Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Vinocognito

Medlem
Dom Pérignon 2012 x 2

Visa bifogad bild 24675

Denna har man väntat på så jag tänker att jag måste prova en flaska redan den kommande helgen för att veta om man ska köpa 3 eller 5 lådor av 2012an. :D

Då återstår bara frågan, var köpte jag dem?

Jo, jag körde en "uppgraderad" version av Viking Lines tax-free kryssning till Finland. Dels för att jag inte orkar med en kryssning rent mentalt och dels för att jag kände att någon måste sätta en ny standard i forumet och samtidigt sätta ner foten mot Greta-rörelsen. ;)Så jag bokade en tur och retur biljett till Helsingfors flygplats med Finnair. Landade kl. 16:20, plockade upp flaskorna, åt en chili burgare på O'Learys och flög hem med 20:45 planet.
Helsingfors airport taxfree shop fly by. Check. :cigarr:
 
Fan va kul att höra! Kanske prover en ikväll redan :)
Sttod sig för övrigt riktigt bra i det här sällskapet. CdG var tyvärr korkad men alla de andra vinerna levererade på topp.
30A0FBAA-5A53-4BF6-BC16-3135500D317B.jpeg
 

Freakalis

Medlem
Bra pris men verkar vara slut nu om jag inte ser helt fel.
Det var synd att de tog slut men det kommer nog in fler de har haft samma pris på dessa under en längre tid. Jag beställde en Dompa 2010 från dem till samma pris för ett par veckor sedan men fick ett mail om att den precis hade tagit slut och erbjöds då en 2012 istället vilket jag accepterade.
 

Martinski

Medlem
Frågan är om man ska köpa en vanlig DP 2012 runt när de släpps på bolis eller vänta en ännu troligen specialutgåva av den årgången också?
 

Martinski

Medlem
Fråga dig själv: Ska du dricka den eller uppenbarligen sälja den, eller flasha för grannen som aldrig dricker DP. Där har du svaret. ;)

Kul att köpa och ha hemma mer tänkte jag samt dricka också

Jag sparar vissa druckna flaskor som jag tycker är extra snygga som jag dessutom gillade innehållet i.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Kul att köpa och ha hemma mer tänkte jag samt dricka också

Jag sparar vissa druckna flaskor som jag tycker är extra snygga som jag dessutom gillade innehållet i.
Jag tippar på att 2012 kommer i Luminous, någon annan variant och säkert något samarbete. Så du kan nog satsa på hela serien om du vill genom att börja med standard :D
 

Sonderlese

Medlem
Jag såg att Krug 2008 Brut är på Wine Spectators lista på 2021 års 100 bästa viner! :D

Tillsammans med Louis Roederer Brut 242...
...och Domaine Chandon NV Brut Rosé (Kalifornien)...
...och Masottina 2019 Extra Dry Conegliano Valdobbiadene Prosecco Superiore RDO Rive di Ogliano...
...och Guido Berlucchi NV Brut Rosé Franciacorta '61
:confused:

Intressant är att det är samma vinkritiker (AN) för alla utom Domaine Chandon (TF).o_O

Jag skall kanske springa benen av mig att få tag på några lådor av den där Franciacorta... :rolleyes:

https://top100.winespectator.com/lists/
 
Jag såg att Krug 2008 Brut är på Wine Spectators lista på 2021 års 100 bästa viner! :D

Tillsammans med Louis Roederer Brut 242...
...och Domaine Chandon NV Brut Rosé (Kalifornien)...
...och Masottina 2019 Extra Dry Conegliano Valdobbiadene Prosecco Superiore RDO Rive di Ogliano...
...och Guido Berlucchi NV Brut Rosé Franciacorta '61
:confused:

Intressant är att det är samma vinkritiker (AN) för alla utom Domaine Chandon (TF).o_O

Jag skall kanske springa benen av mig att få tag på några lådor av den där Franciacorta... :rolleyes:

https://top100.winespectator.com/lists/
Top 100, based on quality, value, availability and excitement
Pris/värde är ju en väldigt subjektiv fråga, kan tänka mig att det slår olika.
 

stevie22002

Medlem
Jag såg att Krug 2008 Brut är på Wine Spectators lista på 2021 års 100 bästa viner! :D

Tillsammans med Louis Roederer Brut 242...
...och Domaine Chandon NV Brut Rosé (Kalifornien)...
...och Masottina 2019 Extra Dry Conegliano Valdobbiadene Prosecco Superiore RDO Rive di Ogliano...
...och Guido Berlucchi NV Brut Rosé Franciacorta '61
:confused:

Intressant är att det är samma vinkritiker (AN) för alla utom Domaine Chandon (TF).o_O

Jag skall kanske springa benen av mig att få tag på några lådor av den där Franciacorta... :rolleyes:

https://top100.winespectator.com/lists/
Snyggt! Högst betyg av alla dessutom :)
 

Silex

Medlem
Så här års brukar FVLs mail om Selosse-släpp ha dykt upp i inboxen. Har jag missat det, eller blir det inget i år, eller kommer det?
 
Toppen