Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 18 mars 2021

Johan L

Medlem
[container]
NummerNamnÅrgångProducentTypLandUrsprungInköpt antalPris
93401Clos Ste Hune Riesling Trimbach2016TrimbachVITT FrankrikeAlsace121899
93348Morey-Saint-Denis 1er Cru Les Monts Luisants2018Domaine DujacVITT FrankrikeMorey-Saint-Denis Premier Cru36849
93350Puligny-Montrachet 1er Cru Les Combettes2018Domaine DujacVITT FrankrikePuligny-Montrachet Premier Cru481219
93448Luigi Pira Barolo Margheria2016Luigi PiraRÖTT ItalienBarolo120415
93450Luigi Pira Barolo Marenca2016Luigi PiraRÖTT ItalienBarolo120499
93452Marengo Barolo Brunate2016M.MarengoRÖTT ItalienBarolo280529
93455Marengo Barolo Brunate Riserva2013M. MarengoRÖTT ItalienBarolo12696
93456Domain Jamet Côte Rôtie2017Domaine JametRÖTT FrankrikeCôte-Rôtie481077
93346Fleurie La Chapelle des Bois Domaine Jules Desjourneys2010Domaine Jules DesjourneysRÖTT FrankrikeFleurie24649
93347Moulin à Vent Les Michelons Domaine Jules Desjourneys2010Domaine Jules DesjourneysRÖTT FrankrikeMoulin-à-Vent24649
93351Chambolle-Musigny Domaine Dujac2018Domaine DujacRÖTT FrankrikeChambolle-Musigny120595
90542Morey-Saint-Denis Rouge 1er Cru Domaine Dujac2018Domaine DujacRÖTT FrankrikeMorey-Saint-Denis Premier Cru841075
93349Vosne-Romanée 1er Cru Les Beaux Monts Domaine Dujac2018Domaine DujacRÖTT FrankrikeVosne-Romanée Premier Cru601629
93353Vosne-Romanée 1er Cru Aux Malconsorts Domaine Dujac2018Domaine DujacRÖTT FrankrikeVosne-Romanée Premier Cru602259
93356Clos de la Roche Grand Cru Domaine Dujac2018Domaine DujacRÖTT FrankrikeClos de la Roche482549
93449Luigi Pira Barolo Vigna Rionda2016Luigi PiraRÖTT ItalienBarolo48685
[/container]
 

LarsW

Medlem
Huff!
Clos Ste Hune har verkligen hoppat upp i pris de sista 2-3 åren.:(

Inköpt antal: 12... are you having a giggle? :confused:
Vad hände 2016? Brukar ju komma flera hundra flaskor till Sverige.

Edit: Kollade och det var kanske inte "flera hundra" men 2018:240, 2019: 120 och 2020: 60... så 12 nu följer ju egentligen trenden hyfsat. :rolleyes:
 
Last edited:

bacchus

Medlem
Huff!
Clos Ste Hune har verkligen hoppat upp i pris de sista 2-3 åren.:(

Inköpt antal: 12... are you having a giggle? :confused:
Vad hände 2016? Brukar ju komma flera hundra flaskor till Sverige.

Edit: Kollade och det var kanske inte "flera hundra" men 2018:240, 2019: 120 och 2020: 60... så 12 nu följer ju egentligen trenden hyfsat. :rolleyes:

Ja, hujeda mig. Jag köpte årgång 2012 för 1245 kr. Detta var 3 år sedan. Större efterfrågan i Tyskland eller utomlands? Ändrade förutsättningar på vingården? Vem vet.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Ett tips till er som skall klicka webbsläpp imorgon och vill ha 2 flaskor där det går att få den allokeringen. Självklart går det att klicka 2 gånger efter varandra men lättast är ju att ändra till rätt antal.
Efter att ha hört (och själv upplevt) att det inte går att ändra antal från 1 till 2 flaskor. Så satt jag nyss och klickade med samma resultat. Det gick inte att ändra antalet.. TILLS jag scrollade ner så den flaskan man vill ha nästan inte syns på skärmen. DÅ gick det att ändra antal på alla produkter! Se print screen. Samma sak gäller de poster som är högst upp! Scrolla så man precis ser den posten och sen går det att ändra.
Screenshot 2021-03-17 at 22.35.52.png


Jag la även märke till att när jag klickar på en post som ligger i mitten så får jag en blå fyrkant vid "CHATTA" knappen.
Så mest troligt verkar deras chatt vara det som stör hemsidan i olika moment. Använder Safari som browser.
Screenshot 2021-03-17 at 22.40.21.png
 

Håkan

Medlem
Ett tips till er som skall klicka webbsläpp imorgon och vill ha 2 flaskor där det går att få den allokeringen. Självklart går det att klicka 2 gånger efter varandra men lättast är ju att ändra till rätt antal.
Efter att ha hört (och själv upplevt) att det inte går att ändra antal från 1 till 2 flaskor. Så satt jag nyss och klickade med samma resultat. Det gick inte att ändra antalet.. TILLS jag scrollade ner så den flaskan man vill ha nästan inte syns på skärmen. DÅ gick det att ändra antal på alla produkter! Se print screen. Samma sak gäller de poster som är högst upp! Scrolla så man precis ser den posten och sen går det att ändra.
Visa bifogad bild 22652

Jag la även märke till att när jag klickar på en post som ligger i mitten så får jag en blå fyrkant vid "CHATTA" knappen.
Så mest troligt verkar deras chatt vara det som stör hemsidan i olika moment. Använder Safari som browser.
Visa bifogad bild 22655
Jag kan ändra i Chrome.
 

Emvima

Medlem
Ett tips till er som skall klicka webbsläpp imorgon och vill ha 2 flaskor där det går att få den allokeringen. Självklart går det att klicka 2 gånger efter varandra men lättast är ju att ändra till rätt antal.
Efter att ha hört (och själv upplevt) att det inte går att ändra antal från 1 till 2 flaskor. Så satt jag nyss och klickade med samma resultat. Det gick inte att ändra antalet.. TILLS jag scrollade ner så den flaskan man vill ha nästan inte syns på skärmen. DÅ gick det att ändra antal på alla produkter! Se print screen. Samma sak gäller de poster som är högst upp! Scrolla så man precis ser den posten och sen går det att ändra.
Visa bifogad bild 22652

Jag la även märke till att när jag klickar på en post som ligger i mitten så får jag en blå fyrkant vid "CHATTA" knappen.
Så mest troligt verkar deras chatt vara det som stör hemsidan i olika moment. Använder Safari som browser.
Visa bifogad bild 22655
Har safari i telefonen inga problem att välja antal, behöver inte scrolla.
 

chambertin

Medlem
Ett tips till er som skall klicka webbsläpp imorgon och vill ha 2 flaskor där det går att få den allokeringen. Självklart går det att klicka 2 gånger efter varandra men lättast är ju att ändra till rätt antal.
Efter att ha hört (och själv upplevt) att det inte går att ändra antal från 1 till 2 flaskor. Så satt jag nyss och klickade med samma resultat. Det gick inte att ändra antalet.. TILLS jag scrollade ner så den flaskan man vill ha nästan inte syns på skärmen. DÅ gick det att ändra antal på alla produkter! Se print screen. Samma sak gäller de poster som är högst upp! Scrolla så man precis ser den posten och sen går det att ändra.
Visa bifogad bild 22652

Jag la även märke till att när jag klickar på en post som ligger i mitten så får jag en blå fyrkant vid "CHATTA" knappen.
Så mest troligt verkar deras chatt vara det som stör hemsidan i olika moment. Använder Safari som browser.
Visa bifogad bild 22655
Har liknande problem (Firefox) efter att jag loggat in och skall trycka på Mina Sidor. Fungerar inte i fältets vänstra tredjedel utan bara i de högra två tredjedelarna (ungefär). Samma sak med Logga ut.
 

matage

Medlem
Ett tips till er som skall klicka webbsläpp imorgon och vill ha 2 flaskor där det går att få den allokeringen. Självklart går det att klicka 2 gånger efter varandra men lättast är ju att ändra till rätt antal.
Efter att ha hört (och själv upplevt) att det inte går att ändra antal från 1 till 2 flaskor. Så satt jag nyss och klickade med samma resultat. Det gick inte att ändra antalet.. TILLS jag scrollade ner så den flaskan man vill ha nästan inte syns på skärmen. DÅ gick det att ändra antal på alla produkter! Se print screen. Samma sak gäller de poster som är högst upp! Scrolla så man precis ser den posten och sen går det att ändra.

Jag la även märke till att när jag klickar på en post som ligger i mitten så får jag en blå fyrkant vid "CHATTA" knappen.
Så mest troligt verkar deras chatt vara det som stör hemsidan i olika moment. Använder Safari som browser.
Visa bifogad bild 22655
Tror du är spot on att det är chatten som är problemet.
Jag kan replikera samma sak i både Chrome och Firefox där det går att få fram dropdown om antals-rutan är precis i botten av skärmen ELLER tillräckligt högt upp - ungefär motsvarande "4 vinposter" i pixels.

Om man är analytiskt lagd kan man labba med storleken på webläsaren och slå på och av chatten så ser man att det dropdowns som skulle täckas av ungefär vänstra 20% av chatfönstret under den svarta headern inte funkar. Undrar just om även Boka-knapparna i den arean är döda för interaktion.
upload_2021-3-18_8-38-26.png


Hyfsat pinsamt trivialt design/kodfel med stora konsekvenser..
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Har safari i telefonen inga problem att välja antal, behöver inte scrolla.
Jag skulle kanske nämna att det är desktop jag använde igår och inte mobil.
Har liknande problem (Firefox) efter att jag loggat in och skall trycka på Mina Sidor. Fungerar inte i fältets vänstra tredjedel utan bara i de högra två tredjedelarna (ungefär). Samma sak med Logga ut.
Ja de verkar som att något stör deras huvudsakliga syfte. Och jag tror den externa chatten är problemet. Nämnde ju även att när man scrollar i sök så när man klickar på "visa mer" så åker man upp till början av sidan (sjukt drygt), händer mig hela tiden om man inte klickar exakt rätt på "visa mer" knappen.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Tror du är spot on att det är chatten som är problemet.
Jag kan replikera samma sak i både Chrome och Firefox där det går att få fram dropdown om antals-rutan är precis i botten av skärmen ELLER tillräckligt högt upp - ungefär motsvarande "4 vinposter" i pixels.

Om man är analytiskt lagd kan man labba med storleken på webläsaren och slå på och av chatten så ser man att det dropdowns som skulle täckas av ungefär vänstra 20% av chatfönstret under den svarta headern inte funkar. Undrar just om även Boka-knapparna i den arean är döda för interaktion.
Visa bifogad bild 22660

Hyfsat pinsamt trivialt design/kodfel med stora konsekvenser..
Japp! Och även om man påpekar detta till Systembolaget så tvivlar jag på att det blir gjort något åt... Sa ju till dem för ett halvår sen om att när en flaska kostar mer än 999 kr så hoppar första siffran upp till raden ovanför.. Still going strong där med samma bugg.
 

buteljen

Medlem
Konversation i går med maken - "Imorgon är det websläpp med bra producent så då behöver du vara med kl 10"
Konversation i morse - "Äh, vi struntar i websläppet idag. Vi har redan så jäkla mycket vin att dricka"
Konversation kl 9.53 - "Jag har ångrat mig. Du får vara med nu kl 10" .. "Vilken skall jag klicka på?" .. "Klicka som fan på allt med Dujac" ... :D
 

Robbes

Medlem
Konversation i går med maken - "Imorgon är det websläpp med bra producent så då behöver du vara med kl 10"
Konversation i morse - "Äh, vi struntar i websläppet idag. Vi har redan så jäkla mycket vin att dricka"
Konversation kl 9.53 - "Jag har ångrat mig. Du får vara med nu kl 10" .. "Vilken skall jag klicka på?" .. "Klicka som fan på allt med Dujac" ... :D
Hur blev utfallet :)
 

buteljen

Medlem
Konversation i går med maken - "Imorgon är det websläpp med bra producent så då behöver du vara med kl 10"
Konversation i morse - "Äh, vi struntar i websläppet idag. Vi har redan så jäkla mycket vin att dricka"
Konversation kl 9.53 - "Jag har ångrat mig. Du får vara med nu kl 10" .. "Vilken skall jag klicka på?" .. "Klicka som fan på allt med Dujac" ... :D
Han fick två Malconsorts och två Beaux Monts :D
 
Last edited:
Toppen