Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Asså höjningen av en redan dyr champagne blir ju inte jättemycket… tusan vad folk springer och köper lådor helt plötsligt :cool:
Från 1779 till 1999 är ju bara 220 kr.
Jag ska ändå köpa mycket av den så på tio flaskor sparar jag 2200kr. Du får gärna köpa efter höjningen istället.
 

Jesper L

Medlem
Vilken av följande anser ni ger mest ”njutning” just nu samt funkar bäst ihop med sushi?
Krug 168eme
Krug 169eme
LGA 2008
Comtes 2007
Pierre Peters Chetillons 2012
Pierre Peters Chetillons 2013
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Vilken av följande anser ni ger mest ”njutning” just nu samt funkar bäst ihop med sushi?
Krug 168eme
Krug 169eme
LGA 2008
Comtes 2007
Pierre Peters Chetillons 2012
Pierre Peters Chetillons 2013
LGA 08 var riktigt bra när jag provade den men det är ett tag sen nu. Vågar dock gissa att den ändå är mer öppen än krug 168 som jag har på andra plats av de i listan.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Vilken av följande anser ni ger mest ”njutning” just nu samt funkar bäst ihop med sushi?
Krug 168eme
Krug 169eme
LGA 2008
Comtes 2007
Pierre Peters Chetillons 2012
Pierre Peters Chetillons 2013
Comtes 07 pga av sin generösa mängd Dosage är mer lätttillgänglig från start, tycker jag.
Men är Sushin utav rena smaker o inte för mycket chili etc så tror jag nog ändå att Chetillons 13 är riktigt gott till me sin rena mineraliska profil,
Lycka till! :)
 

Mexikanaren

Medlem
Även jag fick lite fnatt och köpte på mig några till Dompa.
Blev dock inte en hel låda
20220228_142153.jpg
 

Mexikanaren

Medlem
Någon som vet vad man skulle få punga ut för en Cristal 2008 Magnum internationellt? I förhållande till de 6.500 som den går för på bolaget.
Funderar på om det vore en flaska att köpa på sig och kanske spara i sisådär 10+ år till någon större sammankomst.
 

BallyJ

Medlem
Någon som vet vad man skulle få punga ut för en Cristal 2008 Magnum internationellt? I förhållande till de 6.500 som den går för på bolaget.
Funderar på om det vore en flaska att köpa på sig och kanske spara i sisådär 10+ år till någon större sammankomst.
Ser ut som att priserna börjar över 10 000:- för 2008 Magnum, så 6500:- är ett relativt lågt pris. Det stora problemet lär ju vara att få tag på en flaska;)
 

Mexikanaren

Medlem
Ser ut som att priserna börjar över 10 000:- för 2008 Magnum, så 6500:- är ett relativt lågt pris. Det stora problemet lär ju vara att få tag på en flaska;)
Ja jo, man kan ju undra hur många de får hem egentligen.. Men man får väl hålla tummarna!
Lär dock sluta likadant som med Raveneau, att man inte får ett skit dvs
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Någon som vet vad man skulle få punga ut för en Cristal 2008 Magnum internationellt? I förhållande till de 6.500 som den går för på bolaget.
Funderar på om det vore en flaska att köpa på sig och kanske spara i sisådär 10+ år till någon större sammankomst.
Sett den för runt 800 euro så det är betydligt bättre med 6500. När kommer den till bolaget och vart hittade du den infon?
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Sett den för runt 800 euro så det är betydligt bättre med 6500. När kommer den till bolaget och vart hittade du den infon?
Den fanns på Vinunics PI för ca 1 månad sen. Så hade inte varit något problem att köpa då.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Eh, jo. De sålde den inte på PI.
Jag har ingen screen shot att visa, men låg på PI gjorde den. Sen om det var ett misstag eller ej....

Edit: Det jag tror kan ha hänt är att eftersom 2009 såldes så kanske någon råkade ändra efter att dem tog slut. För jag är 110% på att jag såg priset 6500 kr och inte 4995 för 2009.an. Och årgång 2008 stod det.
 
Last edited:

Thirsty

Smygnykterist
Jag har ingen screen shot att visa, men låg på PI gjorde den. Sen om det var ett misstag eller ej....

Edit: Det jag tror kan ha hänt är att eftersom 2009 såldes så kanske någon råkade ändra efter att dem tog slut. För jag är 110% på att jag såg priset 6500 kr och inte 4995 för 2009.an. Och årgång 2008 stod det.
Det stämmer att den låg uppe men de nekade PI med motivering att den kommer till SB i mars.
 
Toppen