Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 18 mars 2021

Daniel A

Administratör
Förstår verkligen inte springet på dessa? Prislappen är ju inte direkt super... och det finns klart bättre kvalitet för 349 pix.. Tabihlik 159:- tex.
Fine att man köper 2-3 st men typ 13 st?...

Jag har 03, 05. och 07, men hoppade 08.

För att det är ett någorlunda annorlunda vin, och där prissättning är låg i Sverige jämfört med internationellt (ingen källa på detta, var så förr iaf)?

Hade jag haft 13 Tondonia och 13 Tabihlk hade den förra givit mig glädje kommande 30 år, och den senare hade sannolikt hamnat i såsen med start 2023. :D
 

buteljen

Medlem
För att det är ett någorlunda annorlunda vin, och där prissättning är låg i Sverige jämfört med internationellt (ingen källa på detta, var så förr iaf)?

Hade jag haft 13 Tondonia och 13 Tabihlk hade den förra givit mig glädje kommande 30 år, och den senare hade sannolikt hamnat i såsen med start 2023. :D
Plus ett
 

Domaren

Rookie som leker Italien.
Jag började min vinsamling i somras. Jag är 29 år gammal. En direkt effekt av pandemin, kan inte resa, kan inte lägga överskott på annat än aktier och vin/mat. Köper nästan uteslutande Barolo och främst 2016. Det gör jag inte för att jag bara gillar Nebbiolo men gör det för att bygga en bas av något. Har kanske hunnit samla på mig 50 bättre flaskor.

Tror många gör som jag.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
För att det är ett någorlunda annorlunda vin, och där prissättning är låg i Sverige jämfört med internationellt (ingen källa på detta, var så förr iaf)?

Hade jag haft 13 Tondonia och 13 Tabihlk hade den förra givit mig glädje kommande 30 år, och den senare hade sannolikt hamnat i såsen med start 2023. :D
Som sagt. Jag kan vara lite subjektiv när det gäller antal nu för tiden.. :rolleyes: Och JA, Tondonia är bra vin! Och nej, inte alla vill köpa olika viner att testa :D Och JA igen, alla plånböcker är olika stora! ;)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag började min vinsamling i somras. Jag är 29 år gammal. En direkt effekt av pandemin, kan inte resa, kan inte lägga överskott på annat än aktier och vin/mat. Köper nästan uteslutande Barolo och främst 2016. Det gör jag inte för att jag bara gillar Nebbiolo men gör det för att bygga en bas av något. Har kanske hunnit samla på mig 50 bättre flaskor.

Tror många gör som jag.
Anar att du inte har 50 barolo av samma vin? :rolleyes:
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Det hemska med detta år, är att redan i Mars börjar jag närma mig 80 flaskor inköpta (maxtak 250), och vad jag trodde när jag skiftade om fokus i källaren, var att det skulle bli mindre kvantitet men bättre kvalitet. Detta sa jag stolt till frugan, då hon hoppade högt när jag sa 250 flaskor 2021.. Hoppas April och framåt justerar sig så det blir 5-6 flaskor per månad in bara :D Då hamnar jag nog på plussidan där hemma!

Om folk bara kunde sluta posta alla nya köp från webbsidor runtomkring klotet... "Finewines-effekten" deluxe.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Det hemska med detta år, är att redan i Mars börjar jag närma mig 80 flaskor inköpta (maxtak 250), och vad jag trodde när jag skiftade om fokus i källaren, var att det skulle bli mindre kvantitet men bättre kvalitet. Detta sa jag stolt till frugan, då hon hoppade högt när jag sa 250 flaskor 2021.. Hoppas April och framåt justerar sig så det blir 5-6 flaskor per månad in bara :D Då hamnar jag nog på plussidan där hemma!

Om folk bara kunde sluta posta alla nya köp från webbsidor runtomkring klotet... "Finewines-effekten" deluxe.
Jag är inte orolig för att du klarar ditt köpfokus 2021 du brukar vara bra på att ändra planen efter verkligheten!:D
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
haha, max fyra av en och samma flaska men minst två.
Väl investerat trots att jag inte köpt en enda flaska Barolo -16.
Tack Tenuta Guidalberto -16 igår, och jag grämer mig över att jag inte är övertygad om Italienska viner.. Har en flaska kvar som jag skall spara ett par år, och inväntar en Guidalberto 2001 i veckan. Behöver också testa att dricka lite Barolo med ålder tror jag.. :)
 

Deek

Medlem
Hamnade i möte så missade släppet. Loggade in för att kolla vad som fanns kvar (sista dåren är inte född), och med häpnad såg jag att det enda vinet jag verkligen var intresserad av, Marengo Brunate, har blivit flyttad till annan release.

Ibland så vakar Dionysos över en!
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Varför inte, om du vill kan du få skicka två-tre standardbrunello 2016 för 2-300 kr
Finns väldigt mycket brunello på fyrklövern. Troligen -16 och bra pris. Men jag rekommenderar inte sidan då det mycket väl kan dyka upp fel årgångar..
 

Robbes

Medlem
Finns väldigt mycket brunello på fyrklövern. Troligen -16 och bra pris. Men jag rekommenderar inte sidan då det mycket väl kan dyka upp fel årgångar..
Brukar köpa en del Brunello och Barolo från https://philipsonwine.com/ aldrig haft problem med dem. Dock bara bra priser vid köp av 12pack, så gå ihop med en polare som gillar samma viner så har ni varsit 6pack.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Brukar köpa en del Brunello och Barolo från https://philipsonwine.com/ aldrig haft problem med dem. Dock bara bra priser vid köp av 12pack, så gå ihop med en polare som gillar samma viner så har ni varsit 6pack.
Japp Philipson är klockrena på många viner, men ibland irriterande med 12-packen. Vore bättre om man fick köra blandat.
Köpte Argiano BdM -15 med ett gäng härifrån forumet. Gott vin för övrigt!
 

Robbes

Medlem
Toppen