Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug 2002

doda

Medlem
Jag är kanske old school, men jag tycker att bulvaner är OK om man skall behålla vinerna för att njuta av dem själv eller tillsammans med vänner. Det är inte OK med bulvaner om man bara tänkt att lägga ut dem på andrahandmarknaden, och tjäna några hundralappar per flaska. Men detta är bara hur jag tänker, man kan naturligtvis tänka annorlunda. Jag fick för övrigt tag på två flaskor, men jag lider med de som inte fick något alls för att de tryckte på knappen 2 sekunder över 10.

Talade med Moet Hennessy i Sverige för en stund sedan, och de tror inte att det kommer att erbjudas några mer flaskor Krug 2002 till Systembolaget.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
Som tröst till er som inte fick några flaskor kan jag berätta att jag har hört att det finns gott hopp om fler chanser...
 

doda

Medlem
Som tröst till er som inte fick några flaskor kan jag berätta att jag har hört att det finns gott hopp om fler chanser...
Du får gärna dela med dig om info kring detta då du vet mer. Skulle uppskatta detta. Åsa på Moet Hennessy trodde inte att Systembolaget får fler flaskor, då jag talade med henne för 30 minuter sedan. Möjligtvis skulle det finnas möjlighet att privatimportera, med hon var osäker kring detta. Sedan finns det så klart andra kanaler utanför Sverige, men också till helt andra priser.
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Jag är kanske old school, men jag tycker att bulvaner är OK om man skall behålla vinerna för att njuta av dem själv eller tillsammans med vänner. Det är inte OK med bulvaner om man bara tänkt att lägga ut dem på andrahandmarknaden, och tjäna några hundralappar per flaska. Men detta är bara hur jag tänker, man kan naturligtvis tänka annorlunda. Jag fick för övrigt tag på två flaskor, men jag lider med de som inte fick något alls för att de tryckte på knappen 2 sekunder över 10.

Talade med Moet Hennessy i Sverige för en stund sedan, och de tror inte att det kommer att erbjudas några mer flaskor Krug 2002 till Systembolaget.
Du har absolut en poäng. Problemet som jag ser det är att det blir väldigt godtyckligt vad som är okej då och inte ok. Kan jag klicka hem ett gäng flaskor innan jag har bestämt mig om jag skall sälja dom eller dricka dom? Tycker att systemet med kvotering är det mest rättvisa, så rättvist det kan bli och alla får göra vad som helst med sina flaskor. Nu är det helt enkelt många som tar sig runt det här systemet och därför bli många utan som annars hade kunnat få sig en flaska. Ser dock inte hur man skulle kunna göra på något annat sätt men tycker fortfarande att det är ocharmigt.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag inser snabbt att det finns pengar att tjäna på att sälja i andra hand, men om något så kan jag tänka mig att dela min flaska med några härliga vinnördar men skulle aldrig sälja den för att tjäna några hundralappar!

Vin köps inte som en investering utan för att avnjutas, detta oavsett hur dyrt det är!

Hej,
Är det någon som vill sälja en flaska?
Om ja, maila [Raderat]

Mvh
Martin
All form av privat köp/sälj på forumet är förbjudet enligt lag. Jag raderade därför dina kontaktuppgifter. :)
 

kayaker

Cyklist
Jag inser snabbt att det finns pengar att tjäna på att sälja i andra hand, men om något så kan jag tänka mig att dela min flaska med några härliga vinnördar men skulle aldrig sälja den för att tjäna några hundralappar!

Vin köps inte som en investering utan för att avnjutas, detta oavsett hur dyrt det är!


All form av privat köp/sälj på forumet är förbjudet enligt lag. Jag raderade därför dina kontaktuppgifter. :)
Du får nog radera dem även i citatet. :)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Tydligen kan man handla dem på båt. Om det är sant eller inte är oklart. Dock ej orimligt.
Skärmavbild 2016-05-26 kl. 11.57.33.png
 

doda

Medlem
Jag fick också en. Dessvärre inga bulvaner...


Det känns verkligen som en skräll! Menade hon här och nu eller "för all framtid"?
Åsa är inte huvudansvarig för Krug, så hon var inte säker. Hon trodde dock inte på något mer till Systembolaget vareseig inom kort eller på sikt. Det är tydligen stort tryck på de flaskor som finns. Hon berättade också att vädligt många hört av sig för att fråga om privatimport, men de har inget att leverera så de får tacka nej till privatimport.
 
Toppen