Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora vad ska jag köpa-tråden

V

Vincent H

Kan väl inte stämma? Försäljningen förmodar jag baseras på vad som lämnat butiken, inte vad som skickats från leverantörerna. I detta fall har de enbart levererat men inte sålt något än.
Jo precis det stämmer! Dock så kommer den att sälja mer än i vanliga fall då den står på hyllan! Sen så är ju inte magnum champagne någon direkt storsäljare men ;)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jo precis det stämmer! Dock så kommer den att sälja mer än i vanliga fall då den står på hyllan! Sen så är ju inte magnum champagne någon direkt storsäljare men ;)
Jag fick också 2005 trots uppdatering om 2008 i databasen. Enligt min butik skickas lådan tillbaka och de skulle över ringa dem och be dem skicka rätt grejer i fortsättningen.
Jag tänker även skicka Oenoforos ett surt mail.
 

Wintermute

Medlem
Jag fick också 2005 trots uppdatering om 2008 i databasen. Enligt min butik skickas lådan tillbaka och de skulle över ringa dem och be dem skicka rätt grejer i fortsättningen.
Jag tänker även skicka Oenoforos ett surt mail.
Mina tre står kvar i butiken och hindrar mig från att beställa nya. Men det finns ju fler butiker.. .
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Nu består ju lejonparten av deras försäljning av odrickbara bulkviner i pappkartong men jag tycker alla ska ta chansen att dra ett mail till deras kundtjänst och upplysa om att årgång på vin har betydelse för en del av deras kunder...
 
Palmer Brut 2008 på magnum går att beställa nu. Bildbevis bifogas.
78360384-5F9E-4C0F-B8DE-20FE7469BA9C.jpeg
 

Stenberg

Medlem
Palmer Brut 2008 på magnum går att beställa nu. Bildbevis bifogas.Visa bifogad bild 13531
Synd bara att det nu ändrats så att det står 2005 på Systembolagets hemsida. Allt för att förvirra fienden kan man gissa.
Jag är medveten om att man kan tacka nej till beställda varor utan skäl men känns ändå lättare att tacka nej till 2005 om man kan bevisa att man faktiskt beställt 2008.

Dessutom är det nu svårt att beställa något alls online då min lokala butik fortfarande har både mina och @Emanuel s tidigare fellevererade flaskor på hyllan... o_O
 

Keen

slan
Någon som har koll på bra grillviner för max 100 kr? Fått frågan från min bror som ska köpa in viner till sitt bröllop, och har väldigt dålig koll i just detta segment. Försökte kolla igenom listan på systembolaget, men det fanns över 400 viner i totala sortimentet mellan 89 och 100 kr. Således svårt att få en känsla för vad som kan tänkas vara bra. Finns säkert en drös med tester i allsköns publikationer, men litar mer på ert omdöme här än random vinskribent på Aftonbladet eller i Allt om Vin.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Någon som har koll på bra grillviner för max 100 kr? Fått frågan från min bror som ska köpa in viner till sitt bröllop, och har väldigt dålig koll i just detta segment. Försökte kolla igenom listan på systembolaget, men det fanns över 400 viner i totala sortimentet mellan 89 och 100 kr. Således svårt att få en känsla för vad som kan tänkas vara bra. Finns säkert en drös med tester i allsköns publikationer, men litar mer på ert omdöme här än random vinskribent på Aftonbladet eller i Allt om Vin.
I sann finewinesanda så hamnar jag över budget. Guigal Cotes-du-Rhone för ynka 115 kr och om nu 2015 lanserats så måste det vara ett fynd? Finns vit för samma peng vilket kan passa vitvinsdrickarna!
 

Keen

slan
I sann finewinesanda så hamnar jag över budget. Guigal Cotes-du-Rhone för ynka 115 kr och om nu 2015 lanserats så måste det vara ett fynd? Finns vit för samma peng vilket kan passa vitvinsdrickarna!


Tack! Misstänkte att det skulle komma tips över, men i detta fall måste jag hålla på maxtaket. Hittade dock Delas Cote du Rhone för 99 kr, någon som smakat det?
 

Poussard

Medlem
Tack! Misstänkte att det skulle komma tips över, men i detta fall måste jag hålla på maxtaket. Hittade dock Delas Cote du Rhone för 99 kr, någon som smakat det?

Delas är en habil producent baserat på att jag druckit deras Cornas.
 
Synd bara att det nu ändrats så att det står 2005 på Systembolagets hemsida. Allt för att förvirra fienden kan man gissa.
Jag är medveten om att man kan tacka nej till beställda varor utan skäl men känns ändå lättare att tacka nej till 2005 om man kan bevisa att man faktiskt beställt 2008.

Dessutom är det nu svårt att beställa något alls online då min lokala butik fortfarande har både mina och @Emanuel s tidigare fellevererade flaskor på hyllan... o_O
Att det finns gamla -05or kvar i butiken hindrar inte dig från att beställa och erhålla -08or från leverantören. Även i min butik fanns det 05or kvar. Är ju trots allt inte samma vin när årgångarna skiljer sig åt. Har svårt att se att en bilköpare skulle acceptera årsmodell -15 när det var årsmodell -18 som beställdes...
 

Pontus

Medlem
Att det finns gamla -05or kvar i butiken hindrar inte dig från att beställa och erhålla -08or från leverantören. Även i min butik fanns det 05or kvar. Är ju trots allt inte samma vin när årgångarna skiljer sig åt. Har svårt att se att en bilköpare skulle acceptera årsmodell -15 när det var årsmodell -18 som beställdes...
Det går inte att beställa till den butiken så länge 2005orna finns i den butikens lagersaldo. Problemet, som har behandlats här flera gånger förut, är att årgångarna har samma artikelnummer...
 
Toppen