Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

345CF5DA-3DD5-4FA2-8572-8A6BEF9A9467.jpeg


Fyller på med LGA12 (deg sept 2020) från Premier Grand Crus.
 

MarkusJ

Medlem
Hämtade upp ett trepack Laherte Frères ultradition Extra brut idag med degdatum 06-2021. Aldrig testat producenten tidigare men verkar het på instagram. Vad är åsikten på forumet?
Utöver Selosse var Laherte den producent som började få mig att gå igång ordentligt på champagne. Har provat Bdb Brut Nature, Rosé de Meunier, Les Grandes Crayères, Les Vignes d'Autrefois, Les Empreintes och Les 7. Favoriterna är nog Les Grandes Crayères, Les Empreintes och Les 7.
 

jrick

Medlem
Utöver Selosse var Laherte den producent som började få mig att gå igång ordentligt på champagne. Har provat Bdb Brut Nature, Rosé de Meunier, Les Grandes Crayères, Les Vignes d'Autrefois, Les Empreintes och Les 7. Favoriterna är nog Les Grandes Crayères, Les Empreintes och Les 7.
Jag är också ett fan av Laherte och medan jag druckit fler av dem än av Selosse är väl stilen ungefär så olika de kan vara? Även om så klart inte bara en stil kan tilltala en.
 

Silex

Medlem
Tips på var man hittar bäst utbud/priser på halvflaskor champagne? Hur står sig systembolaget?
Ibland har Franska Vinlistan lådor med halvflaskor, både blandlådor och specifika champagner. Priset där brukar stå sig bra mot SB.
Edit: Såg nu att inlägget ovan länkade till FVL.
 
Toppen