Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 6 december 2019

Adamanko

Medlem
Jag tycker mig nästan höra dialogen som leder fram till det här....

-Vad gjorde du sa du?
Rycker på axlarna:
-Köpte några vinare...
-Och vad kostade en sa du?
-Hmmgduhundra....
-En gång till!
-Hmmdusexhundra...
-Kan du säga det en gång till - så jag hör?
-ETTUSENSEXHUNDRA!!

Tystnad.

-Jaja, det blir bra. Jag säger till ungarna att dom inte får några julklappar i år och så ringer jag och ställer in min tandläkartid för det är klart att du måste få köpa lite vin för 10 000. Det är ingen fara - jag kanske ska sälja min bil också?
-Jaja, förlåt, jag lämnar tillbaka dom.
 

HerrDruva

Medlem
Jag tycker mig nästan höra dialogen som leder fram till det här....

-Vad gjorde du sa du?
Rycker på axlarna:
-Köpte några vinare...
-Och vad kostade en sa du?
-Hmmgduhundra....
-En gång till!
-Hmmdusexhundra...
-Kan du säga det en gång till - så jag hör?
-ETTUSENSEXHUNDRA!!

Tystnad.

-Jaja, det blir bra. Jag säger till ungarna att dom inte får några julklappar i år och så ringer jag och ställer in min tandläkartid för det är klart att du måste få köpa lite vin för 10 000. Det är ingen fara - jag kanske ska sälja min bil också?
-Jaja, förlåt, jag lämnar tillbaka dom.
Bästa jag hört! :D
Inte alls omöjligt att en och annan sassicaia lämnas tillbaka för att slippa sova på soffan framöver.
 

Daniel A

Administratör
upload_2019-12-11_11-33-12.png
 

IsKr

Medlem
Det kan jag gott ha gjort. Tanken var väl att någon Arbogabo eller för den delen Kirunabo gör en Cyndi Lauper (drove all night...) om vittring finns.
Det är fruktansvärt långt till Örebro från Kiruna. Nästan billigare att köpa det från utlandet då. Vilken tanke, stackars Systembolaget. Finns det några kirunabor här?
 
Last edited:

Skrutt

Medlem
Det är fruktansvärt långt till Örebro från Kiruna. Nästan billigare att köpa det från utlandet då. Vilken tanke, stackars Systembolaget. Finns det några kirunabor här?
Jag skojade lite om hur eftertraktat vinet har varit. Är för gammal för smilies kanske.
 

Trydebull

Medlem
Du menar såklart Arbogabor!;)

Det kan jag gott ha gjort. Tanken var väl att någon Arbogabo eller för den delen Kirunabo gör en Cyndi Lauper (drove all night...) om vittring finns.

Det är fruktansvärt långt till Örebro från Kiruna. Nästan billigare att köpa det från utlandet då. Vilken tanke, stackars Systembolaget. Finns det några kirunabor här?

https://www.oppetarkiv.se/video/10489406/aktuellt
 
Toppen