Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinlådor

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Låter troligt. Någon som köpt från tidigare släpp med Pehu-Simonet och kan ge ett utlåtande?

Jag tycker att Pehu är en bra producent. Förra gången så var lådan mixad på följande sätt: https://www.caviste.se/cav/cav0055-champagne-pehu-simonet/

Tre av fyra viner i den lådan var bra. Det fjärde vinet, deras vanliga NV var inget märkvärdigt. Men å andra sidan så tycker jag att man fick sex bra viner till ett pris under 2000kr. Ett givet återköp för min del om det är Pehu.

Dock ställer jag mig tveksam till att det är Pehu som lanseras? Om man ser till tidigare år så har försäljningen av Pehu varit i Maj månad?
 
Last edited:

jrick

Medlem
Jag tycker att Pehu är en bra producent. Förra gången så var lådan mixad på följande sätt: https://www.caviste.se/cav/cav0055-champagne-pehu-simonet/

Tre av fyra viner i den lådan var bra. Det fjärde vinet, deras vanliga NV var inget märkvärdigt. Men å andra sidan så tycker jag att man fick sex bra viner till ett pris under 2000kr. Ett givet återköp för min del om det är Pehu.

Dock ställer jag mig tveksam till att det är Pehu som lanseras? Om man ser till tidigare år så har försäljningen av Pehu varit i Maj månad?
Ja men så exakt lika är inte lanseringstidpunkterna, man får ju kolla på vad man tror bilden kan föreställa och vad som inte varit på ett tag. Goisot som var 1 mars brukar lanseras senare till exempel.
 

Martin Berggren

Bad santa
Jag är väldigt pepp inför CAV0085! Inte Pehu Simonet utan en nyhet i portföljen, men från klassisk vinmark. Har släppt ut lite ledtrådar på instagram (@Caviste) misstänker att det kommer läcka ut mer detaljer under morgondagen... Den som är intresserad av att smita förbi Grappe imorgon onsdag 17-19 och prova skickar mig ett PM så löser vi det.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Pompette No. 14 (Nr. 81374) - Arnaud Lambert, 1542 kr.
2 x Saumur Blanc Brézé "Clos de Midi" 2017
1 x Saumur Blanc Brézé "Clos de La Rue" 2015
2 x Saumur Rouge Brézé "Clos Mazurique" 2017
1 x Saumur Rouge Brézé "Clos Tue-Loup" 2017
 

Poussard

Medlem
Pompette No. 14 (Nr. 81374) - Arnaud Lambert, 1542 kr.
2 x Saumur Blanc Brézé "Clos de Midi" 2017
1 x Saumur Blanc Brézé "Clos de La Rue" 2015
2 x Saumur Rouge Brézé "Clos Mazurique" 2017
1 x Saumur Rouge Brézé "Clos Tue-Loup" 2017

Provade nyligen Clos de Midi och Mazurique och även om Midi inte direkt var minnesvärd var ändå intrycket att Loire ’17 är en bra årgång mer lik 14 eller 13 än 15.
 
Pompette No. 14 (Nr. 81374) - Arnaud Lambert, 1542 kr.
2 x Saumur Blanc Brézé "Clos de Midi" 2017
1 x Saumur Blanc Brézé "Clos de La Rue" 2015
2 x Saumur Rouge Brézé "Clos Mazurique" 2017
1 x Saumur Rouge Brézé "Clos Tue-Loup" 2017

Bra tips!
Beställtx2
Eftersom DKK nu står i typ 1,4 SEK och det tillkommer en del gebyr o andra hazzle factors och eftersom jag gillar vad pompette gör så fick det bli schwedisch leverantör denna gång.
Kul också med A Lambert! Den verkar vara slut nu men jag la min beställning på denna låda när den släpptes så vi får se vad som dyker upp.
 

jrick

Medlem
Bra tips!
Beställtx2
Eftersom DKK nu står i typ 1,4 SEK och det tillkommer en del gebyr o andra hazzle factors och eftersom jag gillar vad pompette gör så fick det bli schwedisch leverantör denna gång.
Kul också med A Lambert! Den verkar vara slut nu men jag la min beställning på denna låda när den släpptes så vi får se vad som dyker upp.
Grattis till 10% av alla lådor, tydligen bara 20 Balthazarlådor som säljs.

Edit: alternativt om jag missförstod, 5% av alla lådor
 

Pessoa

Medlem
Bra tips!
Beställtx2
Eftersom DKK nu står i typ 1,4 SEK och det tillkommer en del gebyr o andra hazzle factors och eftersom jag gillar vad pompette gör så fick det bli schwedisch leverantör denna gång.
Kul också med A Lambert! Den verkar vara slut nu men jag la min beställning på denna låda när den släpptes så vi får se vad som dyker upp.
Atomwine är registrerad distansförsäljare i Sverige. Leverans med DHL. Ganska enkelt, men frakt och dyr dkk kommer du inte ifrån. Pompette har helt klart intressanta grejer.
 
Leverans med DHL. .
Well... Företaget som levererar är rätt stor del av upplevelsen. DHL hemmavid är inte bra. Är det leverans med UPS väljer jag bort 100/100 att beställa. Schenker hemleverans och avhämtning ok. Budbee (bästa) och best hem funkar bra.
 

sunqan

Vinös
Well... Företaget som levererar är rätt stor del av upplevelsen. DHL hemmavid är inte bra. Är det leverans med UPS väljer jag bort 100/100 att beställa. Schenker hemleverans och avhämtning ok. Budbee (bästa) och best hem funkar bra.
Man kan ju alltid kontakta Tom på Atomwine för att se om man kan få nån annan transport än DHL express.
 

sunqan

Vinös
Bra tips!
Beställtx2
Eftersom DKK nu står i typ 1,4 SEK och det tillkommer en del gebyr o andra hazzle factors och eftersom jag gillar vad pompette gör så fick det bli schwedisch leverantör denna gång.
Kul också med A Lambert! Den verkar vara slut nu men jag la min beställning på denna låda när den släpptes så vi får se vad som dyker upp.
Vad gäller Atomwine - vad syftar du på med "det tillkommer en del gebyr och andra hassle factors"?
 
Atomwine är registrerad distansförsäljare i Sverige. Leverans med DHL. Ganska enkelt, men frakt och dyr dkk kommer du inte ifrån. Pompette har helt klart intressanta grejer.

Vad gäller Atomwine - vad syftar du på med "det tillkommer en del gebyr och andra hassle factors"?

jag menade bara att tacka för tipsen :kyss::kyss::kyss:
och sen berättade jag en passant om min beställning och att jag trots att det per vinflaska är litet billigare pris hos Atomwine så blev det sammantaget flera faktorer som vägde över till fördel för köp från Pompette, via BS, denna gång, med uthämtning när det passar mig, tvärs över gatan. En kombination av enklaste vägen och sympati för pompette kanske man kan sammanfatta det hela. Ingen närmare eftertanke. Och ingen kritik av Atomwine heller faktiskt. Fast som sagt, vi får se om det blir några lådor från Pompette, inte ropa hej förrän man har ramlat i bäcken.

Har från Atomwine tidigare köpt en del Keller, Roagna, Le Macchiole, Zorzal, Duband, Teusner, Gradassi, Michelas St Jemms, La Peira, Seehof, schäfer-fröhlich, von winning, haart, querciabella, och till och med en helt vedervärdig flaska mollydooker verdelho the violinist av ren nyfikenhet. Allt - med undantag av just den sistnämnda flaskan - har varit bra grejer. En hel del har köpts till nedsatt pris. Några flaskor har jag till och med kvar.
 
Toppen