Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa vin via andra källor än Systembolaget: regler, transporter och butiker

Jos

Medlem
Ni som kan, gör som jag och beställ till jobbet. Sjukt smidigt. Vi har en avdelning som tar emot paket och de skickar ett mail när jag har något där nere, grymt trevligt att plocka upp en låda vin på väg till bilen!
 

Magikern

Medlem
@sunqan , ja den har skickats med DHL till Sverige och sen Postnord över.

Mitt problem nu är att paketet anses levererat av Postnords system. De har dock ingen underskrift från mig. Det hade ju varit annat om de bara lämnat en avi som sa "hämta ditt paket här" men nu har de ju meddelat att det är levererat vilket är helt fel.

Var kan det ha tagit vägen?

Under all kritik. Det måste gå att driva vidare, om inte annat borde väl massmedia ta upp det. ;)

Har hittills bara beställt från vinstocken och det fungerade utmärkt, vet inte vem som levererade dock. Vinerna var inte mycket att hurra för dock men de är en annan femma. Då får man bättre valuta på Sovjetbolaget.
 
Last edited:

chambertin

Medlem
Någon som har erfarenhet och som handlat från Golden Vintage? http://www.goldenvintage.es/gb/
De verkar ha rätt vettiga priser.
Inte handlat av dom. Priserna verkar vara ex moms vilket ger +21% i Spanien på vin.
Kollade bara några enstaka spanska viner mot t.ex Decantalo och med moms så var Decantalo billigare just på dessa (dom har ju dock väldigt få viner från Frankrike m.m utan mest Spanska).
 
Last edited:

Silex

Medlem
Någon som har erfarenhet och som handlat från Golden Vintage? http://www.goldenvintage.es/gb/
De verkar ha rätt vettiga priser.
Jag köpte därifrån härom veckan för första gången. Riktigt bra priser på vissa viner. Jag köpte bl a Heidsieck Blanc des Millenaires 1995 (88€). Kortbetalning och leverans gick helt utan problem (beställde måndag och leverans på fredagen samma vecka). Dock är frakten relativt dyr. Jag tror jag betalade 55€ för 4 flaskor.
 

Appel

Medlem
Tack för info.
@chambertin , jag skall kolla Decantalo. Har de även flaskor med lite ålder? Ja, jag noterade att momsen läggs på men det blir fortsatt billigare än hemma på SB.
@Silex , det var bland annat den jag var intresserad :). Över en viss peng så tror jag frakten är gratis. Det ser så ut nu.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Tack för info.
@chambertin , jag skall kolla Decantalo. Har de även flaskor med lite ålder? Ja, jag noterade att momsen läggs på men det blir fortsatt billigare än hemma på SB.
@Silex , det var bland annat den jag var intresserad :). Över en viss peng så tror jag frakten är gratis. Det ser så ut nu.
Vid vilket belopp blir det fraktfritt?
 

Silex

Medlem
Så Hiedsieck är 88€ plus moms?
När jag beställde såg det ut som momsen var med, men i sista steget fick man den egentliga kostnaden och då utan moms. Minns inte i vilket steg fraktkostnaden tillkom. Så slutkostnaden (utan frakt) var 88€ för Heidsieck. Även deras standard brut är billig (22€).
 

Appel

Medlem
När jag beställde såg det ut som momsen var med, men i sista steget fick man den egentliga kostnaden och då utan moms. Minns inte i vilket steg fraktkostnaden tillkom. Så slutkostnaden (utan frakt) var 88€ för Heidsieck. Även deras standard brut är billig (22€).
Ok. Jag har mailat dem så jag får se vad dem säger.
Jag håller med dig gällande Charles Heidsieck. Grymt bra pris jämfört med på SB.
Jag återkommer så snart jag fått mer information. Det låter nästan för bra för att vara sant så du har säkert rätt :rolleyes:
 

Silex

Medlem
Ok. Jag har mailat dem så jag får se vad dem säger.
Jag håller med dig gällande Charles Heidsieck. Grymt bra pris jämfört med på SB.
Jag återkommer så snart jag fått mer information. Det låter nästan för bra för att vara sant så du har säkert rätt :rolleyes:
Ok, kollade upp kvittot från min beställning och det var visst moms pålagd. Sorry, missade det eftersom det inte var en egen rad på kvittot. Dessutom var frakten 66,55€ för 4 flaskor. Så i slutändan blir det mycket pålägg jämfört med vad man ser i prislistan, och då går det nog att hitta billigare annorstädes. Jag ville mest prova att beställa från dem. Min order så ut så här (och då läggs det på moms som räknas in i raden där det står "Products"):
Product Unit price Quantity Total price
LEEUWIN ESTATE CHARDONNAY 1997
73,00 € 1 73,00 €
SAN ROMÁN 2001 22,00 € 1 22,00 €
Charles Heidsieck Blanc des Millenaires 1995 88,00 € 1 88,00 €
CHARLES HEIDSIECK BRUT RESERVE 22,00 € 1 22,00 €
Products 248,05 €
Discounts 0,00 €
Shipping 66,55 €
Total paid 314,60 €
 

magnum

Epernay, Frankrike
Ok, kollade upp kvittot från min beställning och det var visst moms pålagd. Sorry, missade det eftersom det inte var en egen rad på kvittot. Dessutom var frakten 66,55€ för 4 flaskor. Så i slutändan blir det mycket pålägg jämfört med vad man ser i prislistan, och då går det nog att hitta billigare annorstädes. Jag ville mest prova att beställa från dem. Min order så ut så här (och då läggs det på moms som räknas in i raden där det står "Products"):
Product Unit price Quantity Total price
LEEUWIN ESTATE CHARDONNAY 1997
73,00 € 1 73,00 €
SAN ROMÁN 2001 22,00 € 1 22,00 €
Charles Heidsieck Blanc des Millenaires 1995 88,00 € 1 88,00 €
CHARLES HEIDSIECK BRUT RESERVE 22,00 € 1 22,00 €
Products 248,05 €
Discounts 0,00 €
Shipping 66,55 €
Total paid 314,60 €
Ja nu ser det inte lika billigt ut!!
 
Toppen