Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Svensk vinmakare från Kalifornien säger hej och frågar om råd.

PI funkar endast för viner Vinunic tagit in eller hur? Övriga får man hoppas att de tar in vid senare tillfälle.

”Disclaimer”: Hauss är kul, men vinerna ska vara bra också. Hoppas få ett smakprov senare i vår och avgöra.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
PI funkar endast för viner Vinunic tagit in eller hur? Övriga får man hoppas att de tar in vid senare tillfälle.

”Disclaimer”: Hauss är kul, men vinerna ska vara bra också. Hoppas få ett smakprov senare i vår och avgöra.
Korrekt. Viner som inte marknadsförs av svensk importör kan istället privatimporteras från valfri utländsk handlare. Teoretiskt kan du alltså privatimportera några flaskor direkt från USA men det blir svindyrt. Typ 4000 + flaskorna + tull.

Enklast är att ligga på Vinunic och fråga om de kan ta hem fler viner från Sabelli-Frisch.

Skulle vara intressant att veta vad Vinunic tänker på kontoret när det rasslar in förfrågningar på ett helt okänt vin med en lika okänd druva...:)
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
PI funkar endast för viner Vinunic tagit in eller hur? Övriga får man hoppas att de tar in vid senare tillfälle.

”Disclaimer”: Hauss är kul, men vinerna ska vara bra också. Hoppas få ett smakprov senare i vår och avgöra.
90,5p på CT är ofta ett bra vin. Och då är ändå inte mina 93 medräknade där. Sen att många får kväljningar bara man nämner ”orange” eller (gud förbjude) ”rosé”. Det här vinet är ingetdera och Adam är ingen vanlig vinmakare. Det märkte vi alla som testade Malinche hemma hos @Bror. Jag tror ingen blev besviken utan mer nyfiken av hans vin. Bara att få dricka ett vin från 120-åriga stockar av en druva som knappt någon annan gjort vin av förut är en ynnest. Jag gillar det skarpt! Men det är definitivt inte för alla. Marconiamandlar, lagrad hårdost och Flame i glaset kommer att göra många kvällar för mig i sommar :cool:
P.S: Drick det INTE rosékallt!
 
Last edited:

Sebran

Medlem
Rätt så smidigt faktiskt. Har för övrigt för mig att det är PI som gäller när viner bara finns i RS hos importörerna.

Ja verkar väldigt smidigt. Såg att Vinunic även har Rudolf Fürsts 2019 Spätburgunder GGs i sin shop, så jag lade en förfrågan om PI på de också :)
 

stevie22002

Medlem
Hämtade ut mina idag! :)
1644579155280.jpeg
 
Toppen