Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa vin via andra källor än Systembolaget: regler, transporter och butiker

chambertin

Medlem
Någon som har färsk status från tyska handlare med avseende på strul med Postnord? Är sugen på en beställning från Deutsche weine.
En DHL och en PostNord den senaste månaden och inga problem med ngn av dem.
Mailade ner eget ledsagardokument innan och bad dom fästa synligt på lådan.
 

Jele

Medlem
Är det någon som har beställt från pur jus / cavepurjus.com till Sverige utan strul? Dvs. löser de allt utan att det ska fastna i tullen och så?
 

vinosofi

Medlem
Jag tänkte handla Riesling Kabinetter och tyckte att Goldrichs.de hade en del intressant. Någon med erfarenhet av dem? ELLER något annat tips på en vass Rieslinghandlare?
 

vinosofi

Medlem
En annan fråga: jag har tidigare bara tagit hem hela pallar och ordnat med frakt själv, och då har jag ju ansvarat för ledsagarbrev osv. Hur funkar det om jag beställer en låda från Tyskland och butiken erbjuder frakten? Hur vet tullen, eller vilka det nu är som beslagtar vinet, om jag har betalat in skatt eller inte?
 

Poussard

Medlem
En annan fråga: jag har tidigare bara tagit hem hela pallar och ordnat med frakt själv, och då har jag ju ansvarat för ledsagarbrev osv. Hur funkar det om jag beställer en låda från Tyskland och butiken erbjuder frakten? Hur vet tullen, eller vilka det nu är som beslagtar vinet, om jag har betalat in skatt eller inte?
Om du köper från en nätbutik som har Sverige som land de levererar till, så behöver du inte bry dig, bara betala till nätbutiken.
 
Toppen