Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Martin F

Medlem
Blev ett par av denna, någon som vet hur ofta dom ändrar ”skörden” såg att jag köpte 242 men såg i ett tidigare inlägg att någon la vantarna på 241 i måndags?
Du glömde bilden :cool:

Då du uppenbarligen syftar på de nya Roederer så är 241 på magnum och 242 halvmagnum.
 

Gurkan19

Medlem
Ska besöka Paris nästa vecka. Kommer stanna en heldag. Några rekommendationer på affärer där man kan hitta några roliga champagner (har de något roligt rött så är det också ett plus)? Vill gärna plocka med mig något "roligt" hem. :)

När det kommer till mer "vanliga" flaskor - priserna är väl rätt lika våra svenska priser?
 

Martin F

Medlem
Det var nån som sa att DP08 var rätt odålig. 48h efter leverans ringde DHL på dörren från vinotheque du Leman med lite påfyllning. 185 euro/styck med tanke på att bolaget tar 1779 kr för 2010 känns helt ok.

20210929_154959.jpg
 

Nyllet

Medlem
Hämtade upp ett trepack Laherte Frères ultradition Extra brut idag med degdatum 06-2021. Aldrig testat producenten tidigare men verkar het på instagram. Vad är åsikten på forumet?
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Någon som vet om det finns Krug 2008 kvar någonstans?
Nej de dyker upp på italienska sidor lite då å då men tar slut lika fort. Alfavin hade den i paket förut också men nu är priset löjligt där bara.
Förhoppningsvis får någon större sida in dem snart.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Nej de dyker upp på italienska sidor lite då å då men tar slut lika fort. Alfavin hade den i paket förut också men nu är priset löjligt där bara.
Förhoppningsvis får någon större sida in dem snart.
Jag inser att man ändå måste försöka få tag i en. Trots pris kring 3-4000 :)
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Kommer nog gå för bra slantar på Bukowskis om ett par år. Solid investering när man såg vad gamla GC gick för :D
Jag kommer inte sälja en sån skönhet tror jag. Ja de rackarna gick dyrt. Tur det finns andra ställen att hitta sånna på ;D
 
Toppen