast. Tyvärr fick jag med några flaskor dolcetto som inte var helt krya... Kul att Cavisten inte bara släpper sig i Frankrike!
 

Fredrik L

Medlem
Märkligt val att plocka in något som redan finns hos bolaget. Blir ju visserligen kanske något billigare att handla hos Caviste, men inte jättemycket om man räknar in frakten. Tycker dock att det är positivt att han kör Italien nu också - finns mycket gott där.
 

kayaker

Cyklist
Märkligt val att plocka in något som redan finns hos bolaget. Blir ju visserligen kanske något billigare att handla hos Caviste, men inte jättemycket om man räknar in frakten. Tycker dock att det är positivt att han kör Italien nu också - finns mycket gott där.
Jag skulle tro att det är färdigsålt via SB för Principianos del. Fondberg har nog inte så mycket kvar.
 

Peder

Medlem
Märkligt val att plocka in något som redan finns hos bolaget. Blir ju visserligen kanske något billigare att handla hos Caviste, men inte jättemycket om man räknar in frakten. Tycker dock att det är positivt att han kör Italien nu också - finns mycket gott där.

Själv lägger jag hellre en beställning hos Caviste än Systembolaget eftersom jag sedan mars 2014 aldrig har köpt ett vin på Systembolaget. Men dock lite tråkigt val kan jag tycka att välja ett vin som finns att beställa via Systembolaget. Jag passar nog och hoppas att CAV-049 är mer intressant då jag verkligen gillar valet av vingårdar från Caviste.
 

Fredrik L

Medlem
Själv lägger jag hellre en beställning hos Caviste än Systembolaget eftersom jag sedan mars 2014 aldrig har köpt ett vin på Systembolaget. Men dock lite tråkigt val kan jag tycka att välja ett vin som finns att beställa via Systembolaget. Jag passar nog och hoppas att CAV-049 är mer intressant då jag verkligen gillar valet av vingårdar från Caviste.

Nog köper jag en del på bolaget, men håller med om att Caviste alltid håller bra kvalitet, så jag köper gärna därifrån. Jag gillar verkligen att Martin verkar utöka till Italien, där det finns mängder av mindre vingårdar som är värda att bli upptäckta!
 

Jos

Medlem
Vet att FRW fått lite skit här tidigare, även av undertecknad, men jag tänkte ge dom lite beröm nu. Tog precis hem en last vin och det gick väldigt smidigt med bra och billig leverans inom London och alla lådor var i toppskick. Dessutom snabb och bra service.

Visserligen fick jag precis lära mig att jag inte bara gör bra köp ur ett rent ekonomiskt perspektiv utan också väldigt dåliga... Men det är ju inte deras fel :)
 
Toppen