Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora vad ska jag köpa-tråden

Elvis

Medlem
Förra året fick jag tips om Clos Cibonne Cuvée Prestige Caroline Tibouren, ett underbart rosévin, i den här tråden. Årgång 2017 fanns då på Systembolaget (BS tror jag) och jag köpte på mig en hel del under sommaren. Nu har jag bara två flaskor kvar. Är det någon som vet om det kommer att släppas igen? Är det någon som kommer ihåg vilken importör som tog in det?
 

Tristan

Medlem
Förra året fick jag tips om Clos Cibonne Cuvée Prestige Caroline Tibouren, ett underbart rosévin, i den här tråden. Årgång 2017 fanns då på Systembolaget (BS tror jag) och jag köpte på mig en hel del under sommaren. Nu har jag bara två flaskor kvar. Är det någon som vet om det kommer att släppas igen? Är det någon som kommer ihåg vilken importör som tog in det?

Robert Rask vinhandel :)
 

Elvis

Medlem
Fick ett långt och trevligt svar från Robert Rask. Clos Cibonne Cuvée Prestige Caroline 2018 släpps den 2 juni i ett antal butiker i Stockholmsområdet (dock inte PK-huset).

För den som inte vill vänta tills dess finns ”systervinet” Cuvée des Vignettes 2017 på magnum i beställningssortimentet för 699 kr. Cuvée des Vignettes är gjort på samma druvmaterial som Cuvée Caroline, dvs 60 år gamla tibouren-stockar. Skillnaden sedan är att Caroline är jäst och lagrat i tio månader på 300 liters barriquer, medan Vignettes är jäst och lagrat i ett år sous voile på 100 år gamla 5000 liters foudres. De toppar inte upp faten, vilket gör att det bildas ett florlager, som för en del viner i Jura, och för sherry.
 

Daniel A

Administratör
Fick ett långt och trevligt svar från Robert Rask. Clos Cibonne Cuvée Prestige Caroline 2018 släpps den 2 juni i ett antal butiker i Stockholmsområdet (dock inte PK-huset).

För den som inte vill vänta tills dess finns ”systervinet” Cuvée des Vignettes 2017 på magnum i beställningssortimentet för 699 kr. Cuvée des Vignettes är gjort på samma druvmaterial som Cuvée Caroline, dvs 60 år gamla tibouren-stockar. Skillnaden sedan är att Caroline är jäst och lagrat i tio månader på 300 liters barriquer, medan Vignettes är jäst och lagrat i ett år sous voile på 100 år gamla 5000 liters foudres. De toppar inte upp faten, vilket gör att det bildas ett florlager, som för en del viner i Jura, och för sherry.

Alltså. Det var länge sedan jag i så rask fart gått från att läsa ett inlägg på Finewines till att ha beställt en flaska. Knappt att jag hann läsa längre än "sous voile" faktiskt...

Tack för tips!
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Förra året fick jag tips om Clos Cibonne Cuvée Prestige Caroline Tibouren, ett underbart rosévin, i den här tråden. Årgång 2017 fanns då på Systembolaget (BS tror jag) och jag köpte på mig en hel del under sommaren. Nu har jag bara två flaskor kvar. Är det någon som vet om det kommer att släppas igen? Är det någon som kommer ihåg vilken importör som tog in det?
Underbart rosévin eller även underbart vin?

Fuck. Beställt.
Caroline 2017 har ni här.
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Någon som kan rekommendera ett bra Cabernet Sauvignon? Det får gärna finnas i beställningssortimentet på SB, max 300kr.
:cigarr::D
 
Toppen