Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Munskänkarnas tre- och tvåbetygsprov

Mattias Schyberg

Administratör
It's a deal!!

Har ni förresten någon 3-betygskurs i Gbg? Vi har ingen regelrätt kurs här i Lund men har satt ihop en provningsgrupp på 8 pers som siktar på nästa tillfälle 2016. Tanken är att vi skall träffas en gång i månaden :)
Tyvärr, men jag har lite planer på att starta upp något. Jag är dock med i en "trebetygsprovningsgrupp" som träffas någon gång i månaden. Mer av en social tillställning visserligen. :)
 
Trådskapare
Mats Petri

Mats Petri

Österlen
Önskar jag kunde svara ja på din första fråga, men jag var tre poäng ifrån en Stockholmsresa. Lycka till!
 

Silex

Medlem
På lördag smäller det @Silex, jag åker upp i morgon och laddar på AG och sen håller jag tummarna för att vinerna talar till mig på lördagen. Efter provet blir det flygande älgen följt av 19 glas!

Ladda bara inte alltför hårt kvällen innan :) Känns som det kommer bli svårt men kul! Jag har ärligt talat inga större förhoppningar men hoppas kunna satsa mer seriöst mot detta i framtiden (om det inte går vägen redan nu!). Låter som en trevlig eftermiddag för din del också. Jag måste tyvärr direkt hem efter.
 

Silex

Medlem
Tack så mycket! @Silex jag bär förmodligen jeans och rutig skjorta (såvida inte AG ställer till det) så du har en chans på 70 att känna igen mig! Skämt åsido så är jag troligtvis bland de yngsta och suckar högst på skånska när Silvanern dyker upp... Ska du vara med på lunchen?
Om du vet när du skall sucka så är det väl inget problem - då har du ju hittat den! Jag är den som suckar över att jag inte vet om det är silvaner, gruner veltliner, albarino eller muscadet.... Mig känner du igen på att jag ser ut som en sliten småbarnsfar runt 40 med glasögon, som hostar lite och inte fått sova nog (båda barnen sjuka för tillfället). Egentligen är det lite diskriminering mot oss småbarnsföräldrar att lägga provet i "VABruari" när man nästan garanterat är förkyld.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag väntar med spänning på lite rapporter här i tråden. Alltid lärorikt att höra hur ni resonerade, era tabbar och prestationer samt vad som blev årets snackis. :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Årets viner...Mycket klassiskt. Borde gå att klara om man har en riktigt bra dag. :)

image.jpg
 

Mattias Schyberg

Administratör
Oki doki. Inte helt lätt med så stort antal viner. Det som avgränsar något är att allt verkar taget från Monopolet.
Japp, det är bra att ha koll på SB:s utbud om man skall klara det. Många viner är det, men också paus mellan heaten. Lätt är det ju knappast, men årets upplaga ser i vart fall rimlig ut att KUNNA klara. :)
 
Toppen