Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora vad ska jag köpa-tråden

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Du får gärna meddela om det vart 08 på Magnum som kom.
-Tror kanske du missade att läsa min nästa post där jag svarade på min egen fråga; Beställde aldrig eftersom de på Oenoforos inte kunde svara på OM eller NÄR de eventuellt kunde erbjuda Palmer 08 på mag. :vägg:

Tar tillfället i akt och svarar på min egen fråga;
Turistade runt lite i Oenoforos växel och fick tillslut prata med inköpsavdelningen och de enda de kunde bekräfta var att de "kunde se i datan" att det var årgång 2005 de hade på lager.
Provade sedan med följdfrågor om när det kunde bli ett årgångsbyte och när man kunde tänka sig få köpa årgång 2008? Svaret var en motfråga om varför jag frågade om årgång och sedan vidarekoppling till någon som kanske visste...
Efter ännu lite vidarekopplingar kunde konstateras att ingen visste något om kommande årgångar, de närmaste jag kom ett svar var att inköpschefen kanske visste men att han inte var tillgänglig.

Tror kanske inte Oenoforos har så stort fokus på årgångar, de verkade i alla fall tycka det var väldigt märkligt att jag frågade.
Min gissning är väl att det blir årgångsbyte när de sålt slut på 2005 men vilken årgång som kommer därefter är höjt i dunkel... Vill man således vara säker på att få tag på 2008an på magnum gör man nog klokast i att besöka den fria marknaden utanför monopolet.
 
M

Mouton

-Tror kanske du missade att läsa min nästa post där jag svarade på min egen fråga; Beställde aldrig eftersom de på Oenoforos inte kunde svara på OM eller NÄR de eventuellt kunde erbjuda Palmer 08 på mag. :vägg:
Japp, klargjort, tappade tråden där en stund:)
 

Wintermute

Medlem
-Tror kanske du missade att läsa min nästa post där jag svarade på min egen fråga; Beställde aldrig eftersom de på Oenoforos inte kunde svara på OM eller NÄR de eventuellt kunde erbjuda Palmer 08 på mag. :vägg:
På bolagets sida står Palmer Magnum nu med ågång 2008. Det är natuligtvis inte någon garanti för att det är vad Oenoforos levererar men...
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
På bolagets sida står Palmer Magnum nu med ågång 2008. Det är natuligtvis inte någon garanti för att det är vad Oenoforos levererar men...
Det kanske tog skruv när jag ringde runt hela kontoret? Får väl testa en beställning då. Tackar för tipset!
 

ChristianB

DipWSET
På bolagets sida står Palmer Magnum nu med ågång 2008. Det är natuligtvis inte någon garanti för att det är vad Oenoforos levererar men...
Vi fick in en låda av magnumflaskor igår och jag är 99% säker på att det var 2005... Min butik säljer rätt mycket bubbel så jag föreställer mig att vi borde få 08an tidigt. Vi fick t ex Palmer-12 på vanlig storlek väldigt tidigt. Å andra sidan är vi tillbaka på 09an nu så jag antar att Oenoforos inte är så noga med vad de skickar så länge de säljer. ;)
 

Wintermute

Medlem
Om försäljningsvolymerna för -08 påminner om de för tidigare årgångar är det nog inte någon större risk att vänta på att de säljer slut på -05 innan man beställer. Jag misstänker att den blåa kurvan som heter "Palmer Vintage Brut 1,5 L" har årgångarna -02, -05 och nu -08.
Samtliga artiklar i grafen har varunummer 7867.
P Mag.jpg
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Hej!

Något bra tips på ett vin i 200-250.- klassen?
Får gärna vara på någon annorlunda druva, dvs. inte CS, Pinot, SB, Chardonnay.

Tack!
 

Wintermute

Medlem
Kommer vi att få dem att börja förstå genom att ihållande skicka tillbaka, när det är fel årgång? Eller är vi för få?
 

Dexter

Medlem
Samma här, fast på ett trepack.
Då den ligger i ordinarie sortiment så kommer butikerna inte skicka tillbaka de, utan de kan ställa ut de på hyllan...
Så ju mera fel de skickar ju mera försäljning kommer de få..och på så sätt komma in i flera butiker..
 

Wintermute

Medlem
Då den ligger i ordinarie sortiment så kommer butikerna inte skicka tillbaka de, utan de kan ställa ut de på hyllan...
Så ju mera fel de skickar ju mera försäljning kommer de få..och på så sätt komma in i flera butiker..
Då kommer dessutom min låda att stå i vägen, så att jag inte kan beställa innan flaskorna har blivit sålda. Men det är student och bröllopstider, så det skall nog ordna sig.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Så ju mera fel de skickar ju mera försäljning kommer de få..och på så sätt komma in i flera butiker..
Kan väl inte stämma? Försäljningen förmodar jag baseras på vad som lämnat butiken, inte vad som skickats från leverantörerna. I detta fall har de enbart levererat men inte sålt något än.
 
Toppen