Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

LeChat

Medlem
IMG_4883.jpeg

Drack 2008 av CdC för några veckor sedan och blev riktigt imponerad. Många prestigechampagner har ju dragit iväg prismässigt vilket gör att Vilmart får ses som lite billig vid jämförelse.
Franska vinlistan säljer blandlådor av årgång 2013 med 2 st CdC och 1 st Emotion rosé.
 

Thirsty

Smygnykterist
Mellan årgång, relativt stort utbud, kraftiga prishöjningar på några år och allmänna konjunktur läget, en kombination torde påverka.
 

Martinski

Medlem
Den är ju slut i weblager, samt lär bli slutsåld förr eller senare ute i butikerna. Men ja ingen hypad årgång + priset + inflation m.m så blir det ingen rusning efter den.
 

Sonderlese

Medlem
Jag lyckades norpa, via proxy, den sista flaska Henriot 2008 magnum i landet, som har stått på hyllan på SB Birsta, Sundsvall! :cool:

0D961E56-33F8-4118-A069-36A9B1FF4525.jpeg


Jag skall dock inte behålla den själv, utan den är tänkt som bröllopspresent. Dessvärre är det en naken flaska utan låda! Första gången jag faktiskt vill ha tillhörande låda... :rolleyes:

Är det någon som har en låda till en magnum Henriot som kan tänka donera till ett hedervärt ändamål?
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Jag lyckades norpa, via proxy, den sista flaska Henriot 2008 magnum i landet, som har stått på hyllan på SB Birsta, Sundsvall! :cool:

Visa bifogad bild 29186

Jag skall dock inte behålla den själv, utan den är tänkt som bröllopspresent. Dessvärre är det en naken flaska utan låda! Första gången jag faktiskt vill ha tillhörande låda... :rolleyes:

Är det någon som har en låda till en magnum Henriot som kan tänka donera till ett hedervärt ändamål?
Bra jobbat! Det är nog många 08or som suktat efter den.:D

Inga Henriotlådor men har Cristallådor i magnum om det skulle va något.
 

Sonderlese

Medlem
Bra jobbat! Det är nog många 08or som suktat efter den.:D

Inga Henriotlådor men har Cristallådor i magnum om det skulle va något.
Tackar! Jag tänker på @Mexikanaren förtret att det låg enstaka flaskor på skilda butiker istället för att ha skickats tillbaka till centrallagret. :stendumt:

Viss risk för dålig stämning från den som öppnar Cristal 2008 magnum lådan och ser en Henriot.. 😁:D:eek::stendumt:

PS: Inget fel på Henriot, bara en annan kategori.
Ja, det bäddar för besvikelse genom att skapa falska förväntningar! Jag har andra magnum lådor, men ingen Henriot.
Vilken Henriot magnum låda som helst skulle duga.
 

Mexikanaren

Medlem
Tackar! Jag tänker på @Mexikanaren förtret att det låg enstaka flaskor på skilda butiker istället för att ha skickats tillbaka till centrallagret. :stendumt:


Ja, det bäddar för besvikelse genom att skapa falska förväntningar! Jag har andra magnum lådor, men ingen Henriot.
Vilken Henriot magnum låda som helst skulle duga.
Mjo tack, om Henriot 2008 hade kommit tillbaka till centrallagret så hade jag köpt den för länge sedan.
Tror nog inte jag är den enda som hade velat göra detta dock.

Annars finns ju även möjligheten för dig att skaffa en "blank" låda till flaskan?
T.ex https://www.wineandbarrels.se/shop/...-tralaada-till-15-liter-magnum-flaska-i-furu/

Gör ju flaskan till själva höjdpunkten och inte lådan
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Jag lyckades norpa, via proxy, den sista flaska Henriot 2008 magnum i landet, som har stått på hyllan på SB Birsta, Sundsvall! :cool:

Visa bifogad bild 29186

Jag skall dock inte behålla den själv, utan den är tänkt som bröllopspresent. Dessvärre är det en naken flaska utan låda! Första gången jag faktiskt vill ha tillhörande låda... :rolleyes:

Är det någon som har en låda till en magnum Henriot som kan tänka donera till ett hedervärt ändamål?
De rackarna ville inte skicka den till mig i Stockholm ;p
 

Sonderlese

Medlem
Mjo tack, om Henriot 2008 hade kommit tillbaka till centrallagret så hade jag köpt den för länge sedan.
Tror nog inte jag är den enda som hade velat göra detta dock.

Annars finns ju även möjligheten för dig att skaffa en "blank" låda till flaskan?
T.ex https://www.wineandbarrels.se/shop/...-tralaada-till-15-liter-magnum-flaska-i-furu/

Gör ju flaskan till själva höjdpunkten och inte lådan
Tack för den länken! Det är en perfekt låda för sammanhanget och förvaring, fast en vanlig papplåda skulle duga bra också. Det är nämligen så att meningen är att bröllopsparet skall inte bara få det i bröllopspresent utan även spara flaskan 10-20 år för att fira ett framtids bröllopsjubileum!
Hoppas bara de kan hålla ihop så länge...

Förresten, vad tror ni dricksfönstret är på 2008 Henriot magnum?
 

Thirsty

Smygnykterist
Tack för den länken! Det är en perfekt låda för sammanhanget och förvaring, fast en vanlig papplåda skulle duga bra också. Det är nämligen så att meningen är att bröllopsparet skall inte bara få det i bröllopspresent utan även spara flaskan 10-20 år för att fira ett framtids bröllopsjubileum!
Hoppas bara de kan hålla ihop så länge...

Förresten, vad tror ni dricksfönstret är på 2008 Henriot magnum?
Ålder, barn etc påverkar statistiken om än så är genomsnittet att 50 % skiljer sig och att det sker efter knappt 12 år. Så rent statistiskt vore det bra att ge en flaska i present som inte kräver så lång lagring.. ;)
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Tack för den länken! Det är en perfekt låda för sammanhanget och förvaring, fast en vanlig papplåda skulle duga bra också. Det är nämligen så att meningen är att bröllopsparet skall inte bara få det i bröllopspresent utan även spara flaskan 10-20 år för att fira ett framtids bröllopsjubileum!
Hoppas bara de kan hålla ihop så länge...

Förresten, vad tror ni dricksfönstret är på 2008 Henriot magnum?
Jag drack vanliga Henriot 2008 igår och den kändes lite mer mogen nu men kommer klara väldigt många år till med bra lagring. Den jag drack hade förvarats i garderob hos ägaren så värmen kan ha påverkat den lite.
 

Martinski

Medlem
Någon som har koll på Heidsieck Rosé 2012 släpp? Borde väl vara inom kort också?


Mycket flaskor som kommer på kort tid man vill ha hem.. R.D 08 snart också. :nagelbitare::nagelbitare::nagelbitare::nagelbitare:
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Tack för den länken! Det är en perfekt låda för sammanhanget och förvaring, fast en vanlig papplåda skulle duga bra också. Det är nämligen så att meningen är att bröllopsparet skall inte bara få det i bröllopspresent utan även spara flaskan 10-20 år för att fira ett framtids bröllopsjubileum!
Hoppas bara de kan hålla ihop så länge...

Förresten, vad tror ni dricksfönstret är på 2008 Henriot magnum?
Kolla om bolaget har presentlådor/-kartonger.
 
Toppen