Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanseringar från Caviste

Robbes

Medlem
Ngn som druckit Beaujolais 2018, sägs vara en bra årgång. Är den varm, gillar ej Bojo när den blir för alkoholstark?
 

jrick

Medlem
Ngn som druckit Beaujolais 2018, sägs vara en bra årgång. Är den varm, gillar ej Bojo när den blir för alkoholstark?
2018 år en varm årgång! Enligt Caviste.se landar ändå Descombes på 13-13,5% det är ju inga problem. Foillard CdP 2018 gillade jag inte, för kraftigt alkohol och dåligt syra. Lapierre 2018 var helt OK, god. Julie Balagny En Remont 2018 var god, men smakade inte lätt och floral som Balagny brukar, men kändes lagringsduglig istället. Mer än så har jag nog inte provat.
 

Robbes

Medlem
2018 år en varm årgång! Enligt Caviste.se landar ändå Descombes på 13-13,5% det är ju inga problem. Foillard CdP 2018 gillade jag inte, för kraftigt alkohol och dåligt syra. Lapierre 2018 var helt OK, god. Julie Balagny En Remont 2018 var god, men smakade inte lätt och floral som Balagny brukar, men kändes lagringsduglig istället. Mer än så har jag nog inte provat.
Tack, testade också Foillard CdP 2018 och tyckte den var lite oblanserad, därav min farhåga :)
 

jrick

Medlem
Tack, testade också Foillard CdP 2018 och tyckte den var lite oblanserad, därav min farhåga :)
Det är helt klart "buyer beware" med denna årgång. Descombes har bra track record med fina versioner av 2015 som var minst lika varmt, sägs det. Har inte provat.
 

mackan92

Medlem
Tror ni det blir Chenin blanc nästa släpp?
Tror det är Pehu Simmonet

CAV0136-webb-PRE.jpg
 
Last edited:
Tycker det mousserande vinet Les Pions i Chansons lanseringar är extremt bra. Fantastiskt trevligt bubbel. Dem andra flaskorna är också goda men kanske inte dem jag rankar högst av Cavistes lanseringar. Men det mousserandet är suveränt.
 
Toppen