Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bästa restaurangerna i Stockholm?

Jesper L

Medlem
Hej!

Jag skall till Stockholm med fru och barn i slutet på Maj.
Skulle vilja ut och käka en bra middag som inte behöver vara Michelin... Men väldigt gärna ha gedigen vinlista med bra priser i alla kategorier. Några rekommendationer där man kan hitta några kap?
Cork vinbar är ruggigt trevlig om man vill ta ut svängen och utforska Portugal. Litet ställe så bordsbokning behövs.
Djuret som @Daniel A skrev har en del viner :rolleyes:
 

The Wall

Medlem
Hej!

Jag skall till Stockholm med fru och barn i slutet på Maj.
Skulle vilja ut och käka en bra middag som inte behöver vara Michelin... Men väldigt gärna ha gedigen vinlista med bra priser i alla kategorier. Några rekommendationer där man kan hitta några kap?
Utöver Djuret; kanske Aira om man gillar Myllymäkis smaker? Gastrologik, Agrikultur (hm, har inte de en stjärna numera?) och Oaxen Slip brukar vara pålitliga.
Spesso och Voisine har jag inte besökt själv, men hört gott om.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Utöver Djuret; kanske Aira om man gillar Myllymäkis smaker? Gastrologik, Agrikultur (hm, har inte de en stjärna numera?) och Oaxen Slip brukar vara pålitliga.
Spesso och Voisine har jag inte besökt själv, men hört gott om.
Wow, alltså det viktigaste att tillägga är väl att käket inte behöver vara "fine dining" utan gärna en bit kött rent ut sagt... ;)
 

Jos

Medlem
Finns bara en vinbar som gäller i Stockholm nu, Ferdinand! Hans har grymma viner till grymma priser.

Louis Roederer årgångsrose under tusenlappen, De Sousa Mycorhize också under tusenlappen!? Sen har han bra priser på bättre Bourgogne och det är aldrig fel... :p
 

The Wall

Medlem
Sitter på tåget till huvudstaden, skall bo på Scandic Anglais, och undrar vad jag skall göra när jag kommer fram. Nu vet jag:D
Börja på Ferdinand, fortsätt till 19 glas, sedan till Burgundy och avrunda på Cork. Eller kör omvänd ordning så det blir nära till Anglais från Ferdinand. :D
 

Vingubben

Medlem
Börja på Ferdinand, fortsätt till 19 glas, sedan till Burgundy och avrunda på Cork. Eller kör omvänd ordning så det blir nära till Anglais från Ferdinand. :D
Dottern har fått en shoppingresa i 15-års present så jag tror jag låter henne springa runt tills hon blir trött medan jag sitter kvar på Ferdinand tills det blir dags för en bit mat. Om utbudet tillåter:p
 

The Wall

Medlem
Dottern har fått en shoppingresa i 15-års present så jag tror jag låter henne springa runt tills hon blir trött medan jag sitter kvar på Ferdinand tills det blir dags för en bit mat. Om utbudet tillåter:p
Ge henne kreditkortet och skicka henne till NK så lär hon hålla sig sysselsatt medan du botaniserar bland glas och flaskor. :)
 

The Wall

Medlem
Som på beställning kom en artikel av Mikael Mölstad i SvDs bilaga Perfect Guide alldeles nyss på temat "Sex kvarterskrogar med storartade vinlistor"; Bobonne, Bar Central, Agnes, Tranan, Café Nizza och Adria.
Jag hade helt glömt bort Agnes i min tidigare uppräkning av vettiga restauranger.

Även Adria är värt att nämna, Michele är grymt trevlig och kan dessutom (eller kunde iaf för något år sedan) hala fram Testamatta för en helt klart överkomlig peng. Som ett annat exempel kan nämnas 2016 Paleo Rosso som ligger på runt 1.200 pix vilket får anses som rena rama fyndet.
 

mackan92

Medlem
Som på beställning kom en artikel av Mikael Mölstad i SvDs bilaga Perfect Guide alldeles nyss på temat "Sex kvarterskrogar med storartade vinlistor"; Bobonne, Bar Central, Agnes, Tranan, Café Nizza och Adria.
Jag hade helt glömt bort Agnes i min tidigare uppräkning av vettiga restauranger.

Även Adria är värt att nämna, Michele är grymt trevlig och kan dessutom (eller kunde iaf för något år sedan) hala fram Testamatta för en helt klart överkomlig peng. Som ett annat exempel kan nämnas 2016 Paleo Rosso som ligger på runt 1.200 pix vilket får anses som rena rama fyndet.
Agnes glömde jag - trevligt ställe om man är i Kungsholmen! Nizza trevligt också! Bra pris på maten
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Finns bara en vinbar som gäller i Stockholm nu, Ferdinand! Hans har grymma viner till grymma priser.

Louis Roederer årgångsrose under tusenlappen, De Sousa Mycorhize också under tusenlappen!? Sen har han bra priser på bättre Bourgogne och det är aldrig fel... :p
Nu är det bokat på Ferdinand! Där blir det ett par tidiga glas vin.;)
Tack för ett fantastiskt tips.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Som på beställning kom en artikel av Mikael Mölstad i SvDs bilaga Perfect Guide alldeles nyss på temat "Sex kvarterskrogar med storartade vinlistor"; Bobonne, Bar Central, Agnes, Tranan, Café Nizza och Adria.
Jag hade helt glömt bort Agnes i min tidigare uppräkning av vettiga restauranger.

Även Adria är värt att nämna, Michele är grymt trevlig och kan dessutom (eller kunde iaf för något år sedan) hala fram Testamatta för en helt klart överkomlig peng. Som ett annat exempel kan nämnas 2016 Paleo Rosso som ligger på runt 1.200 pix vilket får anses som rena rama fyndet.
Det vart Agnes!
 
Toppen