Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systembolagets dolda sortiment

Som sagt... privatimport :) dessutom kvoterar vinunic drc bland de betalande guldklubbsmedlemmarna.

Sökte lite gamla inlägg och hittade denna. Det du skriver är precis orsaken att jag inte längre är medlem. De "glömde" mig ett år, jag blev förbannad och sa att då behöver man ju inte vara medlem varvid Vinunic omedelbart tog bort mig från registret.
 
Last edited:

Mexikanaren

Medlem
En fråga som kanske är lite OT men när det dyker upp dolda viner på bolaget, brukar det vara standard att man måste beställa t.ex en låda av vinet eller något sådant?

Ny medlem på Johan Lidby vinklubb och noterade att ett visst vin jag eftersökt redan fanns i Sverige.
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/casanova-di-neri-7031001/

Anledningen till att jag frågar är att på deras hemsida så står det "antal per kolli: 6" så undrar bara om det innebär att de bara säljer vinet i lådor om 6?
 

Emvima

Medlem
En fråga som kanske är lite OT men när det dyker upp dolda viner på bolaget, brukar det vara standard att man måste beställa t.ex en låda av vinet eller något sådant?

Ny medlem på Johan Lidby vinklubb och noterade att ett visst vin jag eftersökt redan fanns i Sverige.
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/casanova-di-neri-7031001/

Anledningen till att jag frågar är att på deras hemsida så står det "antal per kolli: 6" så undrar bara om det innebär att de bara säljer vinet i lådor om 6?
Pröva och lägg vinet i varukorgen så ser du hur många du måste beställa
 

Philip W

Medlem
En fråga som kanske är lite OT men när det dyker upp dolda viner på bolaget, brukar det vara standard att man måste beställa t.ex en låda av vinet eller något sådant?

Ny medlem på Johan Lidby vinklubb och noterade att ett visst vin jag eftersökt redan fanns i Sverige.
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/casanova-di-neri-7031001/

Anledningen till att jag frågar är att på deras hemsida så står det "antal per kolli: 6" så undrar bara om det innebär att de bara säljer vinet i lådor om 6?

Ni som provat både Tenuta Nuova ovan och den ”vanliga” (https://www.systembolaget.se/produkt/vin/brunello-di-montalcino-7923401/), hur skiljer de två sig åt? Jag är väldigt förtjust i den vanliga men har inte lagt de extra pengarna (nästan 2x) på Nuova.
 

Johan L

Medlem
En fråga som kanske är lite OT men när det dyker upp dolda viner på bolaget, brukar det vara standard att man måste beställa t.ex en låda av vinet eller något sådant?

Ny medlem på Johan Lidby vinklubb och noterade att ett visst vin jag eftersökt redan fanns i Sverige.
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/casanova-di-neri-7031001/

Anledningen till att jag frågar är att på deras hemsida så står det "antal per kolli: 6" så undrar bara om det innebär att de bara säljer vinet i lådor om 6?

Numera verkar det inte gå att beställa annat antal än jämna kolli om leverantören har kollikrav. Borde inte vara någon skillnad på den funktionen bara för att det är en dold artikel. Att Johan Lidby skriver ut antal per kolli handlar nog mest om information till restaurangkunder samt till privatkunder som vill beställa hela kollina för att få obrutna lådor.
 

Gredos

Medlem
Det går alltid att beställa 6 stycken, och lämna tillbaka 5 stycken. Det är bolaget som du köpte det på som får sälja resten.
Nja är i BS så för butiken skicka tillbaka de om det inte för länge för en kostnad av 650kr
Eller hälla ut de, då de inte får sälja artiklar från BS...
 

Skrutt

Medlem
Nja är i BS så för butiken skicka tillbaka de om det inte för länge för en kostnad av 650kr
Eller hälla ut de, då de inte får sälja artiklar från BS...
Har du någon pålitlig källa till infon att de inte får sälja BS-varor? Nog har jag sett BS-varor i butiksaldon då och då.
 

Gredos

Medlem
Har du någon pålitlig källa till infon att de inte får sälja BS-varor? Nog har jag sett BS-varor i butiksaldon då och då.
De får bara sälja BS artiklar som kvalat in på den butiken pga av hög kundefterfrågan. Många kundordrar. Då får de ett Mail om att den artikeln får de sälja.
Därför det numera finns så många fina 1-liters flaskor på hyllorna. Det var 2020 års trend hos leverantörer som vill ha in vin via Vinguiden på hyllorna....
 

Skrutt

Medlem
De får bara sälja BS artiklar som kvalat in på den butiken pga av hög kundefterfrågan. Många kundordrar. Då får de ett Mail om att den artikeln får de sälja.
Därför det numera finns så många fina 1-liters flaskor på hyllorna. Det var 2020 års trend hos leverantörer som vill ha in vin via Vinguiden på hyllorna....
Det där har inget att göra med vad som händer med enstaka flaskor från BS som inte hämtats ut. Jag tror du har fel när det gäller dem men väntar som sagt väluppfostrat på en källa till infon.
 

Gredos

Medlem
Det där har inget att göra med vad som händer med enstaka flaskor från BS som inte hämtats ut. Jag tror du har fel när det gäller dem men väntar som sagt väluppfostrat på en källa till infon.
 

Attachments

  • 1B71F983-A137-41B4-9D82-188D127FE145.jpeg
    1B71F983-A137-41B4-9D82-188D127FE145.jpeg
    132,3 KB · Visningar: 239
Toppen