Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 20 april 2018

Trådskapare
Patrik Sellin

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Små partier 20 april, sent inkomna varuprov
20180420 sent inkomna.jpg

97056 Bollinger R.D 2004 1899 kr
N: Sötaktig med bröd och dyr parfym
M: Citron och pomerans, lätt och torrt och stramt, elegant med djup och längd. Känns rätt drickfärdigt. En stor champagne, men kanske inte 1900 kr stor. 90-92p
95551 Clos des Papes Rouge 2015 699 kr
N: Röda vinbär och rönnbär
M: Tät sval björbärsfrukt med massor av kaffe och ett uns choklad. Snygga tanniner, perfekt balans. Inget problem att njuta nu. 91-94p
 

Magikern

Medlem
Små partier 20 april, sent inkomna varuprov
Visa bifogad bild 12984
97056 Bollinger R.D 2004 1899 kr
N: Sötaktig med bröd och dyr parfym
M: Citron och pomerans, lätt och torrt och stramt, elegant med djup och längd. Känns rätt drickfärdigt. En stor champagne, men kanske inte 1900 kr stor. 90-92p
95551 Clos des Papes Rouge 2015 699 kr
N: Röda vinbär och rönnbär
M: Tät sval björbärsfrukt med massor av kaffe och ett uns choklad. Snygga tanniner, perfekt balans. Inget problem att njuta nu. 91-94p

Förvånad att Clos des Papes var så pass tillgänglig. Hade tänkt mig att den skulle vara lite vresig.

Hur står sig Bollinger R.D. mot Sir Winston 04 t.ex. ? Sämre, bättre eller svårt att avgöra?

Funderar på att köpa en av dem, tycker de är för dyra för att jag skall köpa båda.
 
Trådskapare
Patrik Sellin

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Förvånad att Clos des Papes var så pass tillgänglig. Hade tänkt mig att den skulle vara lite vresig.

Hur står sig Bollinger R.D. mot Sir Winston 04 t.ex. ? Sämre, bättre eller svårt att avgöra?

Funderar på att köpa en av dem, tycker de är för dyra för att jag skall köpa båda.
Har inte testat Winston 04, men mellan Winston 02 och R.D. 02 så vinner Winston överlägset.
Provade R.D. 02 för någon vecka sedan och den är mer extrem än 04. 04 är mer polerad och lite mer"normal".
Enda anledningen att köpa R.D. är om du absolut vill ha en extra brut, annars bör du lägga pengarna på något annat.
 

Magikern

Medlem
Har inte testat Winston 04, men mellan Winston 02 och R.D. 02 så vinner Winston överlägset.
Provade R.D. 02 för någon vecka sedan och den är mer extrem än 04. 04 är mer polerad och lite mer"normal".
Enda anledningen att köpa R.D. är om du absolut vill ha en extra brut, annars bör du lägga pengarna på något annat.

Då lär jag slå till på Sir Winston 04 och spara 400 spänn. Jag lär inte behöva stressa med tanke på hur många flaskor som finns kvar.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Någon som vet vad som hände med Guímaro Finca Meixeman? Verkar helt försvunnit från lanseringen.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Jag hittade den. Av någon anledning finns den inte med i listan på SB's site om man väljer morgondagens släpp. Däremot går det att söka efter artikelnumret och då står det att det ska släppas imorgon. Mycket underligt.
 

Adamanko

Medlem
Jag hittade den. Av någon anledning finns den inte med i listan på SB's site om man väljer morgondagens släpp. Däremot går det att söka efter artikelnumret och då står det att det ska släppas imorgon. Mycket underligt.
Ja, det var underligt.
 

Skrutt

Medlem
Otroligt segt här och jag brukar ändå ha en rätt stark uppkoppling. Tog nästan 3 min att få igenom best. så det är väl tveksamt om det blir någon Kopke. Det syns inte ens något Webbsaldo nu.
 

LarsW

Medlem
Otroligt segt här och jag brukar ändå ha en rätt stark uppkoppling. Tog nästan 3 min att få igenom best. så det är väl tveksamt om det blir någon Kopke. Det syns inte ens något Webbsaldo nu.
Samma här. Nu fick jag genom beställningen.
Borde inte vara ngt problem, stod 107 i websaldo på Kopke efter jag var klar.
 
Toppen