Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 20 april 2018

Skrutt

Medlem
Jag bör nog tänka om i det här tänket. Men kruxet är bara, att de har inte alla viner med recensioner eller kanske betalande medlemmar kan se dem. 96–97 poäng motsvarar 18 Munkispoäng, och så högt betyg får bara ytterst få viner. Och det är inte möjligt att ett vin som kostar under 200 kronor skulle få fin recension. :) Så lite glädjebetyg sker det ibland hos experterna. Det gäller nog även RP och hans gäng. ;)
Skulle inte alla smaknoter skulle synas på CT? Har du något belägg för det?

Under My Profile / Display Settings finns valet "Show Community Scores Without Notes" (Yes/No). Kan det vara så att du har detta val satt till No? Det lurade mig förut.
 
Last edited:

Poussard

Medlem
Skulle inte alla smaknoter skulle synas på CT? Har du något belägg för det?

Tolkar det som att @Bastardo menar att alla viner inte har betyg på CT, men så är ju även fallet för Jancis Robinson, Robert Parker, Munskänkarna eller vilken sida som helst i hela världen. Ingen kan ha 100% täckning. Så det är ett icke-problem.
 

Skrutt

Medlem
Skulle inte alla smaknoter skulle synas på CT? Har du något belägg för det?
Tolkar det som att @Bastardo menar att alla viner inte har betyg på CT, men så är ju även fallet för Jancis Robinson, Robert Parker, Munskänkarna eller vilken sida som helst i hela världen. Ingen kan ha 100% täckning. Så det är ett icke-problem.
Jag tolkar det som att han inte ser alla recensioner, vilket kan förklaras av inställningen ovan - man kan se en snittpoäng men ingen recension. Att alla viner inte är recenserade på CT är ju en självklarhet eftersom siten är beroende av en liten minoritet av världens vindrickare.
 

Bastardo

Medlem
Jag tolkar det som att han inte ser alla recensioner, vilket kan förklaras av inställningen ovan - man kan se en snittpoäng men ingen recension. Att alla viner inte är recenserade på CT är ju en självklarhet eftersom siten är beroende av en liten minoritet av världens vindrickare.
Det var bara ett antagande av mig, vet inte alls hur det är. Måste man vara betalande medlem där för att få tillgång till allt som finns där? Förresten, jag har redan så många källor, så jag saknar inte några ytterligare. :)
 

Poussard

Medlem
Det var bara ett antagande av mig, vet inte alls hur det är. Måste man vara betalande medlem där för att få tillgång till allt som finns där? Förresten, jag har redan så många källor, så jag saknar inte några ytterligare. :)

Jo, men av samma anledning som du letar efter nya viner i tillfälliga släpp (trots att det redan finns så många i ordinarie sortimentet), kan du ju leta efter nya bättre källor. Och successivt dumpa några av de gamla om du får för många att hålla reda på? Som svar på din fråga: nej, man måste inte betala.
 
Toppen