Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2012

De verkar ändå gå åt ;)
Och vissa finns ju inte till lägre pris hos näthandlare heller så svårt att hävda överprissättning i Sverige. Utbud och efterfrågan är en elak ekvation om man sitter på ’fel’ sida :)
Men visst börjar många prestiger kosta på. Och ibland kan man hitta äldre och bättre årgångar till samma eller lägre pris så lite försiktiga får de nog vara med prishöjningarna.
 

magnum

Epernay, Frankrike
De verkar ändå gå åt ;)
Och vissa finns ju inte till lägre pris hos näthandlare heller så svårt att hävda överprissättning i Sverige. Utbud och efterfrågan är en elak ekvation om man sitter på ’fel’ sida :)
Men visst börjar många prestiger kosta på. Och ibland kan man hitta äldre och bättre årgångar till samma eller lägre pris så lite försiktiga får de nog vara med prishöjningarna.
Skulle tro att DP 2012 och även andra, (2012 gav en mycket liten skörd) har mindre volymer än normalt!
 

chambertin

Medlem
Apropå priser på prestiger. Är det någon som kommer ihåg eller har skrivit ned vad tex PR Vintage resp SWC kostade för 10 resp 20 år sedan? Var nyfiken på proportionen Prestige/Vintage nu resp för 10 & 20 år sedan för PR/SEC & LR/Cristal. Får man lika många vintage/prestige eller har gapet ökat?
Inte prestige precis och mitt under brinnande krig (Borås Systemaktiebolag anno 1940)
IMG_4340.jpg
 

Poa

Medlem
Blev sugen och beställde 1 sir Winston-12 , med allt snack om den. Antagligen kommer jag ångra att jag inte köpte 3st som jag brukar.
Har dock beställt lite för mycket nu till semestern och dessutom är kylen(båda) full
 

FredrikC

Medlem
Någon som fått en låda winston med ytterlåda via systembolaget? Man kan ju hoppas det bara är Stockholm som har problem att de river upp ytterkartongen.
 
vart i vårt avlånga land bor du?

upload_2021-6-22_15-25-9.png


Någon som fått en låda winston med ytterlåda via systembolaget? Man kan ju hoppas det bara är Stockholm som har problem att de river upp ytterkartongen.

Du får hitta ett Systembolaget där personalen inte blivit så hårt knivtränade. Vet att skära lådan runt om istället för att öppna där det var tänkt från producenten är en dygd hos många anställda. Vet inte var seden kommer ifrån men skulle gissa från dagligvaruhandeln där kartongen inte har något värde.
 
Last edited:

FredrikC

Medlem
Visa bifogad bild 23658



Du får hitta ett Systembolaget där personalen inte blivit så hårt knivtränade. Vet att skära lådan runt om istället för att öppna där det var tänkt från producenten är en dygd hos många anställda. Vet inte var seden kommer ifrån men skulle gissa från dagligvaruhandeln där kartongen inte har något värde.
Ah tack!

Det är tyvärr den tappade varudepån som skär upp och skickar i bolagets egna kartong så butiken kan man inte skylla på.
Fick till svar nu att de kan hända att de gör det pga att ytterkartongen är skadad. Sa då att det även gjordes med trälådor och att depån ljuger för kundtjänst.
 
Ah tack!
Det är tyvärr den tappade varudepån som skär upp och skickar i bolagets egna kartong så butiken kan man inte skylla på.
Fick till svar nu att de kan hända att de gör det pga att ytterkartongen är skadad. Sa då att det även gjordes med trälådor och att depån ljuger för kundtjänst.

Det har funkat för mig de flesta gånger jag köpt via SB. Enda gången var en butik som sprättade upp lådorna.
 

Vingubben

Medlem
Visa bifogad bild 23658



Du får hitta ett Systembolaget där personalen inte blivit så hårt knivtränade. Vet att skära lådan runt om istället för att öppna där det var tänkt från producenten är en dygd hos många anställda. Vet inte var seden kommer ifrån men skulle gissa från dagligvaruhandeln där kartongen inte har något värde.
Kunde gett mig fan på att bilden var från framsidan:D
 
Kunde gett mig fan på att bilden var från framsidan:D

Det är den, plockar ostron utanför Grebbestad.

Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man. Och det finns dagar när stockholmare lämnar staden och blandar sig med allmogen ute i provinserna ;)

För övrigt, om man gillar ostron och inte ätit dem direkt från havet så har man missat en riktigt stor smakupplevelse.
 

Nyllet

Medlem
Någon som fått en låda winston med ytterlåda via systembolaget? Man kan ju hoppas det bara är Stockholm som har problem att de river upp ytterkartongen.

Kom flaskorna helt lösa, alltså utan själva boxen också? Vilken varudepå bor du närmst?
 

FredrikC

Medlem
Kom flaskorna helt lösa, alltså utan själva boxen också? Vilken varudepå bor du närmst?
Nej de kom i sin låda men utan ytterlåda.
Jag vet inte men närmast bolag är ekerö. Torsplan som är någon mil bort i stan har hela lådor där jag plockade dem så det känns som det är just ut till mitt bolag de har sönder dem.
 
Toppen