Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kommentarer till krönikor [i olika medier]

vintomas

Numera lågaktiv bloggare

Wintermute

Medlem
... och, såklart, gammaldags och traditionell, så som morfar gjorde den.
Visst borde vi tillskriva morfar ett hittepå-namn som låter svenskt? Gustalf Nidbjärts traditionella glögg.
"...jag minns fortfarande hur Gustalf strävsamt gick på sin lilla glöggbärstäppa och provsmakade för att se att bären var perfekt mogna och samtidigt speglade den småländska terroiren. Det är därför vi har döpt vår traditionella glögg efter honom."
 

ChristianB

DipWSET
Herrejösses! :eek:
Recensionen verkar bara vara marginellt kortare än sjäva boken...
Här inte läst boken så kan inte 100% ta ställning till recensionen men misstänker starkt att den är spot on!
Jag har bläddrat igenom den lite hastigt, läst något stycke här eller där, men det räckte för min del. Recensionen har jag dock läst i sin helhet och den är kanon! :D
 

Bastardo

Medlem
Jag har bläddrat igenom den lite hastigt, läst något stycke här eller där, men det räckte för min del. Recensionen har jag dock läst i sin helhet och den är kanon! :D
Bkwine är alltid pålästa och har en enorm kunskap om vin. För mig räcker det fint att ha läst vad de säger. Behöver inte ödsla tid att läsa boken.
 
Mats-Eric Nilsson har blivit nominerad till Grävspaden
Grävande Journalisters Guldspaden! Tävlar i bokklassen med Patricia Hedelius 'Girighetens tid' (berättelsen om Fingerprint) och Kent Wernes 'Allt är en konspiration'. Vinnaren koras den 6 april på årets Grävseminarium i Kalmar.
Är det inga krav på att fakta är korrekta?
 

IsKr

Medlem
Mats-Eric Nilsson har blivit nominerad till Grävspaden
Grävande Journalisters Guldspaden! Tävlar i bokklassen med Patricia Hedelius 'Girighetens tid' (berättelsen om Fingerprint) och Kent Wernes 'Allt är en konspiration'. Vinnaren koras den 6 april på årets Grävseminarium i Kalmar.
Är det inga krav på att fakta är korrekta?
Fakta är väl sällan ett krav eller av vikt i dagens Sverige.
 
Toppen