Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa vin via andra källor än Systembolaget: regler, transporter och butiker

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Har ni beställt av den här firman: https://www.avenuedesvins.fr/en/?
Är de bra att ha att göra med? Annars skulle jag bli väldigt glad för att hitta någon bra och pålitlig säljare av Alsaceviner som kan frakta till Sverige. Är mest ute efter druvan Muscat och det behöver inte vara Grand Cru-kvalitet, utan ett vanligt duger utmärkt, förutsatt att det är av hyfsad god kvalitet.
Verkar skitkul :D. Kan helt klart vara värd att testa.
 

Bastardo

Medlem
Verkar skitkul :D. Kan helt klart vara värd att testa.
Säg den glädje som varar. När jag chattade med deras sommelier, så sade hon att de inte levererar till Sverige!
I am so sorry but we do not deliver in Sweden.
Så himla tråkigt, för de hade oerhört bra priser. Men varför skriver de inte på sin hemsida då till vilka länder då skickar? :(
Jag var tvungen att ringa dit och höra. Nix, hit skeppar de inte viner, men hör och häpna, till Finland går det bra!
Vad ont har vi gjort för fransmännen att de behandlar oss på detta sättet? ;) Nu är jag faktiskt avundsjuk på alla finländare som kan beställa vin, men inte vi! (Jag är lite mitt emellan eller egentligen inget alls … gällande tillhörighet.)
 
Last edited:

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Säg den glädje som varar. När jag chattade med deras sommelier, så sade hon att de inte levererar till Sverige!
I am so sorry but we do not deliver in Sweden.
Så himla tråkigt, för de hade oerhört bra priser. Men varför skriver de inte på sin hemsida då till vilka länder då skickar? :(
Jag var tvungen att ringa dit och höra. Nix, hit skeppar de inte viner, men hör och häpna, till Finland går det bra!
Vad ont har vi gjort för fransmännen att de behandlar oss på detta sättet? ;) Nu är jag faktiskt avundsjuk på alla finländare som kan beställa vin, men inte vi! (Jag är lite mitt emellan eller egentligen inget alls … gällande tillhörighet.)
Fick samma svar trots att hemsidan säger att de levererar till Europa. De ville inte säga varför heller...:(
 

Bastardo

Medlem
Fick samma svar trots att hemsidan säger att de levererar till Europa. De ville inte säga varför heller...:(
Har aldrig sett på bra priser på sånt, som jag är intresserad av, så klart man blir besviken då. Och varför kan de inte lista till vilka länder de skickar vin till? :( Det är bara bita ihop och leta vidare.
tannico.it verkar inte skicka vin till varken Sverige eller Finland, men de skeppar till både Norge och Island! Vad ont har vi gjort här för de för att bli straffade så hårt? :)
 
Last edited:

JonasBo

Medlem
Beställde i söndags vin från il quadrifogliostore : butik med hyfsat stort sortiment och hyggliga priser på en del. PdB Barbaresco 2016 för under €22 i inloggat läge.

Köpte låda vardera av PdB Barbaresco, Abbona Papa Celso Dogliani och Braida Montebruna Barbera d'Asti.
Frakten gick på €24 (1,333 per flaska) vilket kan ses som överkomligt.
 
Last edited by a moderator:

JonasBo

Medlem
Beställde i söndags vin från il quadrifogliostore : butik med hyfsat stort sortiment och hyggliga priser på en del. PdB Barbaresco 2016 för under €22 i inloggat läge. Var lite bekymrad över alkoholskatten men den verkar slunkit genom tullen då jag fick notifikation om leverans under dagen här :)

Köpte låda vardera av PdB Barbaresco, Abbona Papa Celso Dogliani och Braida Montebruna Barbera d'Asti.
Frakten gick på €24 (1,333 per flaska) vilket kan ses som överkomligt.

Fick leverans här nu. Alla viner kom i en enda stor kartong (stackars UPS-arbetarna) men omsorgsfullt packat med frigolit.
Nu återstår bara njutningen ;)

IMG_20200827_134827.jpg IMG_20200827_134355.jpg
 
Beställde i söndags vin från il quadrifogliostore : butik med hyfsat stort sortiment och hyggliga priser på en del. PdB Barbaresco 2016 för under €22 i inloggat läge. Var lite bekymrad över alkoholskatten men den verkar slunkit genom tullen då jag fick notifikation om leverans under dagen här :)

Köpte låda vardera av PdB Barbaresco, Abbona Papa Celso Dogliani och Braida Montebruna Barbera d'Asti.
Frakten gick på €24 (1,333 per flaska) vilket kan ses som överkomligt.

Hade lite koll på den här butiken men ditt köp fick mig och en kompis att lägga en order på torsdags-kvällen. Betalade med PayPal men fick då ett payment error. Dock syntes ordern och på Paypal såg det bra ut. Så drog iväg ett kort mail för att se så att hade gått igenom. Fick svar tidigt fredag morgon att allt va klart och att vinerna va skickade (UPS hämtade de vid 10 på fredagsförmiddagen). Idag kom de fram och lika väl paketerade som @JonasBo paket (18 flaskor här med). Kommer garanterat bli fler beställningar härifrån för oss då servicenivå och utbud var riktigt bra.
 

Attachments

  • IMG_0789.jpg
    IMG_0789.jpg
    114,3 KB · Visningar: 215

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Beställde i söndags vin från il quadrifogliostore : butik med hyfsat stort sortiment och hyggliga priser på en del. PdB Barbaresco 2016 för under €22 i inloggat läge. Var lite bekymrad över alkoholskatten men den verkar slunkit genom tullen då jag fick notifikation om leverans under dagen här :)

Köpte låda vardera av PdB Barbaresco, Abbona Papa Celso Dogliani och Braida Montebruna Barbera d'Asti.
Frakten gick på €24 (1,333 per flaska) vilket kan ses som överkomligt.
Med tanke på hur PdB Barbaresco 2016 levererade på senaste BYOBen blev det en låda för mig också. Jättetack för tipset!
 

JonasBo

Medlem
Hade lite koll på den här butiken men ditt köp fick mig och en kompis att lägga en order på torsdags-kvällen. Betalade med PayPal men fick då ett payment error. Dock syntes ordern och på Paypal såg det bra ut. Så drog iväg ett kort mail för att se så att hade gått igenom. Fick svar tidigt fredag morgon att allt va klart och att vinerna va skickade (UPS hämtade de vid 10 på fredagsförmiddagen). Idag kom de fram och lika väl paketerade som @JonasBo paket (18 flaskor här med). Kommer garanterat bli fler beställningar härifrån för oss då servicenivå och utbud var riktigt bra.

Med tanke på hur PdB Barbaresco 2016 levererade på senaste BYOBen blev det en låda för mig också. Jättetack för tipset!

+1 på den samt lite Massolino Barolo och Fontodi Chiant Clasisco 2017 som också var på tillbud :)

Kul att kunna tipsa!
 

JonasBo

Medlem
Jag har tidigare köpt La Ca Növa Barbaresco från www.babarolo.com vilket funkat utmärkt. Inte lika stort utbud som 4-klöverbutiken, men värt att titta på emellanåt.
Wow - Superbra pris. Ännu bättre än hos Töpler som ändå hade rabatt på förbokning.
Edit: Det var för normale, ja. Missförstod, då det var fel flaska på bilden :)
 
Last edited:

Oscaro

Medlem
Vet inte om jag är dålig på att hitta, men ser inga 2016 Barbaresco på halvmagnum i butiken? Kanske har ni beställt upp alla? Annars får någon gärna skicka mig en länk
 

The Wall

Medlem
Vet inte om jag är dålig på att hitta, men ser inga 2016 Barbaresco på halvmagnum i butiken? Kanske har ni beställt upp alla? Annars får någon gärna skicka mig en länk
De verkar ha gått åt snabbare än Vajras "Bricco delle Viole" på Sovjetbolaget! :confused:
Å andra sidan, det verkar finnas magnum och doppio magnum kvar av 2016.:cool:
 

MarcusU

Medlem
Efter tips här har jag också beställt PdB Barbaresco 2016/2017 + lite annat smått och gott från il-quadrifogliostore. Priset på 2016 hade höjts lite pga av att 2017 inkommit. De var dock vänliga och sänkte priset igen efter kontakt på mail. Tror att de var de sista flaskorna av 2016. Bra intryck hittills!
 

The Wall

Medlem
Efter tips här har jag också beställt PdB Barbaresco 2016/2017 + lite annat smått och gott från il-quadrifogliostore. Priset på 2016 hade höjts lite pga av att 2017 inkommit. De var dock vänliga och sänkte priset igen efter kontakt på mail. Tror att de var de sista flaskorna av 2016. Bra intryck hittills!
Skräp också! Jag skulle ju så klart ha slagit till på en flaska 2017 också för att ta reda på hur den är. :vägg: :neej:
 

Foodcoma

Medlem
Hade lite koll på den här butiken men ditt köp fick mig och en kompis att lägga en order på torsdags-kvällen. Betalade med PayPal men fick då ett payment error. Dock syntes ordern och på Paypal såg det bra ut. Så drog iväg ett kort mail för att se så att hade gått igenom. Fick svar tidigt fredag morgon att allt va klart och att vinerna va skickade (UPS hämtade de vid 10 på fredagsförmiddagen). Idag kom de fram och lika väl paketerade som @JonasBo paket (18 flaskor här med). Kommer garanterat bli fler beställningar härifrån för oss då servicenivå och utbud var riktigt bra.

Fick samma som dig att ordern inte gått igenom men kan se att pengarna dragits så verkar som de har lite klydd med sitt betalningssystem - kanske har det att göra med svenska bankid funktionen..

Oavsett härligt utbud. Missade PdB -16 men hittade mycket annat gott till bra pris bland annat Fenocchio 16, Francesco Rinaldi 15/16 och lite olika kul langhe nebbiolo!
 

The Wall

Medlem
Jaha, lagom tills att leveransen med 2016 Barbaresco från PdB dök upp landar ett mail från Quadrifogliostore som meddelar att de sänkt priset på 2017 plus en del annat för "inloggade medlemmar" (typ). Ska man fly ut på golfbanan och hoppas på att allt sålt slut tills man är tillbaka eller helt enkelt klicka runt som om det inte fanns någon morgondag?
 

Boletus

Medlem
Eftersom många verkar vara ute efter PdB 2016 - finns 105 flaskor här för ~€25, verkar som att man behöver beställa flera lådor för att frakten ska löna sig dock: https://www.wineandspirits1868.com/...esco+Piemonte&mk=Produttori+Del+Barbaresco&l=
Har inga egna erfarenheter av beställning från sajten. Däremot av vinet (beställde från Xtrawine tidigare i år), och ja, jag skulle säga att det är extremt värt €25 plus några till i frakt.
 
Toppen