Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Störkaviar

buteljen

Medlem
Fick detta idag:

12% rabatt på Royal Siberian Caviar, gäller fram t o m 31:a december. Kod ATTSIB2020.

Julhelgerna är den perfekta tiden att bjuda på en av livets riktiga delikatesser, nämligen kaviar. Vi på Attilus vill uppmärksamma detta genom ett förmånligt erbjudande på vår finaste Royal Siberian Caviar. Du slår helt enkelt in koden ATTSIB2020 när du ska betala så dras 12% rabatt på alla Attilus Royal Siberian Caviar produkter som du valt (allmänna villkor gäller).

Detta är verkligen ett gyllene tillfälle att kunna få reta dina och andras smaklökar.

Med varma jul- och nyårshälsningar,

Attilusteamet
Lysande! Tack :)
 

buteljen

Medlem
Royal Siberian är väl den som jag beställer mest därifrån.
Belugan kanske aningen godare men absolut inte värt 50% mer pengar.
@Kostjan Hm ser nu att det blev lite otydligt ... Belugan kostar ju typ 5+ gånger mer än Royal Siberian. Du menar att Ocietran inte är värd 0,5 gånger mer? Vill bara kolla så det blir rätt...
 

Kostjan

Mot bättre vetande
@Kostjan Hm ser nu att det blev lite otydligt ... Belugan kostar ju typ 5+ gånger mer än Royal Siberian. Du menar att Ocietran inte är värd 0,5 gånger mer? Vill bara kolla så det blir rätt...
Sorry jämförde priserna i minnet, men ser nu att det skiljer bra mycket mer än så.
Men desto mer då väljer jag bort Belugan ;)
Beställ både Royal och Ocietra och se vad din smak tycker.
 

Jos

Medlem
Om man inte orkar sätta sig riktigt in i caviarträsket men vill prova några goda - vilka skulle ni rekommendera då från Attiluscaviar? Hur mycket brukar ni köpa per person? Vilken champagne(stil) tycker ni passar bäst till? Tackar på förhand och hoppas någon vill förbarma sig över mina nybörjarfrågor :)
https://www.attiluscaviar.se/collections/all
Kolla mitt inlägg lite längre upp :)

Om du bara käkar med tillbehör vill du ha minst en 25g var i alla fall.
 

buteljen

Medlem
Nja, Royal lite bättre egentligen...

Köp Royal Sibirisk nu när det är rabatt på just den!
Royal Sibirisk? Den fick ju inga poäng av er??:D

Jämför man texten på hemsidan på de två Oscietra så är enda skillnaden storlek på korn vad jag kan se.
Medelstora korn för classic oscietra vs finkorningt för royal oscietra.
 
Last edited:

Poussard

Medlem
154 kr frakt är rätt dyrt om man bara ska köpa typ 30 g eller så. Då är det bättre att köpa på stan om man bor i en stad som säljer sånt?
 

Jos

Medlem
154 kr frakt är rätt dyrt om man bara ska köpa typ 30 g eller så. Då är det bättre att köpa på stan om man bor i en stad som säljer sånt?
Ja det fuckar upp kilopriset rätt rejält... Gissar att det är packningen med kolsyreis etc. Skulle gärna få tips i Sthlm om nån vet. Han som säljer närmast mig vill ha dubbla kilopriset för sibirisk störkaviar från Uruguay men borde finnas nån med ok priser :)
 

Helen

Medlem
Avsmakade :) siberian classic kan man hoppa men siberian royal är bra. Både classic oscietra och royal oscietra var bra. Classic smakade tryffel vilket var rätt kul men tycker ändå royal var ett klart snäpp upp i kvalitet.
Av fyra bäströster fick siberian inga medan det blev 2-2 för Classic- och royal oscietra.
@Jos jag har insett genom åren att vi har liknande tycke om mat, vin och restauranger. SÅ nu har jag beställt hem Siberian royal, classic oscietra och royal oscietra, det ska bli spännande och se om dessa är lika bra som den jag alltid köper hos Lisa Elmqvist på Östermalmshallen...
 

Jos

Medlem
@Jos jag har insett genom åren att vi har liknande tycke om mat, vin och restauranger. SÅ nu har jag beställt hem Siberian royal, classic oscietra och royal oscietra, det ska bli spännande och se om dessa är lika bra som den jag alltid köper hos Lisa Elmqvist på Östermalmshallen...
Ja jag har noterat att du har bra smak :p:D

Nämen seriöst, kul! Tror du kommer gilla dom. Det är ju klart inte högsta toppklassen men sen gissar jag att de är halva priset mot hallen?

Köpte själv precis en burk 50g för 599 från Hemköp Jungfrugatan ovanför Valhallavägen. Den ska tydligen vara från https://www.annadutch.nl/en/. Ska vara rysk stör så typ samma pris som Attilus om man räknar med lite frakt också.
 

Jos

Medlem
Ok, såg nu att Lisas i hallen är mer än dubbla priset mot Attilus Royal Oscietra så förhoppningsvis är det en rejäl kvalitetsskillnad också.
 

Helen

Medlem
Ok, såg nu att Lisas i hallen är mer än dubbla priset mot Attilus Royal Oscietra så förhoppningsvis är det en rejäl kvalitetsskillnad också.
Den som Lisa har är otroligt god när man lyckas få från en nyöppnad burk. jag brukar be om ett smakprov innan jag köper och om den inte faller mig i smaken struntar jag i att köpa den, men de gånger den är grymt bra ja då blir det den större burk ;)Det ska bli spännande att prova de jag har beställt. Jag får leverans nu på fredag. Jag hittade AnnaDuch hos en asiatisk affär, de hade ett specialpris just nu. Jos, du kan väl berätta vad du tycker om AnnaDuch när du väl äter den.
 

Per Stade

Lege artis
Måste bara tipsa om det här oumbärliga tillbehöret som ligger ute på auktion just nu:
5362F5C9-A08B-4403-8043-934ED1511ADC.jpeg

Kaviarskedar av silver, ett måste för varje välutrustat hem.
 
Last edited:

Vingubben

Medlem
”Kaviar ska alltid serveras med en sked som inte är av metall, som till exempel pärlemor, glas eller plast. Använd aldrig guld, silver eller rostfritt stål eftersom metall påverkar smaken på kaviaren.” Skriver dom på Attilus hemsida, och många fler ställen.
 

Jos

Medlem
Den som Lisa har är otroligt god när man lyckas få från en nyöppnad burk. jag brukar be om ett smakprov innan jag köper och om den inte faller mig i smaken struntar jag i att köpa den, men de gånger den är grymt bra ja då blir det den större burk ;)Det ska bli spännande att prova de jag har beställt. Jag får leverans nu på fredag. Jag hittade AnnaDuch hos en asiatisk affär, de hade ett specialpris just nu. Jos, du kan väl berätta vad du tycker om AnnaDuch när du väl äter den.
Ja absolut, kanske blir till helgen. Vad fick du betala? Min burk ser ut så här, har du samma?

B6696_CAVIAR%20OSETRA%20ANNA%20DUTCH.png
 
Toppen