Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 18 mars 2021

MarkusJ

Medlem
En tröst är att jag iaf kunde plocka hem ett par Tondonia Blanco 2008 från PK-huset :)
Fanns 12 st kvar för den som är sugen...
Haha vafan, såg ut som att de släpptes 72 flaskor idag och tänkte att de borde väl vara lugnt att plocka upp vid lunch. Ser ut som att det är tokrensat nu :(
 

Domaren

Rookie som leker Italien.
Hur gick det på barolo-fronten? Jag fick 2 Marenca och 2 Vigna Rionda men inte den tredje... Kanske nån som vill byta.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Det är inte ofta man ser alla positioner på ett webbsläpp står "fullbokat".
Men tror att släppet den 8/4 kommer innebära ännu mer panik.
Enté OCH Coche-Dury! :eek:
 

stevie22002

Medlem
Haha vafan, såg ut som att de släpptes 72 flaskor idag och tänkte att de borde väl vara lugnt att plocka upp vid lunch. Ser ut som att det är tokrensat nu :(

Japp, tyvärr...jag var ju där kl 10:03 och då var det endast 14 flaskor kvar... galna tider! :cool:
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Japp, tyvärr...jag var ju där kl 10:03 och då var det endast 14 flaskor kvar... galna tider! :cool:
Förstår verkligen inte springet på dessa? Prislappen är ju inte direkt super... och det finns klart bättre kvalitet för 349 pix.. Tabihlik 159:- tex.
Fine att man köper 2-3 st men typ 13 st?...

Jag har 03, 05. och 07, men hoppade 08.
 

Robbes

Medlem
Det är inte ofta man ser alla positioner på ett webbsläpp står "fullbokat".
Men tror att släppet den 8/4 kommer innebära ännu mer panik.
Enté OCH Coche-Dury! :eek:
Blir till att slipa på klickformen inför 8/4, en Coche Dury C-C skulle jag inte banga. Undrar hur många de får in.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Blir till att slipa på klickformen inför 8/4, en Coche Dury C-C skulle jag inte banga. Undrar hur många de får in.
Det är den jag tänkte sätta hela släkten på att klicka på + Meursaulten.
Av 2013 fick de in 12 st förra gången. Såg att den kostade 4995:- och en såldes på Bukowskis för 22.500 ex avgifter i November. :)
 

Robbes

Medlem
Det är den jag tänkte sätta hela släkten på att klicka på + Meursaulten.
Av 2013 fick de in 12 st förra gången. Såg att den kostade 4995:- och en såldes på Bukowskis för 22.500 ex avgifter i November. :)
2015 gick ut för ca 29 000kr exkl avgifter på Idealwine (2750p und excl) härom veckan. Såg nu att det var utropet, de beräknade den till 3500pund excl :)
 

Håkan

Medlem
Det är inte ofta man ser alla positioner på ett webbsläpp står "fullbokat".
Men tror att släppet den 8/4 kommer innebära ännu mer panik.
Enté OCH Coche-Dury! :eek:
"Rimliga" priser i Sverige, Coche Dury CC till en femtedel av priset internationellt. Imponerad av Entes prisutveckling...
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
2015 gick ut för ca 29 000kr exkl avgifter på Idealwine (2750p und excl) härom veckan. Såg nu att det var utropet, de beräknade den till 3500pund excl :)
Sådana priser för en flaska vin... 7995 kan jag "överväga" åtminstone.
 

stevie22002

Medlem
Förstår verkligen inte springet på dessa? Prislappen är ju inte direkt super... och det finns klart bättre kvalitet för 349 pix.. Tabihlik 159:- tex.
Fine att man köper 2-3 st men typ 13 st?...

Jag har 03, 05. och 07, men hoppade 08.

Nej, någonting har hänt senaste året. Äger också flera tidigare årgångar och det har aldrig varit sånt här tryck förut.

Hype + inställda resor (mer pengar att lägga på vin) + FOMO + enklare att disponera sin arbetstid (Klicka hem online 10:00:00 och besöka det lokala bolaget)...kanske? ;)

Absolut ett fantastiskt vin enl mej, men som du säger finns det andra kanske mer prisvärda alternativ...:)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Nej, någonting har hänt senaste året. Äger också flera tidigare årgångar och det har aldrig varit sånt här tryck förut.

Hype + inställda resor (mer pengar att lägga på vin) + FOMO + enklare att disponera sin arbetstid (Klicka hem online 10:00:00 och besöka det lokala bolaget)...kanske? ;)

Absolut ett fantastiskt vin enl mej, men som du säger finns det andra kanske mer prisvärda alternativ...:)

Nu säger jag inte heller att det inte är ett gott vin!
Och självklart är det otroligt lagringdugligt.
Men folk som hoardar så många som de kan... då finns det mycket annat gott att fylla källaren med :)
Sen kanske min "nya" inställning till samlandet gör att jag är lite subjektiv..
 
Toppen