Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Nån som sitter på stalltips var DP12 finns i lager i Stockholm? Varken personal i butik eller på supporten har den blekaste - ”det är väl ingen skillnad på 2010 och 2012?” :rolleyes:
 
Fick Mail om att man kan köpa lådor av Jacquesson via franska vinlistan. Bra grejer? Inte så inne på Champagne men brukar se dessa fladdra runt i sociala medier.
 

Daniel A

Administratör
Fick Mail om att man kan köpa lådor av Jacquesson via franska vinlistan. Bra grejer? Inte så inne på Champagne men brukar se dessa fladdra runt i sociala medier.
Jacquesson är något av en vattendelare. Personligen är jag väldigt förtjust i den strama stilen Jacquesson brukar ha (med det sagt så är nummerserien ganska varierande från år till år, så ska väl inte säga alltför mycket om 2016-basen). Det är en förhållandevis seriös NV-champagne, och flera år på rygg gör mycket gott. Men frågar du t.ex. @Crist(al)ian 77 så får du nog tipset "köp något gott istället". :ängel:
 
Jacquesson är något av en vattendelare. Personligen är jag väldigt förtjust i den strama stilen Jacquesson brukar ha (med det sagt så är nummerserien ganska varierande från år till år, så ska väl inte säga alltför mycket om 2016-basen). Det är en förhållandevis seriös NV-champagne, och flera år på rygg gör mycket gott. Men frågar du t.ex. @Crist(al)ian 77 så får du nog tipset "köp något gott istället". :ängel:
Tack för svar.
Inställningen är som i de flesta fall, delad.
Vet inte om det är värt att ge sig in i Champagnevärlden, det verkar snårigt. Håller mig till Mosel tror jag :p
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Tycker som oftast att Champagne smakar ... Champagne. Men, visst är det skoj att dricka "gratis" bubblor på flyget och fira framgångar med bubblor.

Så, jag passade på att bjuda 7 fl skumpa för en spottstyver till användning som firarbubbel. Någon som vet ngt om dessa flaskor/producent?

i-img1024x1024-1643773668vhqwgh205931.jpg
 
Toppen