Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Skaggs

Medlem
Jag skickade emejl till Olivier för att beställa mer 2008 och GC VV på magnum och fick svar att 2008 är slut, det är 2010 som säljs nu. Det framgick inte vilka årgångar som ingår i GC VV magnum/boutelle (jag frågade inte).

Jag vet inte heller hur det är med 2007 eller 2009. Jag vet att 2008 släpptes efter 2006 och Olivier höll tillbaka 2007, men om nån årgång kom mellan 2008 och 2010?
Då hade jag tur, jag ska hämta upp 4 lådor i övermorgon med 2008:eek:r och GC med -08 bas.

"Brut base is 2017. Brut Grand Cru base is currently 2008, but will probably be 2010 in April (same in magnum )".
 
Last edited:

Sonderlese

Medlem
Skickar han till Sverige eller hämtar du på plats?

Pluspoäng för flytt av citaten.:cool:
Vår dotter bor numera i Colombes, förort till Paris; jag skulle få ditskickat.
Då hade jag tur, jag ska hämta upp 4 lådor i övermorgon med 2008:eek:r och GC med -08 bas.

"Brut base is 2017. Brut Grand Cru base is currently 2008, but will probably be 2010 in April (same in magnum )".
När beställde du 2008 Millésimé? Tråkigt att ha precis missat de sista flaskorna!

Jag drack en flaska GC förra året och tyckte den var kort i smaken/eftersmaken, den försvann justsom och man var fundersam vad man precis svalt. Det kan bero på att det var annan basårgång (2006?), hur har ni upplevt GC?
 

Skaggs

Medlem
Vår dotter bor numera i Colombes, förort till Paris; jag skulle få ditskickat.

När beställde du 2008 Millésimé? Tråkigt att ha precis missat de sista flaskorna!

Jag drack en flaska GC förra året och tyckte den var kort i smaken/eftersmaken, den försvann justsom och man var fundersam vad man precis svalt. Det kan bero på att det var annan basårgång (2006?), hur har ni upplevt GC?

Typ en månad sedan, försökte få till ett besök men på grund av buteljeringsdagar och att jag hade bokat en massa andra besök blir det bara en upphämtning. Jag har aldrig testat Sugot - köps enbart på tips från @Crist(al)ian 77
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Då hade jag tur, jag ska hämta upp 4 lådor i övermorgon med 2008:eek:r och GC med -08 bas.

"Brut base is 2017. Brut Grand Cru base is currently 2008, but will probably be 2010 in April (same in magnum )".
Ha, ha. Så j@kla franskt.:ängel: 08-bas var det som gällde 2020 när jag var där. Förra året var det 09/10 och nu är han tillbaka på 08 igen...

Släpper han resterna eller har han inte koll eller vill han göra 08a-pilska svenskar nöjda?:D
Vår dotter bor numera i Colombes, förort till Paris; jag skulle få ditskickat.

När beställde du 2008 Millésimé? Tråkigt att ha precis missat de sista flaskorna!

Jag drack en flaska GC förra året och tyckte den var kort i smaken/eftersmaken, den försvann justsom och man var fundersam vad man precis svalt. Det kan bero på att det var annan basårgång (2006?), hur har ni upplevt GC?
06 är det väl ingen som dricker?;)
Jag kontakta han/dem direkt. Du kan beställa direkt genom dem. Hojta ifall du eller någon vill dela på frakt till Stockholm
Tack för erbjudandet men jag tror @Thirsty tycker 14 halmagnum räcker att släpa på till förorten.😅
Om någon ska göra en beställning av Paul Sugot till Stockholm så är jag absolut på!
Nu börjar finewineseffekten...
Typ en månad sedan, försökte få till ett besök men på grund av buteljeringsdagar och att jag hade bokat en massa andra besök blir det bara en upphämtning. Jag har aldrig testat Sugot - köps enbart på tips från @Crist(al)ian 77
Dricka 3 glas hinner ni med medan ni packar bilen. Man får ju inte vara oartig och lite socker behöver ni väl få i er på resan.😀
 

Thirsty

Smygnykterist
Jag kontakta han/dem direkt. Du kan beställa direkt genom dem. Hojta ifall du eller någon vill dela på frakt till Stockholm
Är intresserad beroende på bas och vad frakten landar på. Dra ett PM alt mess.

Släpper han resterna eller har han inte koll eller vill han göra 08a-pilska svenskar nöjda?:D

06 är det väl ingen som dricker?;)

Tack för erbjudandet men jag tror @Thirsty tycker 14 halmagnum räcker att släpa på till förorten.😅

Nu börjar finewineseffekten...

Dricka 3 glas hinner ni med medan ni packar bilen. Man får ju inte vara oartig och lite socker behöver ni väl få i er på resan.😀
4 flaskor till är inget problem. Bekvämlighetsgränsen går vid att kånka 3 lådor.
 

buteljen

Medlem
Jag skickade emejl till Olivier för att beställa mer 2008 och GC VV på magnum och fick svar att 2008 är slut, det är 2010 som säljs nu. Det framgick inte vilka årgångar som ingår i GC VV magnum/boutelle (jag frågade inte).

Jag vet inte heller hur det är med 2007 eller 2009. Jag vet att 2008 släpptes efter 2006 och Olivier höll tillbaka 2007, men om nån årgång kom mellan 2008 och 2010?
Enligt utsago norpade moi åt mig de sista 08orna .. skål!!
 

Emvima

Medlem
På tal om Paul Sugot och finewines effekten... Hittade denna text hos en Nederländsk handlare, översatt med Google translate: Med bara 5 hektar mark producerar de bara 13 000 flaskor per år. På grund av den enorma populariteten i Sverige måste vi göra vårt bästa för att få tag på de där läckra Blanc De Blancs.

Är det någon i Skåne som ska beställa så är jag gärna med😉
 

mackan92

Medlem
Inväntar prislista och kostnader för frakt. Återkommer till er som hört av sig så snart jag har mer detaljer!
Inväntar fortfarande priser men han/de rekommenderar att man ordnar frakt själv. Däremot så fick jag höra precis att fanwine kommer skapa upp ett projekt nu efter påsk på just Paul Sugot. Så jag lägger ner mitt initativ och kommer ha ambition att beställa genom fanwine istället för att få slippa med punktskatter hit och dit.

/M
 
Last edited:
Inväntar fortfarande priser men han/de rekommenderar att man ordnar frakt själv. Däremot så fick jag höra precis att fanwine kommer skapa upp ett projekt nu efter påsk på just Paul Sugot. Så jag lägger ner mitt initativ och kommer ha ambition att beställa genom fanwine istället för att få slippa med punktskatter hit och dit.

/M
Som jag har förstått det så skickar han ogärna till Sverige eftersom han hade otur med en frakt hit en gång. Han har dock inga problem med t.ex. Danmark. Intressant med Fanwine, har dock aldrig beställt via dem.
 

JonasBo

Medlem
Inväntar fortfarande priser men han/de rekommenderar att man ordnar frakt själv. Däremot så fick jag höra precis att fanwine kommer skapa upp ett projekt nu efter påsk på just Paul Sugot. Så jag lägger ner mitt initativ och kommer ha ambition att beställa genom fanwine istället för att få slippa med punktskatter hit och dit.

/M
Pinga mig när det är dags
 

tvkd5

Medlem
Förra veckan provade jag en väldigt trevlig champagne, 333.a från Gaspard Brochet.
mer info om champagnen finns här:

Fantastisk doft, inte lika stor i smaken men ändå mycket god. Mineralitet som efter en stund gick över lite åt grapefrukt.
Väldigt häftigt att prova en så udda flaska, bara 2016 producerade.

1681737741378.png
 
Toppen