Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Esko

Medlem
Spännande! Tänker du prova någon snart? Hennes viner dyker upp i mitt flöde lite titt som tätt

Vet inte riktigt, kanske borde öppna båda och utvärdera om jag ska köpa mer. Är väldigt nyfiken. De dyker upp till försäljning från winescout snart tror jag om du också är sugen!
 
Vet inte riktigt, kanske borde öppna båda och utvärdera om jag ska köpa mer. Är väldigt nyfiken. De dyker upp till försäljning från winescout snart tror jag om du också är sugen!
Låter som en ypperlig idé! Har kontakter nere i Frankrike som jag köper ifrån:)
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Hur är Krug CdM 2006 att dricka nu? Är den på tok för ung? Jag uppskattade verkligen vanliga krug 06 när vi drack den förra vintern.
 

LeChat

Medlem
9389DE13-2641-450F-A55C-6CFAB904CEBE.jpeg

2008 Orpale
Hade lite beslutsångest angående antal. 1 eller 2 lådor? I de lägena har en lärt sig att alltid avrunda uppåt för att slippa ångest en gång till.:D
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Hur är Krug CdM 2006 att dricka nu? Är den på tok för ung? Jag uppskattade verkligen vanliga krug 06 när vi drack den förra vintern.
Alldeles för ung och 10 år för tidigt säger jag utan att veta. Tycker CdM behöver lika mycket tid som vanliga årgången. I mitt fall ca 10 år. 2000 och äldre är min preferens i dagsläget.

Drack vanliga 06 på nyår och det var inte så givande. Fast eftersom du gillar vanliga 06an redan nu så kommer du säkerligen uppskatta CdM mer idag än vad jag själv skulle göra...
 

LeChat

Medlem
Köpte två flaskor, förmodligen var det priset på 08 som lockade. Hur prisvärd är Orpale jämfört med andra nollåttor?
Priset som SB kan sälja den för är riktigt bra. Har för mig att den ligger runt tusenlappen hos handlare utomlands exkl. frakt.
Om den skulle vara mer prisvärd än andra 08or, låter jag däremot vara osagt. Alldeles för svår fråga.:cool:
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Alldeles för ung och 10 år för tidigt säger jag utan att veta. Tycker CdM behöver lika mycket tid som vanliga årgången. I mitt fall ca 10 år. 2000 och äldre är min preferens i dagsläget.

Drack vanliga 06 på nyår och det var inte så givande. Fast eftersom du gillar vanliga 06an redan nu så kommer du säkerligen uppskatta CdM mer idag än vad jag själv skulle göra...
Ok kanske ska lugna mig lite då. Ja vanliga 06an uppskattas. Ska nog prova en sån snart igen.
 

matage

Medlem
Satt tyvärr i bilen när det dök upp ett mail om förmedling av lite mogna viner från en privat källare där det erbjöds en hel del kul champagne.
Tog typ 20 minuter innan jag kom hem och loggade in så jag gick bet på Krug -88 och -90 men jag lyckades iallafall säkra en flaska Krug -85.
God jul till mig :)
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Satt tyvärr i bilen när det dök upp ett mail om förmedling av lite mogna viner från en privat källare där det erbjöds en hel del kul champagne.
Tog typ 20 minuter innan jag kom hem och loggade in så jag gick bet på Krug -88 och -90 men jag lyckades iallafall säkra en flaska Krug -85.
God jul till mig :)
Grattis!
 
Var nyss och hämtade ut mina 3 lådor jag beställde i måndags (La Rogerie och Antoine Chevalier):cool: Gick förvånansvärt snabbt trots privatimport! Fem tummar upp:D
 
Toppen