Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

rs14

Medlem
Blivit mest riesling senaste tiden men även en vild chansning på en sexa skumpa efter senaste tidens lovord om AD Coutelas (249 DKK vid köp av sex) samt lite rött från Piemonte.

Gut Hermannsberg Rotenberg GG '15 x 3
Leitz Rüdersheimer Berg Kaisersteinfels Terrassen '15 x 6
Georg Breuer Nonnenberg '15 x 3
Georg Breuer Berg Schlossberg '15 x 3
Keller Von der Fels '16 x 4
Von Winning Grainhübel GG '15 x 2
AD Coutelas Cuvee Vintage 2008 x 6
Elio Sandri Cascina Disa Barbera d'Alba '15 x 4
Elio Sandri Cascina Disa Langhe Nebbiolo '15 x 4
Elio Sandri Cascina Disa Barolo Perno '10 x 4
1 låda CAV0071 - Pehu Simonet

Ska testa en Coutelas till helgen tror jag. Köpstopp råder till 9 juni.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
2014 lafon rochet.jpg

Kom med posten idag :D
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Har haft så mycket att stå i på sistone så att jag har som tur är inte hunnit köpa så mycket vin, varken stilla eller bubblande.
Får väl erkänna att jag försökt att ignorera lanseringslistor och mail från champagnelangare då min ärade fru tycker att det inte längre är hållbart att kvartalsleveransen består av en pall vin.
-Och detta trots att jag har försökt förklara för henne att MINST halva pallen är till @Stenberg , det ser mer ut än vad det är, jag var tvungen för det var en nollåtta, tänk vad glad du komme vara när vi öppnar dem om tio år, man får ju gratis frakt om man köper mycket... Etc. Men ICKE!

Med detta sagt fick jag plötsligt lite panik eftersom jag i min lilla köpstoppsbubbla inte ens beställt något förbrukningsvin aka bersåvältare för sommaren!?
-Förra året körde jag ju utmärkta Chartogne-Taillet Rosé men den gick ju inte att få tag på i år så årets sommabubbel fick istället bli NV Legras & Haas Rosé och när jag ändå var igång så körde jag på frugans favorit i form av en blandlåda Champagne där hon kan plocka vad hon är sugen på för dagen...

Lite snåla inköp för att klara en hel sommar men i värsta fall får man väl se om det finns något i källaren man kan barnarova... Livet är hårt och orättvist för en vinnörd med köpstopp... :(
 
Last edited:

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Skatteåterbäring = Börja tömma mitt lager av beställningar som står på mitt lokala Systembolag..
Dagens plock blev ett sexpack 2008 Damien Hugot Champagne Grand Cru Blanc de Blancs!

Sitter själv hemma under kvällens fotboll med lite rökta räkor... Ska man kanske öppna en och se hur den klarar sig över helgen!? Vad för tips har alla forumets Hugot-älskare till en än så länge Hugot-oskuld?

FtxNfqD.jpg
 
Toppen