Anders Landström
Medlem
Någon som fått en låda winston med ytterlåda via systembolaget? Man kan ju hoppas det bara är Stockholm som har problem att de river upp ytterkartongen.
Fått två lådor nu och vet vän som fått lådor. Så uppenbart går det.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Någon som fått en låda winston med ytterlåda via systembolaget? Man kan ju hoppas det bara är Stockholm som har problem att de river upp ytterkartongen.
Tack, yes min brorsa plockade upp en låda inne i stan så jag har en. Fick lådan Henriot 08 helt oöppnad så de kanske bara är dyrare viner de gillar att bryta upp för mig.Fått två lådor nu och vet vän som fått lådor. Så uppenbart går det.
Skulle inte bli förvånad om det endast blir på Jero och med ett pris upp emot 50.000...Visa bifogad bild 23840
Det gick rykten om att Salon inte skulle släppa någon 2012. Den här bilden från deras sida dementerar det.
var kan man läsa om det ryktet?Visa bifogad bild 23840
Det gick rykten om att Salon inte skulle släppa någon 2012. Den här bilden från deras sida dementerar det.
https://www.thedrinksbusiness.com/2014/03/salon-releases-2002-but-wont-make-a-2012/var kan man läsa om det ryktet?
Nån fransos François på Instagram drack den med Cave chefen på Salon. Så nog kommer den...Visa bifogad bild 23840
Japp. De från sidan thefinestbubble.com drack den nu i veckan där nere på vanlig flaska.Visa bifogad bild 23840
Ser att man kan beställa hem Dompa 2012 från finewines.dk nu. Någon som hört när de byter ut 10 mot 12 I Sverige?
Ja men tänkte om någon visste mer exakt.Brukar väl vara i takt med att föregående årgång tar slut på hyllorna?
Nu är jag lite näsvis men hur ska man veta "exakt" när en årgång tar slut på hyllan i en viss butik?Ja men tänkte om någon visste mer exakt.
Nu är jag näsvis men du kan ringa depån och få veta exakt när de tagit slut och på så sätt veta att de butiker som har tomt kommer få 2012.Nu är jag lite näsvis men hur ska man veta "exakt" när en årgång tar slut på hyllan i en viss butik?![]()
Har du ringt då?Nu är jag näsvis men du kan ringa depån och få veta exakt när de tagit slut och på så sätt veta att de butiker som har tomt kommer få 2012.
Då hade jag ju självklart inte frågat här. Jag vet också nu att Gaga först kommer i ett par tusen flaskor så det dröjer säkert lite.Har du ringt då?
Det går inte eftersom Systembolaget av någon anledning struntar i årgången. Personalen i "min" butik som är otroligt intresserade och pålästa vad gäller produkterna som de säljer har internt påpekat behovet av att ha ett datasystem som håller koll på lagersaldot med avseende på årgången men detta verkar dröja.Nu är jag lite näsvis men hur ska man veta "exakt" när en årgång tar slut på hyllan i en viss butik?![]()
Hur skall det gå till? Årgången hör ihop med varunumret (olika årgångar har samma varunummer) Det är väl på detta sätt som SB kringår ny upphandling. Så länge det är samma varunummer, är det samma vara oavsett årgång.Det går inte eftersom Systembolaget av någon anledning struntar i årgången. Personalen i "min" butik som är otroligt intresserade och pålästa vad gäller produkterna som de säljer har internt påpekat behovet av att ha ett datasystem som håller koll på lagersaldot med avseende på årgången men detta verkar dröja.
Nej?Nu tänkte jag vara näsvis (tror fan att det är första gången. Måste firas!) men ni vet om att butikerna får leverans från distributörerna och inte depån? (förutom beställningar). Depån är helt ointresserad om en butik har noll flaskor i saldot och kommer inte skicka ut flaskor om så är fallet. Om det är 2012 som är på tapeten hos leverantören så kommer den putsas ut till de butiker som har ett saldo under den nivån som är satt på butiken för att automatiskt generera en beställning mot leverantör/distributör.
NÄSVIS ON RAMPAGE! WE FEAR NO FOE!
![]()
Det är väl inte svårare än att olika årgångar får ha olika artikelnummer. Om resten av världen kan skilja på ett vin från den ena årgången till den andra måste väl även Systembolaget kunna göra det. Jag har svårt att se problemet.Hur skall det gå till? Årgången hör ihop med varunumret (olika årgångar har samma varunummer) Det är väl på detta sätt som SB kringår ny upphandling. Så länge det är samma varunummer, är det samma vara oavsett årgång.