Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Munskänkarnas tre- och tvåbetygsprov

Mattias Schyberg

Administratör
När jag skrev 1-betyget så var teori och praktik vid samma tillfället direkt efter varandra. Det var på Munskänkarna Stockholm, vet inte om det skiljer i övriga landet. Så även om man missade teorin vid det tillfället kunde man klara praktiken.
Även när man tentar tvåbetyg så kör man teorin och praktiken vid samma tillfälle.
 

Jos

Medlem
När jag skrev 1-betyget så var teori och praktik vid samma tillfället direkt efter varandra. Det var på Munskänkarna Stockholm, vet inte om det skiljer i övriga landet. Så även om man missade teorin vid det tillfället kunde man klara praktiken.
Ok. Behöver man gå kurserna eller kan man bara boka in sig för proven?
 

merlotsmile

Medlem
Nej man behöver inte gå kurserna för att tenta. Tror enda kravet är att du är medlem i en sektion, att du tagit ettbetyg eller druvbetyg innan tvåbetyg och att du tagit tvåbetyg innan trebetyg :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Fick besked i dag och hade otroligt nog klarat det, så nu blir det STHLM i februari, någon annan man kommer träffa på det praktiska provet?
Har inte fått besked ännu, men jag har inget större hopp. Grattis! Hade gärna gjort dig sällskap på det praktiska provet, så håll tummarna för mig!
 

merlotsmile

Medlem
Fick besked i dag och hade otroligt nog klarat det, så nu blir det STHLM i februari, någon annan man kommer träffa på det praktiska provet?
Grattis @Skaggs :) !!!!!

Jag hade 43,1 poäng och missade således godkänt med 1,9 poäng :( . Lite surt eftersom man var godkänd på 43 poäng förra gången 2012 :(. Men ah well ... jag visste att det var på håret ... it was not meant to be this time :) .
 

merlotsmile

Medlem
Fick ni också mailet igår om att de strulat med resultatet?
"Vid utskicket av resultatet gick något snett, beklagar det. Vi jobbar nu på för att du ska få ditt korrekta resultat så snart som möjligt. Du som fått ett brev, vänligen bara kasta det. Håll ut! Det kommer ett brev till dej senast måndag i nästa vecka."
Någon som vet på vilket sätt de strulat? Jag fick mitt brev idag.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Grattis @Skaggs :) !!!!!

Jag hade 43,1 poäng och missade således godkänt med 1,9 poäng :( . Lite surt eftersom man var godkänd på 43 poäng förra gången 2012 :(. Men ah well ... jag visste att det var på håret ... it was not meant to be this time :) .
Riktigt trist att ramla på mållinjen, jag lider med dig. Själv så blev jag överraskad över att jag trots allt hamnade strax under gränsen. Blev därför glad trots att jag missade med några ynka poäng. :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Fick ni också mailet igår om att de strulat med resultatet? Någon som vet på vilket sätt de strulat? Jag fick mitt brev idag.
Jag inser att jag också fått detta mail, men har missat att läsa det.

Undra vad det innebär, borde man fortfarande känna hopp, dvs kan poängen vara felaktig tro?
 

merlotsmile

Medlem
Jag inser att jag också fått detta mail, men har missat att läsa det.

Undra vad det innebär, borde man fortfarande känna hopp, dvs kan poängen vara felaktig tro?
Tror tyvärr inte det. Fick info om att adresserna blivit fel först och att vissa inte fått det första brevet (jag t.ex). Det brev vi (jag) fick i fredags skall vara det brev som gäller. Så bara att ta nya tag :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Tror tyvärr inte det. Fick info om att adresserna blivit fel först och att vissa inte fått det första brevet (jag t.ex). Det brev vi (jag) fick i fredags skall vara det brev som gäller. Så bara att ta nya tag :)
Du och jag får helt enkelt hjälpas åt så att vi båda klarar den nästa gång och kan gå upp på praktiken tillsammans!
 

merlotsmile

Medlem
Du och jag får helt enkelt hjälpas åt så att vi båda klarar den nästa gång och kan gå upp på praktiken tillsammans!
It's a deal!!

Har ni förresten någon 3-betygskurs i Gbg? Vi har ingen regelrätt kurs här i Lund men har satt ihop en provningsgrupp på 8 pers som siktar på nästa tillfälle 2016. Tanken är att vi skall träffas en gång i månaden :)
 
Last edited:
Toppen