Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Så du tror att spekulation inte påverkar marknaden i helhet?
Dom Perignon är en av få champagne-hus som använt sig av smart marknadsföring och limited edition askar. Limited askarna säljs inte dyrare för att Dom Perignon tar ett dyrare pris..
Och det ser vi hos SB där vanliga flaskor och limited kostar lika mycket oavsett. (tack Sverige)
Så för den som köper flaskorna för boxen så får de gärna betala 3500 kr om det är jag som säljer.
Men det kommer nog inte bidra till att DP höjer sina priser baserat på limited editions nej.

PS: Har jag fel om 10 år då bjuder jag dig på en Lady Gaga + en vanlig 2010 så får vi se om de smakar lika gott :D
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Fick precis hem tripp trapp trull från www.we-love-bubbles.fr
Snabb leverans och riktigt bra priser!
20211021_131637.jpg
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag var beredd på att lämna kvar 4 av 6 ifall de gjorde så å åka in till stan å plocka en hel låda :D
Kan säga att det landade en hel del vanliga 2010.or här på Umeå bolagen... Men nu börjar LG edition dyka in. Blev 4 stycken för mig. Spar mig till 2012 och tar en låda :D
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Kan säga att det landade en hel del vanliga 2010.or här på Umeå bolagen... Men nu börjar LG edition dyka in. Blev 4 stycken för mig. Spar mig till 2012 och tar en låda :D
12an finns för I stort sett samma peng på amadoro om du vill ha redan nu ;)
 

Wintermute

Medlem
Även min låda dämpade ner idag.
När är dessa flaskor degorgerade?
Detta är inristat i glaset längst ner på baksidan under etiketten: L43DE129163V
Tyson Stelzer svarar inte på den frågan, men väl:
Delamotte
Disgorgement dates can be decoded from cork codes. The letter is the trimester and the year is inverted, so A61 denotes the first trimester of 2016.
 
Last edited:

Stefan J

Medlem
Efter att visat dålig disciplin vid sommarens besök i Champagne (= köpte mer än avsett ) så har jag legat lågt ett tag men nu kliade det i avtryckar fingret så blev några trios som jag hoppas ha glädje av framlöver.

Bonnaire 2008
Bonnaire Variance (2008 bas)
Bollinger B13
Jacquesson Dizy Terres Rouge 2012
Egly-Ouriet 2012

Egly-Ouriet vintage har blivit en av mina absoluta favoriter och var årets "måste köp". Har fler på ingång. Måste ju bara vara bra ! (?)

Femling_trio.jpg
 

Sonderlese

Medlem
Efter att visat dålig disciplin vid sommarens besök i Champagne (= köpte mer än avsett ) så har jag legat lågt ett tag men nu kliade det i avtryckar fingret så blev några trios som jag hoppas ha glädje av framlöver.

Bonnaire 2008
Bonnaire Variance (2008 bas)
Bollinger B13
Jacquesson Dizy Terres Rouge 2012
Egly-Ouriet 2012

Egly-Ouriet vintage har blivit en av mina absoluta favoriter och var årets "måste köp". Har fler på ingång. Måste ju bara vara bra ! (?)

Visa bifogad bild 24534
Fin uppsättning, det skulle nog få vem som helst disciplin att vika.
Var har du hittat Bonnaire 2008? (På tal om vikande disciplin :rolleyes:)
 
Toppen