Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2012

Wintermute

Medlem
Salon-2012-Leif-Carlsson-petit-1.jpg

Det gick rykten om att Salon inte skulle släppa någon 2012. Den här bilden från deras sida dementerar det.
 

FredrikC

Medlem
Nu är jag lite näsvis men hur ska man veta "exakt" när en årgång tar slut på hyllan i en viss butik? ;)
Nu är jag näsvis men du kan ringa depån och få veta exakt när de tagit slut och på så sätt veta att de butiker som har tomt kommer få 2012.
 

Swedish

Medlem
Nu tänkte jag vara näsvis (tror fan att det är första gången. Måste firas!) men ni vet om att butikerna får leverans från distributörerna och inte depån? (förutom beställningar). Depån är helt ointresserad om en butik har noll flaskor i saldot och kommer inte skicka ut flaskor om så är fallet. Om det är 2012 som är på tapeten hos leverantören så kommer den putsas ut till de butiker som har ett saldo under den nivån som är satt på butiken för att automatiskt generera en beställning mot leverantör/distributör.

NÄSVIS ON RAMPAGE! WE FEAR NO FOE!
:oops:
 

Kaptenen

Medlem
Nu är jag lite näsvis men hur ska man veta "exakt" när en årgång tar slut på hyllan i en viss butik? ;)
Det går inte eftersom Systembolaget av någon anledning struntar i årgången. Personalen i "min" butik som är otroligt intresserade och pålästa vad gäller produkterna som de säljer har internt påpekat behovet av att ha ett datasystem som håller koll på lagersaldot med avseende på årgången men detta verkar dröja.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Det går inte eftersom Systembolaget av någon anledning struntar i årgången. Personalen i "min" butik som är otroligt intresserade och pålästa vad gäller produkterna som de säljer har internt påpekat behovet av att ha ett datasystem som håller koll på lagersaldot med avseende på årgången men detta verkar dröja.
Hur skall det gå till? Årgången hör ihop med varunumret (olika årgångar har samma varunummer) Det är väl på detta sätt som SB kringår ny upphandling. Så länge det är samma varunummer, är det samma vara oavsett årgång.
 

FredrikC

Medlem
Nu tänkte jag vara näsvis (tror fan att det är första gången. Måste firas!) men ni vet om att butikerna får leverans från distributörerna och inte depån? (förutom beställningar). Depån är helt ointresserad om en butik har noll flaskor i saldot och kommer inte skicka ut flaskor om så är fallet. Om det är 2012 som är på tapeten hos leverantören så kommer den putsas ut till de butiker som har ett saldo under den nivån som är satt på butiken för att automatiskt generera en beställning mot leverantör/distributör.

NÄSVIS ON RAMPAGE! WE FEAR NO FOE!
:oops:
Nej?
Varför finns då en depå? De har dessutom kylrun för de finare flaskorna. Hade min butik fått leverans direkt från distributör hade mina lådor kommit hela.
 

Kaptenen

Medlem
Hur skall det gå till? Årgången hör ihop med varunumret (olika årgångar har samma varunummer) Det är väl på detta sätt som SB kringår ny upphandling. Så länge det är samma varunummer, är det samma vara oavsett årgång.
Det är väl inte svårare än att olika årgångar får ha olika artikelnummer. Om resten av världen kan skilja på ett vin från den ena årgången till den andra måste väl även Systembolaget kunna göra det. Jag har svårt att se problemet.:)
 
Toppen