Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Tänkte fråga om det finns några tips på lagringsvänliga "roligare" champagner att köpa på sig för framtiden?
Har köpt lite Dompa och Rare hittills med intentionen att lagra i obestämd tid, men tänkte kolla efter fler tips.


Intentionen att dessa flaskor ska passa mer till stilen till när man har folk över osv, inte "vardagschampagner" så att säga

Antar dock att priset på Krug och Dompa (även efter höjning) fortfarande är bland de billigaste i Europa? Då en av flaskorna jag är nyfiken på är Krug GC
Comtes de Champagne
Bollinger La Grande Annee
Pol Roger Sir Winston Churchill

Alla tre klarar lång lagring galant.
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Tänkte fråga om det finns några tips på lagringsvänliga "roligare" champagner att köpa på sig för framtiden?
Har köpt lite Dompa och Rare hittills med intentionen att lagra i obestämd tid, men tänkte kolla efter fler tips.


Intentionen att dessa flaskor ska passa mer till stilen till när man har folk över osv, inte "vardagschampagner" så att säga

Antar dock att priset på Krug och Dompa (även efter höjning) fortfarande är bland de billigaste i Europa? Då en av flaskorna jag är nyfiken på är Krug GC
Krug GC går alltid hem. 169an som är nu är basår 2013 och lär bara bli bättre och bättre. Det som är lite festligt om du bjuder vänner på den är att trots att många kallar den non-vintage så har den flera olika viner från olika år. Slå in krug-id som står på baksidan av flaskan på krug.com och så ser du hur gamla viner som är med. Det är inga mängder men ändå med och som kan vara rolig information för de som dricker.
 

Mexikanaren

Medlem
Blev en Krug för nu, även om det känns lite surt att man inte slog till innan höjningen
20220316_191209.jpg


För övrigt så verkar det som att Bonnaire BdB på bolaget nuförtiden är -13 och inte -12 som skrivs på sidan.
Var iaf en -13 som jag fick i handen efter beställning från BS
 

MarkusJ

Medlem
Fleur de Passion 2013 borde väl släppas hyffsat snart också. Tycker den är väldigt bra och till en lite lägre prislapp.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Nu har Pol Roger lagt upp bild på Winston 13 så kanske dags att bunkra upp på 12orna innan de tar slut?
Tror inte det är någon stress än så länge.
Skriv och kolla vilket lager som finns kvar hos leverantör av -12. De kommer göra sig av med dem först.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
2 x Sir Winston Churchill, 2012
1 x Dom Perignon, 2012

Fortfarande bra pris på Systembolaget trots prishöjning.

Visa bifogad bild 25840
Bra pris på SB efter höjningen, i internationell jämförelse? Jag skulle säga Winston - ja, Dompa - nej. T.ex ligger de flygplatsbutiker jag sett på senare tid på eller under SB-priset, även utan rabatt/kampanj. Så har inte alltid varit fallet.
 

Kaptenen

Medlem
Bra pris på SB efter höjningen, i internationell jämförelse? Jag skulle säga Winston - ja, Dompa - nej. T.ex ligger de flygplatsbutiker jag sett på senare tid på eller under SB-priset, även utan rabatt/kampanj. Så har inte alltid varit fallet.
Nu avsåg jag mest i jämförelse med de vanligaste näthandlarna typ Plus de Bulles etc. Men visst kan jag hålla med om att det framförallt är Winston som sticker ut.
 
Toppen