Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 18 mars 2021

Axel W

Medlem
Hej, ny här och lyckades på släppet komma över 2 stycken Luigi Pira Barolo Marenca.
Är dessa redo att dricka direkt eller är det bättre att vänta? (Hur länge i så fall?)

Hur långt innan rekommenderar ni att man dekanterar?
 
Hej, ny här och lyckades på släppet komma över 2 stycken Luigi Pira Barolo Marenca.
Är dessa redo att dricka direkt eller är det bättre att vänta? (Hur länge i så fall?)

Hur långt innan rekommenderar ni att man dekanterar?

Allt beror ju på din egen smak men 2016 är generellt en årgång som kommer att vinna på lagring. Beroende på vilka möjligheter du har för lagring så är svaret 5 år och uppåt. Det lägre spannet om du har en förvaringsplats som är runt 20 grader eller så.

För att dricka idag så skulle jag köra ganska lång dekantering 4-6 timmar. Men återigen, det är en fråga om personlig smak.

Du kan få många svar på din fråga då alla har egna idéer.

Välkommen till forumet.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Plockade bort mina 2 köplatser. Kändes kört i vilket fall som helst. Men trodde inte det skulle vara sådant tryck på Dujac som det var.
Planen var ju att BARA klicka på 1 Malconsorts.. Men det blir som en blackout, och helt plötsligt har man klickat på hela listan tills man inser att allting står "fullbokat" :D
 

Axel W

Medlem
Allt beror ju på din egen smak men 2016 är generellt en årgång som kommer att vinna på lagring. Beroende på vilka möjligheter du har för lagring så är svaret 5 år och uppåt. Det lägre spannet om du har en förvaringsplats som är runt 20 grader eller så.

För att dricka idag så skulle jag köra ganska lång dekantering 4-6 timmar. Men återigen, det är en fråga om personlig smak.

Du kan få många svar på din fråga då alla har egna idéer.

Välkommen till forumet.

Tack
 
Toppen