Störkaviar

Diskussion i 'Mat & Dryck, Restaurangbesök' startad av Kolsyra, 5 september 2019.

1. Patrik Sellin

Patrik Sellin fd Innertällmo Bryggeri Provningsskribent

2. danryd

danryd :)

3. Jos

Jos Medlem

10 000/kg är väl inte jättebilligt, särskilt om det är en privatperson som säljer. Skulle nog dubbelkolla kvaliteten samt hanteringen/transporten.

4. vintomas

vintomas Bloggare

Under annonsen dyker länkar till ett antal andra annonser upp. En av dem lyder
    Lite skillnad i kilopris, om man säger så...;)

5. Swedish

Swedish Medlem

Så kan man också få tag på billiga flyttkartonger när man väl har gått i konkurs efter dåliga affärer på Blocket... Circle of life som de säger...

gece gillar detta.
  6. Thirsty

Thirsty Medlem

Är detta vettiga priser?
    @Jos och övriga kunniga.

5FC1C44A-05A7-460A-9B7C-C8959D4E6559.png

7. Jos

Jos Medlem

Ser ut som helt ok priser, rysk stör brukar ligga från 10-12/kg och uppåt. Belugan är ju alltid pricey

8. Jos

Jos Medlem

Jerobaum och Kostjan gillar detta.
  9. Robbes

Robbes Medlem

Har för mig att Crespi kör den på sina ställen i Gamla stan. Jag har käkat den på Burgundy, med lite smetana och chips, var ok!

Jos gillar detta.
  10. Kostjan

Kostjan Mot bättre vetande

Beställde 125 g Royal Siberian för en månad sen. kom hem på 2 dar och var smaskens!

Omar Khayyam, Helen och Jos gillar detta.
  11. Jos

Jos Medlem

Trevligt! Straight up med toast/bröd eller gjorde ni något mer avancerat?

12. Kostjan

Smörstekt toast med smetana, silverlök, dill och störkaviar, såååå jäkla gott!

13. vintomas

vintomas Bloggare

Du drack alltså inget till? ;)

Wintermute och Kostjan gillar detta.
  14. Kostjan

Vem tar min herre mig för?
    Naturligtvis var rusdrycker inkluderade ;)

vintomas och Hardolph gillar detta.
  15. sunqan

sunqan Vinös

Jag förutsätter att det dracks trögflytande vodka, allt annat är väl otänkbart? Skulle möjligen kunna funka med Cristal...

Bastardo, jalvemo och Kostjan gillar detta.
  16. Sigdarve

Sigdarve Medlem

17. Jerobaum

Jerobaum Medlem

Hur levererades det? Med någon typ frigolit/is ? Eller behöver det inte förvaras kallt vid transport?

18. Hardolph

Hardolph Medlem

När jag beställde så kom det på två dagar och det kom välförpackat med diverse kylmedel och i frigolitlåda.

19. Kostjan

Precis så, mycket nöjd!

Jerobaum gillar detta.
  20. Sigdarve

Sigdarve Medlem

Har några kollegor som föredrar Kalix löjrom framför störrom fick jag veta idag på jobbet. De är inte ensamma om det,

"Jag använder Kalixlöjrom året om, för mig är det en av de produkter jag håller allra varmast om hjärtat, sjukt prisvärd, sjukt användbar, säljer sjukt bra och är framförallt sjukt, sjukt, ja, jag skulle nog säga sjukt god. Jag älskar störkaviar, tycker det är galet gott men löjans rom (kalixlöjans) slår störens, alla dar i veckan, spetsigare, godare, fräschare (framförallt fräschare skulle jag säga) mer användbar, den är bättre så är det bara.
    Det som stör mig en smula är att löjrom trots sin överlägsenhet inte har samma credd som störkaviar, jag har aldrig fattat det. För mig är det här en spjutspetsprodukt som det går att använda i stor och hårt satsande gastronomi, precis som med störkaviar"
    '
    Nån här som håller med?

Jerobaum och Per Stade gillar detta.

Dela sidan