Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Svensk vinmakare från Kalifornien säger hej och frågar om råd.

Trådskapare
Adam Frisch

Adam Frisch

Vinmakare
Fick nyhetsbrevet om att det är pre-sale på 2019 släppet. Slog till på en sampler på 9 flaskor som kommer någongång i mars. Ska bli väldigt spännande att prova.

Aha, så det är du, va kul! Såg att ett svenskklingande namn i listan dök upp, men tänkte att det kanske var en sån där Minnesota-ättling. Men det är äkta varan!:)

Ja, ska försöka få iväg det till dig lite tidigare än så, hoppas jag.
 
Trådskapare
Adam Frisch

Adam Frisch

Vinmakare
Kan meddela att Vinunic till våren kommer att ta in mitt vin via SB's specialsortiment. Det blir min 2019 "La Malinche" Mission och även en pytteliten tilldelning av min 2019 "Lanterna" Flame Tokay. Inga stora mängder totalt så här i första vändan, men ett tådopp. Vet inte exakt datum, men tror runt Februari. Jag kan återkomma när officiell release är spikad.

Medlem The Wall drack nyligen lite av mitt vin som PetterKalle hade tagit med, och det verkade ha mottagits väl:

https://www.finewines.se/threads/id...r-och-diskussioner.2030/page-1004#post-182918
 

Vingubben

Medlem
Kan meddela att Vinunic till våren kommer att ta in mitt vin via SB's specialsortiment. Det blir min 2019 "La Malinche" Mission och även en pytteliten tilldelning av min 2019 "Lanterna" Flame Tokay. Inga stora mängder totalt så här i första vändan, men ett tådopp. Vet inte exakt datum, men tror runt Februari. Jag kan återkomma när officiell release är spikad.

Medlem The Wall drack nyligen lite av mitt vin som PetterKalle hade tagit med, och det verkade ha mottagits väl:

https://www.finewines.se/threads/id...r-och-diskussioner.2030/page-1004#post-182918
Då är månadens pava mars 2022 klar:)
 

Sebran

Medlem
Kan meddela att Vinunic till våren kommer att ta in mitt vin via SB's specialsortiment. Det blir min 2019 "La Malinche" Mission och även en pytteliten tilldelning av min 2019 "Lanterna" Flame Tokay. Inga stora mängder totalt så här i första vändan, men ett tådopp. Vet inte exakt datum, men tror runt Februari. Jag kan återkomma när officiell release är spikad.

Medlem The Wall drack nyligen lite av mitt vin som PetterKalle hade tagit med, och det verkade ha mottagits väl:

https://www.finewines.se/threads/id...r-och-diskussioner.2030/page-1004#post-182918

Kul! Jag var också med på provningen i fredags och drack ditt vin. Bra timing att det släpps i mars lagom till våren och sommaren, vinet kommer passa helt perfekt till en solig dag på terrassen. Hade aldrig druckit en Mission tidigare, men skulle beskriva det som en blandning av Sadie Pofadder cinsault och Vina Tondonia Rosado, väldigt fräscht och snyggt.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Kan meddela att Vinunic till våren kommer att ta in mitt vin via SB's specialsortiment. Det blir min 2019 "La Malinche" Mission och även en pytteliten tilldelning av min 2019 "Lanterna" Flame Tokay. Inga stora mängder totalt så här i första vändan, men ett tådopp.
Det här är låter fantastiskt bra. Av alla viner du lämnade @Adam Frisch så blev jag mest imponerad av "Lanterna" Flame Tokay. Skrev en sparsam not på CT men gav den hela 93p "Wow! The acidity is dancing over the palate like a swift ballerina. I like this a lot. Match sallads and poultry or on its own. Spot on!"
För att kopiera @Sebran kan jag beskriva den som en blandning av Sadie Skurfberg och Vina Tondonia Rosado :)
 

Sonderlese

Medlem
Kan meddela att Vinunic till våren kommer att ta in mitt vin via SB's specialsortiment. Det blir min 2019 "La Malinche" Mission och även en pytteliten tilldelning av min 2019 "Lanterna" Flame Tokay. Inga stora mängder totalt så här i första vändan, men ett tådopp. Vet inte exakt datum, men tror runt Februari. Jag kan återkomma när officiell release är spikad.

Medlem The Wall drack nyligen lite av mitt vin som PetterKalle hade tagit med, och det verkade ha mottagits väl:

https://www.finewines.se/threads/id...r-och-diskussioner.2030/page-1004#post-182918
I’m waiting for the Zinfandel to arrive! ;);)
 
Trådskapare
Adam Frisch

Adam Frisch

Vinmakare
@Adam Frisch Hur ser status ut?
Vinerna är nu i Sverige vad jag förstår, så nu är det upp till Vinunic AB och SB när det anländer i tillfälliga- eller specialsortimentet. Kan kolla med dom när det är planerat att lanseras. Dom tog även 10 lådor av mitt nu helt utsålda Flame Tokay, så bara ett litet tips för den nyfikne.
 
Toppen