Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa vin via andra källor än Systembolaget: regler, transporter och butiker

JonasBo

Medlem

The Wall

Medlem

The Wall

Medlem
Leveransen dök upp som den skulle med flaskorna förpackade i frigolit och inlagen i kartong. Till min munterhet låg även ett kvitto utskrivet från en kassaapparat bifogad.
Jag beställde flaskorna i torsdags förmiddag och de dök upp igår eftermiddag, det får man säga är rätt kvickt jobbat.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Jag beställde flaskorna i torsdags förmiddag och de dök upp igår eftermiddag, det får man säga är rätt kvickt jobbat.
Samma här, beställde på torsdag och leveransen kom på tisdag. Jag omdirigerade till en access point för att inte behöva bevaka leveransen. Lådan är dock jättelik jämfört med de UPS-kartonger som kommer från Tyskland.
 

MarcusU

Medlem
Leveransen kom fram i fint skick förpackat i frigolit. Valde att hämta upp på accesspoint då jag inte kunder vara hemma på leveransdag. Tog ca 1 vecka från beställningen men jag visste att den skulle bli lite fördröjd pga ny årgång av barbaresco som var på väg in.
 

Foodcoma

Medlem
@The Wall @MarcusU @Foodcoma
Hur gick det - kom leveransen som den skulle?
Nu hade fyrklövern erbjudande på La Ca Növa också; €16,11. Får väl ändå ses som ett superpris!

Yes, beställningen kom fram och alla flaskor hela!
Däremot hade var det otroligt klydd med UPS. Förstår inte hur de kan finnas som transportföretag. Hade lämnat alla uppgifter till dem med telefonnummer, portkod etc. Trots det så fick jag meddelande att mottagaren ej kunde nås och de gör ett nytt försök dagen efter - ringde upp dem direkt och de sa de skulle fixa det, men ändå gjorde dem inte det och ringde inte heller tillbaka. Detta hände både onsdag och torsdag - först på fredagen lyckades de lämna ut paketet... inte första gången det händer med dem heller..

Nästa gång blir det till att omdirigera till utlämningsställe som @Patrik Sellin gjorde.
Och allt är såklart (nästan) glömt när vinerna äntligen kom och alla flaskor var hela - dessutom fantastiska priser på mycket viner. Blir nog en ny beställning därifrån snart igen.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Nästa gång blir det till att omdirigera till utlämningsställe som @Patrik Sellin gjorde.
Och allt är såklart (nästan) glömt när vinerna äntligen kom och alla flaskor var hela - dessutom fantastiska priser på mycket viner. Blir nog en ny beställning därifrån snart igen.
Ibland skickar UPS ett sms och frågar om man verkligen vill har en hemleverans, eller hellre tar det till en access point. För access point svarar man "1", så det är rätt uppenbart vad de föredrar.
 

The Wall

Medlem
Ibland skickar UPS ett sms och frågar om man verkligen vill har en hemleverans, eller hellre tar det till en access point. För access point svarar man "1", så det är rätt uppenbart vad de föredrar.
För min del frågade UPS i SMS:et om en accesspoint som ligger lite knasigt till så jag föredrog hemleverans. Hustrun som var hemma satt i telefonmöte och jag satt i bilen på väg från lunch när UPS dök upp så mitt paket hamnade på en annan accesspoint än den i sms:et föreslagna, vilket var utmärkt eftersom där paketet hamnade ligger mycket bättre till för min del. Det är möjligt att man kan gå in på UPS hemsida och styra om en sändning.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
För min del frågade UPS i SMS:et om en accesspoint som ligger lite knasigt till så jag föredrog hemleverans. Hustrun som var hemma satt i telefonmöte och jag satt i bilen på väg från lunch när UPS dök upp så mitt paket hamnade på en annan accesspoint än den i sms:et föreslagna, vilket var utmärkt eftersom där paketet hamnade ligger mycket bättre till för min del. Det är möjligt att man kan gå in på UPS hemsida och styra om en sändning.
Hos viss leverantörer kan man ange en annan leveransadress än hemadressen - då kan man välja accesspointen direkt
 

The Wall

Medlem
Hos viss leverantörer kan man ange en annan leveransadress än hemadressen - då kan man välja accesspointen direkt
Jag hade lite brådis när jag beställde från il qudrifoglio eftersom jag såg framför mig lastbil efter lastbil med 2016 PdB som åkte iväg bortom min nåbarhet.
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Ups är så dåligt. Skiter i att försöka sen får man meddelande om att de "varit där" men ingen öppnade. Bojkott!
Den är en sån klassiker!
Minns en gång när jag istället bad dom att strunta i att köra ut så kunde jag hämta på lagret, för att då undvika detta strul, fick då svaret att dom måste köra ut.
Var hemma, fick sms att dom hade försökt nå mig men inte lyckats.
Så om jag ville ha mina varor fick jag hämta ut dom på lagret.......
Väl där så hittade dom inte varorna.....EPISKT!
 

JonasBo

Medlem
Yes, beställningen kom fram och alla flaskor hela!
Däremot hade var det otroligt klydd med UPS. Förstår inte hur de kan finnas som transportföretag. Hade lämnat alla uppgifter till dem med telefonnummer, portkod etc. Trots det så fick jag meddelande att mottagaren ej kunde nås och de gör ett nytt försök dagen efter - ringde upp dem direkt och de sa de skulle fixa det, men ändå gjorde dem inte det och ringde inte heller tillbaka. Detta hände både onsdag och torsdag - först på fredagen lyckades de lämna ut paketet... inte första gången det händer med dem heller..

Nästa gång blir det till att omdirigera till utlämningsställe som @Patrik Sellin gjorde.
Och allt är såklart (nästan) glömt när vinerna äntligen kom och alla flaskor var hela - dessutom fantastiska priser på mycket viner. Blir nog en ny beställning därifrån snart igen.

För min del frågade UPS i SMS:et om en accesspoint som ligger lite knasigt till så jag föredrog hemleverans. Hustrun som var hemma satt i telefonmöte och jag satt i bilen på väg från lunch när UPS dök upp så mitt paket hamnade på en annan accesspoint än den i sms:et föreslagna, vilket var utmärkt eftersom där paketet hamnade ligger mycket bättre till för min del. Det är möjligt att man kan gå in på UPS hemsida och styra om en sändning.

Det förvalda uthämtningsstället ligger inte närmast för mig :rolleyes: utan helt tokigt till.
Men konstigt hur bra det kan fungera för vissa men inte för andra.

Kul att ni är nöjda med fyrklövern. För mig blir det absolut mer köp (när jag fyllt på kontot igen) ;)
 

Foodcoma

Medlem
Det förvalda uthämtningsstället ligger inte närmast för mig :rolleyes: utan helt tokigt till.
Men konstigt hur bra det kan fungera för vissa men inte för andra.

Kul att ni är nöjda med fyrklövern. För mig blir det absolut mer köp (när jag fyllt på kontot igen) ;)

planerar redan en ny beställning.. :ängel: för bra priser för att missa... :D
 
Toppen