Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kommentarer till krönikor [i olika medier]

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Parker berättar att den poängskala han skapat, den som anses vara sin equa non, är subjektiv - det gäller iofs all provning; men när han säger att skillnaden mellan 97, 98, 99 och 100 poäng är baserat på vilka känslor vinet frammanar så säger han ju rätt upp och ned att hans hundrapoängsskala bara är till för honom. Kukvrede vilken lång mening.


Jo, om man slänger in fyra kommatecken, ett semikolon och ett tankestreck tenderar meningar att bli ganska långa.
 

Vino fino

Medlem
Man får kanske fundera lite över objektiviteten här.

Herr Cavling är liksom många av Sveriges s.k. "ledande vinjournalister" och "ledande vinmagasin" helt oberoende och opartisk och har förstås inga band till leverantörer. Det var givetvis en ren slump att Ward Wines och Philipsson&Söderberg råkade sponsra hans tramsiga reportageserie om matlagning på Riche som hela tiden avbröts av helt opartiska vinrecensioner.

Nu betalar jag tack och lov inget för att läsa Cavlings SvD eller för den del den patetiska Livets Goda men det skulle vara intressant, bara som tankeexperiment alltså för jag inser att förslaget är alltför utomjordiskt för att tas på allvar i Svedala, om journalister deklarerade eventuella intressekonflikter i sitt arbete. Typ som vi andra måste göra i vår yrkesutövning.
 

kayaker

Cyklist
Nu betalar jag tack och lov inget för att läsa Cavlings SvD eller för den del den patetiska Livets Goda men det skulle vara intressant, bara som tankeexperiment alltså för jag inser att förslaget är alltför utomjordiskt för att tas på allvar i Svedala, om journalister deklarerade eventuella intressekonflikter i sitt arbete. Typ som vi andra måste göra i vår yrkesutövning.
Då blir det knappt några tidningar kvar.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Man får kanske fundera lite över objektiviteten här.

Herr Cavling är liksom många av Sveriges s.k. "ledande vinjournalister" och "ledande vinmagasin" helt oberoende och opartisk och har förstås inga band till leverantörer. Det var givetvis en ren slump att Ward Wines och Philipsson&Söderberg råkade sponsra hans tramsiga reportageserie om matlagning på Riche som hela tiden avbröts av helt opartiska vinrecensioner.

Nu betalar jag tack och lov inget för att läsa Cavlings SvD eller för den del den patetiska Livets Goda men det skulle vara intressant, bara som tankeexperiment alltså för jag inser att förslaget är alltför utomjordiskt för att tas på allvar i Svedala, om journalister deklarerade eventuella intressekonflikter i sitt arbete. Typ som vi andra måste göra i vår yrkesutövning.
Jag håller med av ren reflex, har dock ingen koll på varken Livets Goda eller Cavling. Gör som jag och strunta i att läsa sponsrade vintidningar och satsa på annonsfria finewines.se. ;)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Varför har ingen * * * * *-it honom?
Varför får han ens uttala sig?
Hur kan uppdragsgivare BETALA för hans ****kompetens?
Varför framstår Nordkorea som ett mer logiskt land?
...ser fram mot att dela en jordigt megafyllig överekad vit Bojo Nouveau från mitten av 80-talet med honom. Så kan vi tillsammans leta efter strömmingstoner och dess typiska mjölkchokladighet.
JÄVLA PUCKO!
 

ChristianB

DipWSET
Det kan ju vara så att han försöker vara rolig och påstå att det är ett amerikanskt vitt i Bggne-tolkning, utan ett kravfyllt franskt ursprung... Men jag gör verkligen en ansträngning för att läsa ut det. :p
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Det kan ju vara så att han försöker vara rolig och påstå att det är ett amerikanskt vitt i Bggne-tolkning, utan ett kravfyllt franskt ursprung... Men jag gör verkligen en ansträngning för att läsa ut det. :p
Du tolkar vänligt.
Och det är ju väldigt fint.
Men, med en sådan tolkning följer dock att karlen (som ngn slags "äkta" skribent) ju för f-n bör kunna hantera det svenska språket på ett sätt som gör att man slipper tolka så grovt. Är det en fläskgroda eller är det en spännande nyans?

Advokaten i mig säger: faceplant för denne idiots formuleringar.
Humanisten i mig säger att: vad trevligt att världen innehåller sådan spännvidd, också vad gäller intagande av rena fakta.
Konsulten i mig: vädrar uppdrag som bygger på ... fakta.
Vinnörden i mig: förvandlas i en svår allergisk chockreaktion till en köttätande zombie.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
...blir liksom aldrig riktigt samma köttiga erfarenhet med godis, blommor eller grönsaker. Därför fläskköttiga exempel.

bacon-gumballs.jpg
 

gece

Man vänjer sig.
Det kan ju vara så att han försöker vara rolig och påstå att det är ett amerikanskt vitt i Bggne-tolkning, utan ett kravfyllt franskt ursprung... Men jag gör verkligen en ansträngning för att läsa ut det. :p
Så tänkte jag också... men så var det det där med Loire-dalen...
meh.ro6711.png
 
Forumet är fenomenalt på att spåra vinstrunt! Grymt underhållande - samtidigt som det tillfredsställer ens sadism.
Men hur hittar ni pärlorna? Finns det struntdetektorer? Jag menar - den här Viggo är väl ingen man läser spontant...
 

gece

Man vänjer sig.
Forumet är fenomenalt på att spåra vinstrunt! Grymt underhållande - samtidigt som det tillfredsställer ens sadism.
Men hur hittar ni pärlorna? Finns det struntdetektorer? Jag menar - den här Viggo är väl ingen man läser spontant...
"Vinst varje gång", vi måste också nära vår inre masochist. Jag läser gärna sånt jag vet att jag kommer irritera mig på. Är således en trogen läsare av SPG. #minhelg
 
Man får kanske fundera lite över objektiviteten här.

Herr Cavling är liksom många av Sveriges s.k. "ledande vinjournalister" och "ledande vinmagasin" helt oberoende och opartisk och har förstås inga band till leverantörer. Det var givetvis en ren slump att Ward Wines och Philipsson&Söderberg råkade sponsra hans tramsiga reportageserie om matlagning på Riche som hela tiden avbröts av helt opartiska vinrecensioner.

Nu betalar jag tack och lov inget för att läsa Cavlings SvD eller för den del den patetiska Livets Goda men det skulle vara intressant, bara som tankeexperiment alltså för jag inser att förslaget är alltför utomjordiskt för att tas på allvar i Svedala, om journalister deklarerade eventuella intressekonflikter i sitt arbete. Typ som vi andra måste göra i vår yrkesutövning.
Varför men VARFÖR läser vi "hela artikeln är en annons" när en artikel handlar om finansiella tjänster/rådgivning om pension eller placeringar och aldrig det när det gäller vin på tidningen och vissa bloggar?
 

Peder

Medlem
Själv funderar jag starkt på att sluta prenumerera på SvD efter att ha gjort det i 20 år. IOGT-NTO får alltid insändare i SvD och Dagens Media och Resume är två andra tidningar som alltid publicerar allt de vill ha ut i media. SvD har aldrig granskat IOGT-NTO och deras spelverksamhet som är ett stort hyckleri med tanke på deras verksamhet för att motverka alkoholmissbruk.
 
Toppen