Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora vad ska jag köpa-tråden

Bastardo

Medlem
Menar att det "kändes" som att det inte var korttjänsten som inte lirade utan snarare källkoden på sajten som stod i vägen.
Tack, Boletus!
Jag ska eventuellt prova en gång till med Mastercard, kanske man hittar vad man gör fel. :) Första gången jag gjorde beställningen var man nog lite nervös, av någon anledning kände jag mig oerhört stressad just då. Det var kanske därför att de har ett konstigt sätt att saluföra viner, det känns att vad som helst kan ta slut när som helst. Vissa viner säljs kanske med 10 euros rabatt osv. Man vill inte missa ett sånt tillfälle. Men samtidigt är det nog behållningen av hela sajten. ;) De lurar kunden att tro att hen köper något oerhört attraktivt och mycket prisvärt, vad som inte finns någon annanstans.
 

Boletus

Medlem
Tack, Boletus!
Jag ska eventuellt prova en gång till med Mastercard, kanske man hittar vad man gör fel. :) Första gången jag gjorde beställningen var man nog lite nervös, av någon anledning kände jag mig oerhört stressad just då. Det var kanske därför att de har ett konstigt sätt att saluföra viner, det känns att vad som helst kan ta slut när som helst. Vissa viner säljs kanske med 10 euros rabatt osv. Man vill inte missa ett sånt tillfälle. Men samtidigt är det nog behållningen av hela sajten. ;) De lurar kunden att tro att hen köper något oerhört attraktivt och mycket prisvärt, vad som inte finns någon annanstans.
Jag har varit i kontakt med dem ett par gånger och jag tror att de helt enkelt inte håller några större lager. Så känslan att ett vin kan ta slut när som helst är nog ganska korrekt. Sen att "allting" säljs med rabatt är så klart ren försäljningstaktik - de sätter ett grundpris de aldrig använder, ett "rabatterat" pris som är deras vanliga pris, och sen slänger de på lite extra rabatt om ett vin är med en en av deras ständiga promotions. För mig är fördelen med xtrawine att de faktiskt säljer vissa viner betydligt billigare än andra källor, gäller främst viner i mellanklassen som finns i relativt stora volymer, som t.ex. basviner från Brunello eller Piedmont.
 

m3lk3r

Medlem
Söker en magnum "mogen" champagne eller två halvor för sammanlagt 2000 kr som budget. Möjligtvis 2500 kr om det är något extra kul. Gärna från Europa, tyckte det var svårt att hitta något bra där, åtminstone i magnumväg.
 

FredrikC

Medlem
Söker en magnum "mogen" champagne eller två halvor för sammanlagt 2000 kr som budget. Möjligtvis 2500 kr om det är något extra kul. Gärna från Europa, tyckte det var svårt att hitta något bra där, åtminstone i magnumväg.
Mogen blir nog svårt för den pengen tyvärr. Någon mindre producent kan du nog hitta men de lite större är tyvärr kört. Pol Roger har vissa magnum på thefinestbubble.com men de går över din budget ganska snabbt tyvärr och är ganska långt ifrån mogna.
 

Jesper L

Medlem
Söker en magnum "mogen" champagne eller två halvor för sammanlagt 2000 kr som budget. Möjligtvis 2500 kr om det är något extra kul. Gärna från Europa, tyckte det var svårt att hitta något bra där, åtminstone i magnumväg.
Har du kollat vad som finns på bolaget? Där finns några mogna.
 

JonasBo

Medlem
Söker en magnum "mogen" champagne eller två halvor för sammanlagt 2000 kr som budget. Möjligtvis 2500 kr om det är något extra kul. Gärna från Europa, tyckte det var svårt att hitta något bra där, åtminstone i magnumväg.
Kontakta importören "Vin till mat". De har en del äldre årgångar. Med äldre menar jag upp till 20 år.
 

m3lk3r

Medlem
Kikat lite på bolaget och ser för det mesta lite mindre producenter jag inte har koll på. Lutar åt en chansning efter betyg på CT. Moget är gott men har inte testat så mycket. Är absolut inte ute efter prestigenivå.
Ska kika med Vin till mat! Tack!
 

Kaptenen

Medlem
Är det något som jag saknar (och som jag vet absolut ingenting om) i källaren så är det dessertvin. Har forumet några tips som kan råda bot på denna uppenbara brist? Gärna under 1000-lappen och från Systembolagets sortiment oaktat vilket.
 

Magikern

Medlem
Bra tips. Jag har faktiskt tittat på den i samband med lanseringen. Den har fått bra omdömen från de mer namnkunniga kritikerna. Får nog bli någon flaska. :)

Har själv funderat på att korka upp en flaska men gissar på att det behöver minst 5 år till så jag har låtit bli. :)
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Snabb fråga: var köper ni er Krug GC? Kollar mina vanliga kranar (SB, PdB) och de har ungefär samma pris. Finns något bra alternativ?
 
Toppen