Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug 2002

Silenos

Medlem
Babylonierna syftade jag på om någon undrar. Skyller på att man numera är nervös av att skriva efter språkpolisen intågande på forumet.:D
Ja, akta akta, folk förlorade näsan för mindre i Konstantinopel. Talmagi, då hade det varit kört direkt...

Ett problem med det här att gilla olika siffror är ju att det blir så svårt att dricka något (Jag får erkänna att jag ibland har haft liknande tendenser): "Fan, knäcker jag en pava av det där sexpacket, ja då får jag ju sopa i mig en till snart, att ha kvar fem flaskor är ju för störande..."

@gece , bra! Det måste känts skönt att få ur sig.
 

gece

Man vänjer sig.
Ett problem med det här att gilla olika siffror är ju att det blir så svårt att dricka något (Jag får erkänna att jag ibland har haft liknande tendenser): "Fan, knäcker jag en pava av det där sexpacket, ja då får jag ju sopa i mig en till snart, att ha kvar fem flaskor är ju för störande..."
Jag köper ibland en mer än ett "trevligt" tal så att jag vet att jag med gott samvete kan dricka en utan att rubba, faktiskt till och med förbättra, balansen i förrådet.
 

chambertin

Medlem
Ett problem med det här att gilla olika siffror är ju att det blir så svårt att dricka något (Jag får erkänna att jag ibland har haft liknande tendenser): "Fan, knäcker jag en pava av det där sexpacket, ja då får jag ju sopa i mig en till snart, att ha kvar fem flaskor är ju för störande...".
Det här med årgångar kan också få smått absurda konsekvenser på helt andra områden än vin.
När jag skulle köpa min första begagnade bil i mitten av 80-talet så kunde jag inte förmå mig att titta seriöst på modeller från -77 pga de urusla viner som producerades det året i Bdx och Bourgogne. Det fick bli en -76 (remdriven Volvo 343 som ju såklart var skräp).:D
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jag känner inte riktigt heller att jag kan köpa lådvis av Krugen men vill samtidigt inte missa den helt. Jag drog ihop tre vänner så delar vi på en låda vilket gör att alla får varsin sedan återstår två som vi äger gemensamt och dricker tillsammans när det blir dags. Då har jag ju säkrat upp att åtminstone få dricka den tre gånger utan att bli ruinerad. :)
*he he* Insåg att jag inte ens hunnit tala om för @Stenberg att han var inräknad som tilltänkt delägare :) Men så är det, det är på forumet man får veta saker först, verkligheten är mycket långsammare ;)
 

Stenberg

Medlem
*he he* Insåg att jag inte ens hunnit tala om för @Stenberg att han var inräknad som tilltänkt delägare :) Men så är det, det är på forumet man får veta saker först, verkligheten är mycket långsammare ;)

Man tackar för omtanken. Nu hade jag iofs hört ryktas från en viss norrman att det kunde de vara så. Men han var inte 100% säker.
Vore ju synd om jag sprang iväg och köpte en egen låda i onödan. ;)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Ny tycks Krug Clos du Mesnil 2002 också finnas släppt. I och för sig bara listad hos två handlare i Europa när jag söker på Wine-Searcher, men jag hittar ett foto på etiketten, så det rör sig nog inte bara om förhandsbeställning:
$_35.JPG

De flesta handlare brukar ju inte lägga "allokeringsviner" på Wine-Searcher, så det lär nog finnas fler än två som fått flaskor.
Lustigt nog verkar släppet ha skett utan "fanfar", för jag hittar inga journalist-omdömen när jag googlar. På Krugs webbplats finns 2002:an som ett menyalternativ bredvid 2003 och 2000, men själva sidan om den är inte synlig än.
Ärligt talat är jag lite förvånad över att den kommer så snart efter Krug Vintage 2002, eftersom Clos du Mesnil 2002 inte fanns med på deras förhandsprovningar för journalister i början av året.
Ca 10 000 flaskor brukar det bli per årgång. Hos vanliga handlare har 2000 och 2003 kostat ca 600 euro.
 

fluff

Medlem
Inte mycket på denna lansering, men jag gissar att några är intresserade ändå :D
Inköpt antal 200.
[container]
RubrikVarunrNamnÅrgångVolym (ml)Pris (kr)Alkoholhalt (%)ProducentLandOmråde
MOUSSERANDE VIN96073Krug 2002750195912KrugFrankrikeChampagne
[/container]
 
Toppen